Skąd tlenek węgla?

1. Data: 2007-02-10 18:27:26

Temat: Skąd tlenek węgla?
Od: "Ania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od ponad 3 tygodni niemal co noc włącza mi się czujnik gazu i czadu powieszony
metr nad gazówką i wskazuje, że w mieszkaniu jest tlenek węgla. Nie wiem, skąd
on się bierze a trochę już się zaczynam bać, że ta sytuacja się powtarza.
Mieszkam w dwuletnim dwupiętrowym bloku na parterze. Wszyscy mieszkańcy mają
ogrzewanie wody i CO z kotłowni gazowej, każde mieszkanie ma liczniki wody i
ciepła. Myślałam o tym, że może ktoś mimo to ma junkersa albo inne ustrojstwo
do grzania wody podłączone do kanału wentylacyjnego, ale taka operacja średnio
się opłaca, ponieważ na rozliczeniu ciepła i wody lwią część kosztów stanowią
koszty stałe i inne rozliczane od metra a nie od zużycia na liczniku. Byliśmy z
problemem w spółdzielni i poradzono nam, abyśmy rozszczelnili okna -
ustawiliśmy je więc na rozszczelnienie mimo tego, że mamy normalnie otwarte nad
każdym oknem montowane fabrycznie wywietrzniki, ale to niestety nie pomogło.
Czujnik też chyba jest ok (popularny Monox), bo gaz wykrywa bezbłędnie.
Może ktoś z was ma pomysł na to, skąd się bierze ten tlenek węgla? Co zrobić w
tej sytuacji? Boję się tego, że którejś nocy zignorujemy wyjący czujnik, tak
jak się ignoruje alarm samochodu pod oknem i możemy się zatruć.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Ania

2. Data: 2007-02-11 11:04:11

Temat: Re: Skąd tlenek węgla?
Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:
> [...]

> Może ktoś z was ma pomysł na to, skąd się bierze ten tlenek węgla? Co zrobić w

Witam.
Stawiam na uszkodzony bądź rozkalibrowany czujnik tlenku węgla (bądź
cały detektor).
Zajmowałem się kiedyś obsługa przemysłowych analizatorów gazów i wiem że
każde takie urządzenie kalibruje się *indywidualnie*.
Swoją drogą świadectwo wzorcowania, którym chwali się dystrybutor ma
jedynie wartość papieru na którym zostało wydrukowane.

AW

3. Data: 2007-02-11 18:58:40

Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
>Wszyscy mieszkańcy mają
> ogrzewanie wody i CO z kotłowni gazowej, każde mieszkanie ma liczniki
> wody i

A kotlownia nie jest czasem w piwnicy, a przez sciane biegna przewody
odprowadzajace spaliny z kotlowni. Moze budowlancy komin spartaczyli.

[gdzie?] kupić noż falisty do dekoracji potraw?
Okrągła sofa
Poswiec chwile studentowi. [SPAM?]
Plamy po silikonie i rdzy na płytkach
wężyki do kranów i nie tylko