Skąd przepisy na koktaile?

1. Data: 2002-08-05 07:59:37

Temat: Skąd przepisy na koktaile?
Od: "Ag@a" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

Szukam jakiś przepisów, porad na temat koktaili (najlepiej mlecznych)
Znacie może jakieś wydawnictwo, tytuł na ten temat?
Dziękuję z góry i pozdrawiam

--
| | | | | | |
\\ - - //

1. Data: 2002-08-05 08:07:52

Temat: Re: Skąd przepisy na koktaile? (OT)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ag@a" <a...@w...pl> wrote:

>Witam serdecznie!
>
>Szukam jakiś przepisów, porad na temat koktaili (najlepiej mlecznych)
>Znacie może jakieś wydawnictwo, tytuł na ten temat?
> [...]

...jaka fajna Agata..........! :)))

1. Data: 2002-08-05 08:23:03

Od: "Ag@a" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...jaka fajna Agata..........! :)))

:)))
A tak w ogóle, to witam wszystkiech Grupowiczów serdecznie.
Czytam grupę od b. dawna i nie pamietam, czy już się kiedyś odzywałam...
ale przywitać się mogę:))
A czytuję Was, bo mimo iż mieszkam w m6, to jak przyjmuję gości, to
najczęsciej przesiadujemy w kuchni:)
Wiele sie od Was uczę i przenoszę off-line.

| | | | | | |
\\ - - //
(@ @)
___ _ __ ______oOOo_(_)_oOOo_ _ __
A...@w...pl
GG 751764
-----------------------------------Oooo-----------
oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/

1. Data: 2002-08-05 08:25:44

Od: "Ag@a" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> | | | | | | |
> \\ - - //
> (@ @)
> ___ _ __ ______oOOo_(_)_oOOo_ _ __
> A...@w...pl
> GG 751764
> -----------------------------------Oooo-----------
> oooO ( )
> ( ) ) /
> \ ( (_/

:)) paluszki mi sie z wrażenia rozjechały:)))

1. Data: 2002-08-05 08:36:54

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ag@a" <a...@w...pl> wrote:

>:)) paluszki mi sie z wrażenia rozjechały:)))

...no fakt......:)

AgataW.

1. Data: 2002-08-05 10:34:19

Temat: [P]Koktaile - bardzo dlugie
Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ag@a" wrote:

> Witam serdecznie!
>
> Szukam jakiś przepisów, porad na temat koktaili (najlepiej mlecznych)
> Znacie może jakieś wydawnictwo, tytuł na ten temat?
> Dziękuję z góry i pozdrawiam

Kiedys Joanna Sereinig (zniknela w pewnym momencie, a szkoda) podala
takie przepisy :
-------------------------------------

Napój kefirowo-jagodowy

Przebrane borówki zmiksować z cukrem, cukrem waniliowym i sokiem z
cytryny, na końcu dodawać kefir. Wlewać do wysokich szkalnek z kostkami
lodu, ozdobić bitą śmietaną.

Napój morelowo-kefirowy

Morele zmiksować z cukrem, cukrem waniliowym i sokiem pomarańczowym
(mniej więcej 3 łyżki na 2 średnie owoce), pod koniec dodać kefir.

Koktajl mandarynkowy

Mandarynki z puszki osączyć z soku, zmiksować z cukrem i sokiem z
cytryny, pod koniec dodać kefir.

Napój różano-pomarańczowy (2 porcje)

2 łyżki marmolady/konfitury z owoców róży wymieszać z sokiem z 1
pomarańczy i cukrem, wlać kefir i wymieszać ręczną ubijaczką do piany.

Napój malinowy

Maliny zmiksować z niewielką ilością syropu malinowego i maślanką,
podawać w wysokich szkłankach, przybrane bitą śmietaną i całą maliną.

