Smakowało mi, dynia

11. Data: 2014-09-15 22:39:46

Temat: Re: Smakowało mi, dynia
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-15 00:53, Aicha pisze:

> Cebulka+czosnek podsmażone na oleju, do tego pokrojona dynia ze
> skórką, odrobina rosołu. Kiedy zaczęła mięknąć, dodałam awokado
> pokrojone z kostkę i kolendrę w ziarnach. Na opróżnionej patelni
> poddusiłam pierś z kurczaka z sosem chilli łagodnym. Potem wymieszałam
> wszystko i jeszcze chwilę się pogrzało, doprawiłam solą, pieprzem.
> Pycha :)

Wypróbuję.
Choć awokado na ciepło jeszcze nie spożywałam, hm...

Ewa

12. Data: 2014-09-17 16:07:57

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 12.09.2014 um 07:30 schrieb wolim:

> Ależ prącie bardzo!

Nie!!!!!

Moszny i prącia do miksera nie wkładać, grozi kalectwem!

A co do dyni,to wziąć Hokkaido. Nie trzeba się bawić z moszną w
mikserze, nie trzeba obierać. Pokroić na kawałki i gotować 15-20 minut,
rozciapcia się sama. Jak się ma ręczny mikserek, to mikserkiem, a jak
nie, to przecisnąć przez cedzak i gotowe. Ale osobiście dodaję jeszcze
imbiru i marchewki, ewentualnie jeszcze ziemniaka i zamiast śmietany
mleczko kokosowe.

Waldek

13. Data: 2014-09-17 18:34:49

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... wziąć Hokkaido. ....nie trzeba obierać.
Tszeba, skurka jest często ze środkami konserującymi, okaszlona pszez
klienta supermarketu, i ciężkostrawna.

> Pokroić na kawałki i gotować 15-20 minut, rozciapcia się sama. Jak się ma
> ręczny mikserek, to mikserkiem, a jak nie, to przecisnąć przez cedzak i
> gotowe.
Żeby zblendować tszeba czekać aż ostygnie. Mniej roboty zetszeć w mikserku z
tarką pszed.

> Ale osobiście dodaję jeszcze imbiru
Nie każdy może , drapie kiszki.

> marchewki,
Dynia ma dużo witaminy A, bez marhewki mniej roboty.

> ewentualnie jeszcze ziemniaka i zamiast śmietany mleczko kokosowe.
Dynia, nie wiem czemu wymaga mleka lub śmietany, praktycznie wszystkie
pszepisy z dynią tak mają.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
bez mnożenia,

14. Data: 2014-09-17 18:56:18

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-17 18:34, Stokrotka pisze:

> Tszeba, skurka jest często ze środkami konserującymi, okaszlona pszez
> klienta supermarketu, i ciężkostrawna.

Ciężkostrawne to jest czytanie tego.
Dynie wielu z nas ma z własnych lub zaprzyjaźnionych ogródków, więc nie
są "okaszlone".
--
B.

15. Data: 2014-09-18 18:51:40

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 17.09.2014 um 18:56 schrieb bbjk:

> Ciężkostrawne to jest czytanie tego.
> Dynie wielu z nas ma z własnych lub zaprzyjaźnionych ogródków, więc nie
> są "okaszlone".

Oprócz tego istnieje coś takiego jak mycie przed pokrojeniem ;-)

Waldek

16. Data: 2014-09-18 18:56:06

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 17.09.2014 um 18:34 schrieb Stokrotka:

> Tszeba, skurka jest często ze środkami konserującymi, okaszlona pszez
> klienta supermarketu, i ciężkostrawna.

Nie jest. Wystarczy umyć. A hokkaido ma skórkę, która się rozgotowywuje.

> Żeby zblendować tszeba czekać aż ostygnie. Mniej roboty zetszeć w
> mikserku z tarką pszed.

Nie trzeba.

> Nie każdy może , drapie kiszki.

