Skład Vita-miner

1. Data: 2008-01-09 10:11:50

Temat: Skład Vita-miner
Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Witam, szukam dobrej i taniej multivitaminy, ma ktoś może szczegółowy
skład Vita-miner?

To co znalazłem to:
Witaminy: E, B1, B2, B6, kwas foliowy, Niacyna, Pantotenian wapnia,
Witamina C, Witamina B12, Biotyna, Rutyna
Minerały: Żelazo, Cynk, Jod, Wapń, Magnez

Ale nie podali nic więcej oprócz tego, ze jest to doskonałe zestawienie.

Uprzedzam, jestem świadomy jak to działa/nie działa.

--
Blog: http://blog.stalica.info

2. Data: 2008-01-09 12:32:41

Temat: Re: Skład Vita-miner
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel Stalica" <d...@s...info> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Ale nie podali nic więcej oprócz tego, ze jest to doskonałe zestawienie.
>
> Uprzedzam, jestem świadomy jak to działa/nie działa.

Nie lepszy jest "Bion-3" lub "Vitamine-Plus"?
Może kilka zł droższe ale polecam...

3. Data: 2008-01-09 14:00:21

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:

> Nie lepszy jest "Bion-3" lub "Vitamine-Plus"?
> Może kilka zł droższe ale polecam...

Bioton-3 jest za słaby, a jeśli chodzi o VITA-MIN Plus, to w tej cenie
wolę VIGOR (100szt), wychodzi trochę taniej.

Pozdrawiam.

--
Blog: http://blog.stalica.info

4. Data: 2008-01-09 14:31:11

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica pisze:
> [...]
>
> Ale nie podali nic więcej oprócz tego, ze jest to doskonałe zestawienie.
>
> Uprzedzam, jestem świadomy jak to działa/nie działa.

Znalazłem, ale nie kompletne:
Witamina E,- 6,60 mg (66,6%)
Witamina B1, - 1,01mg (72,14%)
Witamina B2,- 1,27mg (79,13%)
Witamina B6, - 1,44 mg (72,00%)
Kwas foliowy, - 260,00 u g (130%)
Niacyna, - 11,80 mg (65,55%)
Pantotenian wapnia,- 6,77 mg (113,06%) -> a wapnia ile?!?
Witamina C, - 39,60 mg (66 %)
Witamina B12, - 0,80 u g (80%)
Biotyna, 100,00 u g (66,67%)
Rutyna, 1,00 mg Żelazo, - 9,92 mg (70,83%)
Cynk, - 10,60 mg (70,67%)
Jod, -100,00 u g (66,67%)

Brak magnezu i wapnia, domyślam się, że to kluczowy haczyk tych witamin,
ktoś może podać? :)

--
Blog: http://blog.stalica.info

5. Data: 2008-01-09 15:01:15

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica wrote:

> [...]
>
> Ale nie podali nic więcej oprócz tego, ze jest to doskonałe zestawienie.
>
> Uprzedzam, jestem świadomy jak to działa/nie działa.

znaczy jesteś świadomy tego, że magnez nie wchłonie się w obecności wapnia,
cynk w obecności żelaza, a witamina E nie wchłonie się w ogóle?

Jak chcesz dobry zestaw witamin, musisz niestety ale skomponować "ręcznie" i
nie zjadać jednocześnie tych, które nawzajem utrudniają sobie wchłanianie.

--
www.vegie.pl

6. Data: 2008-01-09 16:26:25

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> znaczy jesteś świadomy tego, że magnez nie wchłonie się w obecności wapnia,
> cynk w obecności żelaza, a witamina E nie wchłonie się w ogóle?

Tego, że istnieje wpływ zmniejszający wchłanianie się niektórych witamin
i minerałów, chodź dla mnie nie jest to priorytet, zawartość np: magnezu
i tak jest mała w multiwitaminach (ok 33% dziennego zapotrzebowania),
także i tak nie załatwiały by one problemu z jego uzupełnieniem...

> Jak chcesz dobry zestaw witamin, musisz niestety ale skomponować "ręcznie" i
> nie zjadać jednocześnie tych, które nawzajem utrudniają sobie wchłanianie.

Wiem, ale to za dużo zachodu, jak i za duże koszta.

--
Blog: http://blog.stalica.info

7. Data: 2008-01-09 16:48:19

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica wrote:

> [...]
> i tak jest mała w multiwitaminach (ok 33% dziennego zapotrzebowania),
> także i tak nie załatwiały by one problemu z jego uzupełnieniem...

w ogóle zawartość (jak i przyswajalność) jest dość mizerna.