Tropikalne słońce (2 porcje)

Sok z połowy różowego grejpfruta zmiksować z miąższem 1 niwielkiego
mango i cukrem, pod koniec dodać maślankę. W kielłiszku przybrać
listkiem melisy lub mięty.

Tropicana (2 porcje)

150 g plasterków ananasa z puszki osączyć z soku (1 odłożyć do
dekoracji), zmiksować z sokiem z 1/2 grejpfruta, cukrem i 1 łyżeczką
wiórków kokosowych, pod koniec dodając 250 g maślanki. Rozlać do
wysokich szklanek z kostkami lodu, przybrać połówkami krążka ananasa.
Podawać ze słomką.

Koktajl cytrusowy (2 porcje)

1 mandarynkę dokładnie oczyścić, pozbawić ew. pestek i pokroić drobno.
Zmiksować ją wraz z sokiem z 1 grejpfruta, odrobiną stratej skóprki
cytrynowej i cukrem, pod koniec dodać maślankę. Podawać ze słomką.

Blondynka (2 porcje)

2 morele i 1 brzoskwinię pokroić w kawałki, zmiksować z cukrem, cukrem
waniliowym i sokiem z cytryny, pod koniec dodać maślankę. Do wysokich
szklanek włożyć po gałce lodów waniliowych, wlać koktajl i podawać ze
słomką.

Napój pomarańczowo-bananowy

Banana zmiksować z sokiem z pomarańczy, dodać cukier, cukier waniliowy i
maślankę, ponownie zmiksować.

Citronella (2 porcje)

2-3 kulki lodów cytrynowych włożyć do miski, utrzeć na krem wraz z
cukrem i skoiem cytrynowym. Mieszając dodać maślankę i rozlać do
szklanek. Przybrać spiralkami ze skpórki z cytryny.

Napój truskawkowo-pomarańczowy

Truskawki zmiksować z sokiem pomarańczowym, cukrem, startą skórką z
cytryny, dodać maślankę i wymieszać.

Miss Marple (2 porcje)

W dzbanku wymieszać 2 łyżki słodzonego musu jabłkowego, 2 łyżki soku
jabłkowego, sok cytrynowy, cukier waniliowy i szczyptę mielonego
cynamonu. Domieszać do tego 150 g chudego jogurtu i rozlać napój do
szklanek. Przybrać bitą śmietaną i tartą czekoladą.

Napój bananowo-jabłkowy (2 porcje)

1/2 małego banana zmiksować z pokrojonym w kawałki 1 małym jabłkiem,
cukrem i sokiem z cytryny, pod koniec dodawać kwaśne mleko. Wlać do
wysokich szklanek z kostkami lodu i podawać ze słomką.

Koktajl waniliowo-truskawkowy

Kwaśne mleko dokładnie wymieszać z pełnotłustym mlekiem słodkim i
śmietaną (mniej więcej w proporcjach 200g:5 łyżek). Z laski wanilii
wyskrobać miąższ i dodać do mleka wraz z cukrem waniliowym i cukrem. Do
wysokich szklanek włożyć po 2 kulki lodów truskawkowych, zalać napojem,
przybrać całymi truskawkami.

Mleko migdałowe (2 porcje)

20 g migdałów, 400 ml pełnotłustego mleka, 1 łyżka miodu, 1-2 krople
aromatu migdałowego

Migdały zalać wrzątkiem i zdjąć skórkę. Na mocno rozgrzanej suchej
patelni zrumienić lekko migdały, cały czas mieszając, po czym drobno
zemleć. Zmieszać mleko z miodem, dodać migdały i aromat, wszystko
dokładnie wymieszać. Podawać ze słomkami.

Napój gruszkowo-cynamonowy (2 porcje)

1 dojrzała soczysta gruszka, 2 łyżeczki cukru, 1 żyłeczka cukru
waniliowego, 1 łyżka soku z cytryny, 2 ąyżki słodkiej śmietanki, 1
łyżeczka mielonego cynamonu, 200 ml mleka

Gruszkę umyć, obrać, wykroić gniazda, pokroić na kawałki i zmiksować z
cukrem, cukrem waniliowym i sokiem z cytryny. Nadal miksując dodawać
śmietanę i cynamon, a zwalniając obroty miksera do najniższego poziomu
dodawać mleko. Podawać ze słomkami.

