Skierniewickie Święto...

1. Data: 2004-09-19 05:33:04

Temat: Skierniewickie Święto...
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam , jak już od bardzo wielu lat, w Skierniewicach. Coraz bardziej jeżdżę
tam z przyzwyczajenia, niż dla atrakcyjnych zakupów.
Wśród cebulowych nie było dosłownie nic, o co warto zaczepić oczy. Ja
kupiłam tylko 2 lilie św. Józefa ( w doniczkach, z rozetami liści).
Najciekawsze rośliny (duży wybór i możliwość otrzymania dokładnych opisów)
można kupić na terenie Instytutu. Dużo traw, paproci, bambusy (F. nitida i
P. pygmaeus), sporo 'pstrokacizny' (kocimiętki, floksy wiechowate,
gaura...).
Na ul. Sienkiewicza tylko 2 stoiska kusiły rzadkimi roślinami. Były
goryczki, lewizje, trójlisty, pstrokaty chiastofil, penstemony, duży wybór
dzwonków wszelakich i goździków.... Uwagę zwracała trawa o intensywnie
czerwonych listkach- małe sadzonki (Unciana rubra?- zgubiłam kartkę z
opisem, muszę szukać zdjęcia). Na stoiskach z roślinami doniczkowymi i
kubłowymi raczej nic interesującego.

Mam te same odczucia od kilku lat - coraz więcej stoisk 'z mydłem i
powidłem' , coraz mniej roślin.

A przy okazji serdeczne podziękowania dla Jagody i Sylwka za gościnę i miło
spędzony czas :-). Chociażby dla samego tego warto było pojechać do
Skierniewic.

Z pozdrowieniami, Maria

2. Data: 2004-09-19 06:02:27

Temat: Re: Skierniewickie Święto...
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2004-09-19 06:30:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cij5rk$q1p$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
| można kupić na terenie Instytutu. Dużo traw, paproci, bambusy (F. nitida i
| P. pygmaeus), sporo 'pstrokacizny' (kocimiętki, floksy wiechowate,

Pstrokata gaura i kocimiętki? Mogłabyś coś bliżej napisać?

| Mam te same odczucia od kilku lat - coraz więcej stoisk 'z mydłem i
| powidłem' , coraz mniej roślin.

Dostałam wczoraj program wystawy, która ma się w Chorzowie odbyć, jednym z
punktów programu jest performance Chuciepsie. Osłabłam z wrażenia i zaczęłam
się zastanawiać, czy i kiedy się tam wybrać:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-09-19 07:15:25

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pstrokata gaura i kocimiętki? Mogłabyś coś bliżej napisać?

Do gaury nie mam pełnej nazwy, ale liście są żółto obrzeżone i w purpurowe
plamki. Kocimiętka bardzo ładna - C. g. 'Variegata' - całe liście są żółto
zielone, taki marmurek. Kwiaty dużę wrzosowoliliowe. Był też kolorowy
majeranek - O.s. 'Polyplant'.

Z innych ciekawszych dla mnie: Phlomis cashmeriana, Ruellia humilis,
Symphandra, Iberis aurosiaca' Sweethart'., Plantago nivalis, malutki płożący
dziurawiec, Viola 'Molly Sanderson' (prawie czarny), Viola hederacea,
Scutelaria scordiiflora, Petrorhagia saxifraga, Phyteuma comosum .....

> [...]
zaczęłam
> się zastanawiać, czy i kiedy się tam wybrać:-)

Znam te rozterki, ale za zwyczaj ciekawość bierze górę nad zdrowym
rozsądkiem :-).

Dobrego dnia, Maria

5. Data: 2004-09-19 07:18:47

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Uncinia rubra
> nie moge rozgrysc tej trawki
> mam ja w kilku miejscachna rozniacych sie stanowiskach
> i raczej nigdzie nie wyglada za specjalnie

Znaczy ,że dobrze ukryłeś przed pożądliwym wzrokiem :-).

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2004-09-19 07:51:32

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cijbrh$6q4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> dziurawiec, Viola 'Molly Sanderson' (prawie czarny), Viola hederacea,
> Scutelaria scordiiflora, Petrorhagia saxifraga, Phyteuma comosum .....

Ja bym nie narzekała, gdybym tam była...z pewnościa cała kasa by poszła :)))
I znów te pstrokate floksy wiechowate, ja nigdzie nie mogę trafić na nie
:(((

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2004-09-19 08:08:33

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Ja bym nie narzekała, gdybym tam była...z pewnościa cała kasa by poszła
:)))

Ja pojechałam po duże byliny i cebule, dlatego jestem rozczarowana. Ponadto
jak na takie święto, to jednak za mało ciekawych roślin. Z drzew i krzewów
tez nic mnie nie zaskoczyło. Były lata znacznie bogatsze i ja je niestety
pamiętam. Zawsze wracałam z jakimiś rarytasami doniczkowymi i kubłowymi, a
teraz nic nie ma :-(.

> I znów te pstrokate floksy wiechowate, ja nigdzie nie mogę trafić na nie
> :(((

Te przeze mnie spotykane, to wysokie rośliny z kwiatami po około 25 zł.
Drogie i niełatwe do wysłania.

Z pozdrowieniami, Maria

8. Data: 2004-09-19 10:19:05

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy ,że dobrze ukryłeś przed pożądliwym wzrokiem :-).
:)))
pokazywalem ja Tobie kolo kamieni\
pomiedzy nowozelandzkimi kolorowymi turzycami
:))))))
nawet powiedzialas
ze tez taka masz ale mialas na mysli Carex berggrenii
:))))))

9. Data: 2004-09-19 11:34:28

Od: "wodniks" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zaczęłam
> się zastanawiać, czy i kiedy się tam wybrać:-)

WITAM
Gdzie można taki program dostać? Chętnie bym przejrzała.

basia-wodnik

10. Data: 2004-09-19 19:10:35

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wodniks" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> WITAM
> Gdzie można taki program dostać? Chętnie bym przejrzała.

http://www.wpkiw.com.pl/index.html

Pozdrawiam
Teresa

targi interflower