Składki na "Komitet"

31. Data: 2006-09-30 10:48:06

Temat: Re: Składki na "Komitet"
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 11:09:58 +0200, Jacek napisał(a):

> na tablicy ogłoszeń wieszać aktualne rozliczenia RR: ile % która klasa
> wpłaciła, jaka suma wpłynęła i na co wydano i na co planowane są wydatki

U nas takie rozliczenia są podawane na zebraniach z rodzicami. Przedstawia
je rodzic z trójki klasowej
--
Elżbieta

32. Data: 2006-09-30 10:49:12

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 11:56:32 +0200, Moni|<a napisał(a):

> udostępnianie płatne sal gimnastycznych,

to już nie są kompetencje rodziców.
--
Elżbieta

33. Data: 2006-09-30 10:51:22

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 15:59:44 +0200, miranka napisał(a):

> Co do nagród.... nie wiem, mnie się wydaje że można tak to zrobić, żeby jak
> najwięcej dzieci dostało za coś jakąś nagrodę na koniec roku - nie tylko
> prymusi. Zwłaszcza w podstawówkach taka zachęta ma duże znaczenie

U mnie wszyscy dostają coś na koniec roku- z tej klasowej złotówki/na
miesiąc
--
Elżbieta

34. Data: 2006-09-30 10:52:43

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 16:55:55 +0200, Moni|<a napisał(a):

> Ale pomimo wszystko szkoła coś z tego ma, nawet jeśli to niewiele zawsze
> coś dodatkowo wpada do budżetu szkoły. I nie skreślałabym tego pomysłu.

Tak, ale rada rodziców nie wynajmuje komuś sali tylko dyrektor szkoły, to
nie leży w kompetencjach rady. Więc i tak pieniądze z wynajmu nie pójdą na
konto komitetu (bo posiada swoje osobne konto)
--
Elżbieta

35. Data: 2006-09-30 10:53:26

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 16:55:55 +0200, Moni|<a napisał(a):

> Do remontu łazienek szkolnych szukałabym sponsorów wśród producentów płytek,
> ceramiki sanitarnej itp o tyle mogłyby być mniejsze koszty remontu a to juz
> bardzo dużo.

Na większe remonty, gmina ogłasza przetarg
--
Elżbieta

36. Data: 2006-09-30 10:59:02

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Sep 2006 16:55:55 +0200, Moni|<a napisał(a):

> Zdaje sobie sprawę że nie jest sie w stanie dużych pieniędzy uzyskać w
> takich akcjach ale zawsze coś dodatkowo do tego budżetu wpada.

Tak. Tylko nie wwszystkie pieniądze z takich akcji pójdą na komitet.
Dlaczego? Bo np. dyskotekę szkolną oraganizuje samorząd szkolny i dzięki
temu zarabia na swoje potrzeby. Jeśli zorganizuję jakąś imprezę zarobkową
ze swoją klasą to pieniądze przeznaczymy na potrzeby klasy.
Jeśli pieniądze mają być na komitet, to organizatorem imprezy jest komitet.
W szkole każdy ma potrzeby finansowe, bibloteka, samorząd, świetlica i ktoś
tam jeszcze i każdy chce zarobić dla swojej działki.
--
Elżbieta

37. Data: 2006-09-30 11:00:25

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 30 Sep 2006 10:23:01 +0200, Moni|<a napisał(a):

> Mysle że w obecnej trudnej sytuacji szkół nie od rzeczy byłoby zatrudnienie
> kogoś z inicjatywą kto koordynowałaby wszelkie działania związane z
> pozyskiwaniem środków finansowych, tworzeniem inicjatyw służących dobru
> szkoły/ uczniów, organizacją różnego rodzaju przedsięwzięć.