Kardynał (2 porcje)

100 g truskawek, 50 g malin, 1 łyżka cukru, 250 ml bardzo zimnego,
pełnotłustego mleka, 1-2 łyżki bitej śmietany, 1 łyżeczka posiekanych
migdałów, 1 łyżeczka posiekanych pistacji

Owoce rozgnieść widelcem, wymieszać z cukrem. Mleko ubić w dzbanku
ręczną trzepaczką na pianę. Ciągle mieszając, dodawać rozgniecione
owoce. Napój rozlać do wysokich szklanek, każdą przybrać bitą śmietaną,
oprószyć bakaliami i podawać z grubymi słomkami.

Melba z brzoskwiniami (2 porcje)

50 g malin, 1 ąyżeczka cukru, 1 duża brzoskwinia, 2 łyżki słodkiej
śmietanki, 2 kulki lodów waniliowych, 200 ml bardzo zimnego,
pełnotłustego mleka

2 maliny odłożyć do dekoracji, resztę rozgnieść widelcem, połączyć z
połową cukru i rozłożyć na dno dwpch szklanek. Brzoskwinię sparzyć,
zdjąć skórkę, rozkroić, usunąć pestkę. Miąższ pokroić na kawałki i
dokładnie zmiksowaćze śmietaną i resztą cukru. Mus przełożyć do dzbanka,
dodać lody i całość ubić na krem. Dodać mleko i dokładnie wymieszać.
Napój rozlać do szklanek a na wierzch położyć malinę. Podawać z grubymi
słomkami.

Skopiowala: Maria

1. Data: 2002-08-05 11:01:28

Temat: Re: Skąd przepisy na koktaile? (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ag@a" <a...@w...pl> wrote:

>Witam serdecznie!
>
>Szukam jakiś przepisów, porad na temat koktaili (najlepiej mlecznych)
>Znacie może jakieś wydawnictwo, tytuł na ten temat?
>Dziękuję z góry i pozdrawiam

Poranny Shake Magdaleny Bassett

"Na jedna osobe:

1 szklanka soku pomaranczowego
1 banan
sok z cytryny
pare kawalkow swiezych owocow, jak ananas, truskawki, maliny,
lub brzoskwinie,
kiwi
1 maly pojemnik zwyklego jogurtu (okolo 175 ml)
1 lyzka brazowego cukru

Zawirowac w mikserze i wypic. Rowna sie to okolo 300 kalorii.
Mozna rowniez dodawac swieze jajko jak kto lubi, albo kielki,
albo platki
lecytyny czy kokosowe, albo mleko, albo twarog, albo lody
smietankowe, również pokruszony lod jest popularny jako dodatek w
upalne dni. Pare listkow miety jak kto lubi tez dodaje dobry
smak.” (6 lipca 1998)

1. Data: 2002-08-05 11:51:29

Temat: Re: [P]Koktaile - bardzo dlugie
Od: "Ag@a" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WOW!
Dziękuję bardzo.
To książki już nie musze kupować:))

Jeszcze raz wielkie dzięki, zabieram się do smakowania.

(zaznaczę może, ze właśnie zakupiłam sobie robot - Philips Cucina Hr 7638-
miód-malina:))

--
| | | | | | |
\\ - - //

1. Data: 2002-08-06 07:53:00

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ag@a" wrote:

> WOW!
> Dziękuję bardzo. (...)

Nie ma za co, ja tylko skopiowalam :-)
Zycze milych chwil w korzystaniu z nowego robota (jak ja Ci
zazdroszcze!) i
smakowitych koktaili.
Pozdrawiam
Maria