Słód zamiast cukru ?

1. Data: 2003-11-26 20:14:02

Temat: Słód zamiast cukru ?
Od: Wojciech Ściesiński <w...@w...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
borykam się ostatnio (no może nie ja osobiście ale Ktoś) z koniecznością
znacznego ograniczenia spożycia cukru we wszelkich postaciach i w tej
kwestii obiło mi się o uszy, że słód nie wpływa na poziom cukru we krwi
(w związku z jakimiś niuansami z wchłanianiem).

Czy ktoś z Was wie coś na ten temat, ewentualnie może mnie odesłać w
jakieś miejsce bym mógł o to dopytać ?

Rodzaje słódów i ich opisy znalazłem w archiwum grupy
news://ircx.pl.polskavege ale brakuje mi jeszcze jaki przelicznik
zastosować w przepisach na wypieki (w pierwszym razie zamierzam użyć
słodu jęczmiennego do wypieku ciastek).

Pytanie kolejne. Czy Waszym zdaniem można szukać słodu w marketach lub w
jakimś sklepie internetowym. Zapewne znalazłbym słód w sklepie ze zdrową
żywnością ale z doświadczenia wiem, że ... ceny tam są sporo wyższe :-(

A może znacie jakiś inny zamiennik cukru dostępny dostępny dla
diabetyków ? Na news://ircx.pl.polskavege zaproponowano mi użycie
fruktozy - jeszcze nie googlałem ale może ktoś ma na ten temat opinię ?

Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

2. Data: 2003-11-27 06:27:15

Temat: Re: Słód zamiast cukru ?
Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może znacie jakiś inny zamiennik cukru dostępny dostępny dla
> diabetyków ? Na news://ircx.pl.polskavege zaproponowano mi użycie

Poszukaj sobie informacji o roślinie "stewia"

PZDR

"Jadarek" - Dariusz Kral

3. Data: 2003-11-27 13:16:01

Od: "Musta" <(usun)mustafa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwestii obiło mi się o uszy, że słód nie wpływa na poziom cukru we krwi
> (w związku z jakimiś niuansami z wchłanianiem).

no to ktos cie zrobil w konia.
słód ma index glikemiczny 110 co oznacza ze podnosi poziom cukru we krwi
szybciej niz czysta glukoza!
jest to jedyna znana mi taka substancja.

musta

4. Data: 2003-11-28 00:04:47

Od: "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

> słód ma index glikemiczny 110 co oznacza ze podnosi poziom cukru we krwi
> szybciej niz czysta glukoza!

no niby maltoza ma IG 105-110, ale jak tu
zrezygnowac z malego piwka od czasu do czasu?
nawet mistrz Montignac zaleca czasem zamienic
wino na piwo, z uwagi na jego dobroczynne dzialanie...

pzdr
H.

5. Data: 2003-11-28 07:41:37

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no niby maltoza ma IG 105-110, ale jak tu
> zrezygnowac z malego piwka od czasu do czasu?
> nawet mistrz Montignac zaleca czasem zamienic
> wino na piwo, z uwagi na jego dobroczynne dzialanie...

... ale tylko do golonki ! :-)))))

PZDR

"Jadarek" - Dariusz Kral

Powitanie