> Dynia ma dużo witaminy A, bez marhewki mniej roboty.

> Dynia, nie wiem czemu wymaga mleka lub śmietany, praktycznie wszystkie
> pszepisy z dynią tak mają.

Nie wymaga. Zamiast mleka/śmietany mleczko kokosowe i już jest i
wegańskie, i koszerne, i halal, i dla ludzi, którzy mają problemy z
laktozą ;-).
Oprócz tego osobiście uważam kokos za smaczniejszy od śmietany,
niezależnie od wiary i stylu odżywiania się.

Waldek

17. Data: 2014-09-27 17:38:02

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-10 11:14, Stokrotka pisze:

> około 1/3 małej skorupy z małej dyni (około 40dkg)
> około 150 ml śmietanki 12%
> 2 łyżeczki gotowej pszyprawy do sernika
> sok pomarańczowy
>
> Dynię obrać ze skurki, zetszeć na najmniejsze wiurki w mikserku (bez
> miksera, nie robić),
> ugotować (15-20min), dodać śmietankę, gotować jeszcze 5-10 min (5 dla
> śmietanki UHT, dla zwykłej 10min), wsypać 2 łyżeczki gotowej pszyprwy do
> sernika.
> Do szklanki nalać 1/3 soku pomarańczowego, dopełnić pseudo.zupą z dyni,
> gotowe.

Zainspirował mnie ten przepis, bo przypomniałam sobie, że na poczet
likwidacji pobliskiego spożywczaka kupiłam w promocji tę przyprawę. A
więc... kawałek dyni hokkaido ze skórką ugotowałam w bulionie bardzo
pro...fanacyjnym (z dwóch udek z kurczaka, vegety, marchewki) -
przetarłam przez sito (akurat padł mi blender) marchewkę i dynię,
dosypałam przyprawy i znów zagotowałam z bulionem - ma wyjść gęsta.
Dla dziecięcia oczywiście wersja hot czyli: - (minus) przyprawa do
sernika, + mięsko i cynamon, gałka, imbir, chilli, kardamon.
Obie wersje pochłonięte natychmiast :)

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,

18. Data: 2014-09-27 20:12:08

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 18 września 2014 18:56:06 UTC+2 użytkownik Waldemar napisał:

> Opr�cz tego osobi�cie uwa�am kokos za smaczniejszy od �mietany,

Odnosisz się do tego, co jest dostępne w sklepie pod nazwą "śmietana". Dziś
prawdziwych... prawdziwej śmietany (w sklepie) już nie ma. A jak się ma tę prawdziwą
(czyt. nie ze sklepu, tylko od baby - lub od mojej Pani Baby), to wtedy jakieś tam
mleczka kokosowe czy inne erzace wątpliwego autoramentu w życiu nie zastąpią (a już w
szczególności nie przewyższą) smaku prawdziwej śmietany.

19. Data: 2014-09-29 16:35:41

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> około 1/3 małej skorupy z małej dyni (około 40dkg)
> około 150 ml śmietanki 12%
> 2 łyżeczki gotowej pszyprawy do sernika
> sok pomarańczowy

Zamiast soku pomarańczowego można wziąść połowę kompotu z jabłek, będzie
patriotycznie.

20. Data: 2014-09-29 21:49:43

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 17 września 2014 18:34:49 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:

> Dynia, nie wiem czemu wymaga mleka lub �mietany, praktycznie wszystkie
>
> pszepisy z dyniďż˝ tak majďż˝.

Pierwsze słyszę, że wszystkie, bo znam mnóstwo bez, za to z masłem. Bo tu właśnie o
to masło chodzi - czyli tłuszcz, w którym rozpuszcza się wit. A i wtedy jest i
smaczniej, i wit.A staje się przyswajalna.

Mrożone cytryny?
Panslavista
Szybkowar - dobrodziejstwo, czy profanacja?
Głupie pytanie o ser żółty
Wakacyjne miłości