Ale Komitet to "coś" działające przy szkole nawet ma osbne konto. Szkoły
też szukają, ale te pieniądze nie przechodzą wtedy przez komitet.
--
Elżbieta

38. Data: 2006-09-30 15:28:51

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> budżecie nie ma takiej pozycji. Komitet nie ma prawa nikogo zatrudniać. Na
> pewno jest to do załatwienia, ale zawsze istnieje ryzyko, że któryś rodzic
> zarzuci Radzie, że działa niezgodnie z prawem, a tego trzeba za wszelką
> cenę
> unikać. RR to ciało społeczne, obraca społecznymi pieniędzmi i musi być
> kryształowo przejrzyste. Cały problem polega na tym, że publiczna szkoła
> nie
> jest jednostką autonomiczną, finansowo podlega gminie i sama właściwie
> niewiele może... Jak zwykle, wszystko rozbija się o biurokrację.

Nie rozumiem, są teraz w urzędzie pracy programy pierwsza praca, tworzenie
nowych miejsc pracy czy nie może to sprzyjać zatrudnieniu ,przez chyba rok
koszty zatrudnienia tej osoby ponosi urząd pracy.

Szkoła nie może zatrudnić w tym systemie osobę odpowiedzialna za
pozyskiwanie funduszy/tworzenie inicjatyw służących dobru szkoły/uczniów?

Jeszcze jeden pomysł mi sie przypomniał , w mojej szkole podstawowej na
zajęciach praktyczno technicznych przez jakis czas robiliśmy koszyki z łuby
na truskawki/jagody. Szkoła nawiązala współprace z firmą która takie rzeczy
zlecała chałupnikom, pieniądze za wykonane przez dzieci koszyki pomagaly
sfinansować nagrody w konkursach szkolnych.

Monika

39. Data: 2006-09-30 16:30:49

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> wrote in message

> Szkoła nie może zatrudnić w tym systemie osobę odpowiedzialna za
> pozyskiwanie funduszy/tworzenie inicjatyw służących dobru szkoły/uczniów?

Nie wiem, być może może. To zależy od dyrektora. Bo RR nikogo zatrudnić nie
może.

> [...]
> zlecała chałupnikom, pieniądze za wykonane przez dzieci koszyki pomagaly
> sfinansować nagrody w konkursach szkolnych.

Czemu nie? Jeśli wszystkie strony są zainteresowane i chętne... I jeśli
jakiś rodzic nie wystartuje zaraz z pretensjami, że "nie po to jego dziecko
do szkoły chodzi, żeby pracę chałupniczą uprawiać":))

Ja wiem, że to co piszę brzmi, jakbym chciała przyciąć każdy Twój pomysł.
Ale to właśnie dokładnie tak działa - ktoś ma fajny pomysł, 3 osoby
podchwycą, a 5 zacznie wynajdywać przeszkody. Z tego co słyszę z innych
szkół, najbardziej oporni są dyrektorzy. Dlaczego? Nie wiem, podejrzewam, że
nie mają ochoty zawracać sobie głowy, bo cokolwiek się w szkole dzieje, oni
muszą się w to włączyć, a i bez takich "akcji" mają dość roboty i kłopotów.
Mimo wszystko, działajmy, bo jednak co któraś akcja wypala i wtedy naprawdę
jest fajnie:)
Anka

40. Data: 2006-09-30 16:49:28

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kłopotów.
> Mimo wszystko, działajmy, bo jednak co któraś akcja wypala i wtedy

Ania fajnie że napisałaś :-) pomimo wszystko udało nam sie pokazać jakieś
maleńkie światełko w tunelu. I przyłączam sie do Twojego apelu:

"Mimo wszystko, działajmy, bo jednak co któraś akcja wypala i wtedy
naprawdę jest fajnie:))

Pozdrawiam gorąco

Monika

kolorowanki, labirynty, modelina i inne
Przedszkole i katar
wiersz na przysiege pierwszoklasistow
miesiączka
Ilość godzin lekcyjnych dla zerówkowicza?