Skosy

1. Data: 2002-05-28 09:48:56

Temat: Skosy
Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko, moi znajomi maja zamair kupic nowe mieszkanie, no i ze wzgledu
na skosy kupia je za nizsza cene.Tzn jest metrow jakies 50 a oni zaplaca
tylko za 33 metry ze wzgledu ze sie za skosy nie placi. Czy ktos moglby mnie
oswiecic czy to na peno tak jest i czy nie mam tam jakiegos haczyka?
Pozdrowka
Beatka

1. Data: 2002-05-28 10:01:17

Temat: Re: Skosy
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beatka wrote:
> [...]
> tylko za 33 metry ze wzgledu ze sie za skosy nie placi. Czy ktos moglby mnie
> oswiecic czy to na peno tak jest i czy nie mam tam jakiegos haczyka?

Dziś nikt nie ustala odgórnie takich rzeczy. Płaci się za konkretne
mieszkanie. Jak sprzedający skalkuluje stawki, to jego sprawa. Może
sprzedać np. po 4000/m2 nie licząc skosów lub po 2000/m2 ze skosami.
Inna sprawa to opłaty czynszowe, przekształcenia własności itd.
Piotr

1. Data: 2002-05-28 10:34:53

Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beatka" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
mnie
> oswiecic czy to na peno tak jest i czy nie mam tam jakiegos haczyka?

ZTCP do niedawna obowiazywala norma ktora mowila ze obszaru przy wysokosci
ponizej 1,8 m nie zaliczalo sie do powierzchni mieszkania, 1,8 do 2.20
zaliczalo sie w 50% a powyzej w 100%

Zaslav

1. Data: 2002-05-28 10:44:38

Od: "Teo" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał:

> ZTCP do niedawna obowiazywala norma ktora mowila ze obszaru przy wysokosci
> ponizej 1,8 m nie zaliczalo sie do powierzchni mieszkania, 1,8 do 2.20
> zaliczalo sie w 50% a powyzej w 100%

Wedlug mej najlepszej wiedzy (i tego, jak liczy moja spoldzielnia) te
granice to 140 i 200 cm.

BTW, szukajac sobie swego czasu chatki ogladalem m.in. ciekawe mieszkanie
dwukondygnacyjne: gorny poziom mial powierzchnie podlogi ok. 60 m. kw., z
czego do uzytkowej wliczone bylo - zgodnie z ta norma - okolo... kilkunastu
metrow kw. ;)

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2002-05-28 10:59:58

Od: m...@n...spam.softax.com.pl (Mikolaj.) szukaj wiadomości tego autora

Popatrzmy jak Beatka zapodaje na pl.rec.dom:
> [...]
>tylko za 33 metry ze wzgledu ze sie za skosy nie placi. Czy ktos moglby mnie
>oswiecic czy to na peno tak jest i czy nie mam tam jakiegos haczyka?

IIRC jeśli wysokość nad daną powierznią jest niższa od iluś tam
(60cm? 80cm?), to powierzchnia jest traktowana jako nieużytkowa

--
=< Mikolaj Milewicz >=|Time in the past runs faster than in the future|
Carina E 2.0 VFR800A| Do not use my message for commercial purposes |

1. Data: 2002-05-28 14:13:23

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Normy nie obowiązują. Do naliczania czynszu obowiązuje zasada z Ustawy o
ochronie praw lokatorów...
Piotr

1. Data: 2002-05-28 14:14:30

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli to spółdzielnia, to powinna mieć stosowny regulamin. Nie ma jednej
uniwersalnej reguły.
Piotr

1. Data: 2002-05-29 09:33:55

Od: "Teo" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał:

Normy nie obowiązują. Do naliczania czynszu obowiązuje zasada z Ustawy o
ochronie praw lokatorów...

1. Jaka to zasada?
2. Jaki akt prawny mowi, ze normy nie obowiazuja?

Pozdrawiam

Teo

1. Data: 2002-05-29 10:32:27

Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teo" <a...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
> ochronie praw lokatorów...
>
> 1. Jaka to zasada?
> 2. Jaki akt prawny mowi, ze normy nie obowiazuja?

Zobacz np.
http://www2.gazeta.pl/dom/1,22114,399270.html

Zaslav

Dzialka rekreacyjna a budowlana
materac Kolo Jamaica -- wgniecenia po 2 mies.???
Czym pokryć podłogę z sosnowych desek?
gdzie w W-wie kupie ladne i tanie krzesla drewniane do kuchni
meble do łazienki