Skażeni totalitaryzmem

1. Data: 2014-11-09 20:04:38

Temat: Skażeni totalitaryzmem
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Wilk: - W Polsce bardzo wiele osób, niezależnie od poglądów, ma dziś poczucie
zagrożenia: ci z przeciwnej strony politycznej nienawidzą nas, chcą zniszczyć,
wyeliminować. Czyż nie?
Prof. Iwona Jakubowska-Branicka: - Pewnie w dużej mierze tak jest. Jesteśmy - jak
wszystkie państwa postkomunistyczne - młodą demokracją. Wyniki badań wskazują, że
ludzie w młodych demokracjach są mentalnie inni niż ci, którzy wychowali się i
spędzili życie w starych demokracjach. Myślącego inaczej nie powinno się traktować
jak wroga, którego trzeba zniszczyć, ale opozycję światopoglądową, z którą trzeba
dojść do porozumienia. Bez tego demokracja jest niemożliwa. Teorie z zakresu
psychologii polityki mówią tyle, że systemy zamknięte, totalitarne, wychowują ludzi o
mentalności autorytarnej, dogmatycznych (wolę to drugie, szersze, pojęcie). Dogmatyzm
to skrajna nietolerancja na poglądy inne od moich.

A to coś, co faktycznie trapi obie strony, byłbym zwykłym kłamcą, gdybym zaprzeczał,
że też mam w sobie ten mechanizm, który sprawia, że zwykle starczy mi jedna
"etykietka" (PiSuar, wyznawca Korwina, chroniczny katolik, obrońca życia
nienarodzonego, etc...), by obraz takiej osoby natychmiast uformował się w całej
rozciągłości - rzecz jasna jako skrajnie zdegenerowanego, dyszącego nienawiścią
monstrum żądnego mojej krwi, nienawistnika, który najpewniej nie tylko z całą
premedytacją uniemożliwiłby mi na przykład wzięcie ślubu z chłopakiem, ale w miarę
możliwości zapakował od razu do komory gazowej.

2. Data: 2014-11-09 20:22:19

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Właściwie da się przeczytać bez wykupowania, ale szkoda że fajne rzeczy w internecie
trzeba kupować, bo to dyskryminacja biednych lub ludzi co kart kredytowych nie
posiadają i zamiast sms trzeba mieć karte.

http://archiwum.polityka.pl/art/jezykiem-podzieleni,
442668.html

Bij kto w JeHoWe wierzy...
Wiadomosc z pierwszej ręki!!!