> Wiem, ale to za dużo zachodu, jak i za duże koszta.

no jak chcesz wydać kupę kasy na multiwitaminę która po prostu nie działa,
to śmiało. Zawsze coś tam się wchłonie, ale gra raczej niewarta świeczki.
Za w sumie identyczną kasę możesz sobie skomponować dobry zestaw.

--
www.vegie.pl

8. Data: 2008-01-09 17:53:10

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Sty, 17:48, tomek wilicki <t...@w...pl> wrote:

> [...]
> to śmiało. Zawsze coś tam się wchłonie, ale gra raczej niewarta świeczki.
> Za w sumie identyczną kasę możesz sobie skomponować dobry zestaw.

Tak na prawde przeciętny człowiek odzywiajacy sie w miare normalnie
nie ma niedoborów witaminowych!!
zdarzaja sie niedobory Magnezu i potasu u pijacych duzo kawy, alkoholu
i tam , gdzie jest miekka woda.
Na prawdę nie ma sensu wydawać pieniadze zawracać sobie glowy
fabrycznymi witaminami,[ one rzeczywiscie nieraz sie nie wchłaniaja]
rozsądniej jeść owoce zwłaszcza jabłka, pomidory grapefruity ,
warzywa , cebule, czosnek , kapuste koszona itd itp popijać np
Muszynianka, kt ma duzo magnezu, sokami pomidorowymi.
pa
st.

9. Data: 2008-01-09 18:09:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kynast wrote:

> Tak na prawde przeciętny człowiek odzywiajacy sie w miare normalnie
> nie ma niedoborów witaminowych!!

tego uczą na akademiach sponsorowanych przez producentów leków. Bo jak
jednak porówna się "przeciętnego odżywiającego się w miarę normalnie
człowieka" i takiego, który jednak odżywia się naprawdę zdrowo albo po
prostu suplementuje, okazuje się, że ten drugi choruje 4 razy rzadziej.
Ergo, daje 4 razy mniejszy zysk producentom leków.

> Na prawdę nie ma sensu wydawać pieniadze zawracać sobie glowy
> fabrycznymi witaminami,[ one rzeczywiscie nieraz sie nie wchłaniaja]

lepiej chorować 4 razy do roku i wydawać kupę kasy na leki / wizyty u
lekarza

> rozsądniej jeść owoce zwłaszcza jabłka, pomidory grapefruity ,
> warzywa , cebule, czosnek , kapuste koszona itd itp popijać np
> Muszynianka, kt ma duzo magnezu, sokami pomidorowymi.

nie zapomnij, że aby naprawdę zdrowo się odżywiać, trzeba to robić w sposób,
do którego jesteśmy w procesie ewolucji dostosowani. A więc żadnego
gotowania, co najwyżej podgrzewanie, żadnego przetwarzania żywności, zero
białej mąki, zero wypieków, tylko ziarna zbóż, zielone części roślin,
orzechy, owoce, zero mięsa, zero mleka, jajka tylko na surowo...

wymieniać dalej?

po prostu porównaj ile poszczególnych składników odżywczych jest na
diecie "naturalnej", ile na współczesnej. Odejmij jedno od drugiego,
będziesz miał wielkość teoretycznego niedoboru.

ps. najbardziej podoba mi się teoria nt kapusty kiszonej. To ile ona ma tej
witaminy C?

--
www.vegie.pl

10. Data: 2008-01-09 18:41:21

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> no jak chcesz wydać kupę kasy na multiwitaminę która po prostu nie działa,
> to śmiało. Zawsze coś tam się wchłonie, ale gra raczej niewarta świeczki.
> Za w sumie identyczną kasę możesz sobie skomponować dobry zestaw.

Obecnie wydaje 30gr dziennie, straszna kupa kasy, niestety za ta kwotę
nie skompletuje sobie samodzielnego zestawu, a mulitivitamina działa,
testowałem na sobie, faktem jest że muszę dorzucić do tego osobno magnez
(kolejne 30gr)

--
Blog: http://blog.stalica.info

Bol kregoslupa szyjnego
Odchudzanie - dziwne reakcje
bez recepty, na obrzęki przed okresem
Zmęczenie wieczorne i niska temp. ciała?????
Szukam dobrego laryngologa - Warszawa Ochota