Głupie pytanie o ser żółty

1. Data: 2014-08-29 07:40:13

Temat: Głupie pytanie o ser żółty
Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że to pytanie może niektórych rozśmieszyć....

Jest sobie ser żółty długo dojrzewający (jeśli to coś pomoże to konkretnie Old Dutch
Master). Z zewnątrz folia a pod nią "coś" - pomarańczowe, nieco kruszące się. Co to
jest? Jakaś kolejna osłonka czy może sery długo dojrzewające mają taką naturalną
"skórkę"? To trzeba obkroić, czy może jadalne?

2. Data: 2014-08-29 08:19:31

Temat: Re: Głupie pytanie o ser żółty
Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-08-29 07:40, n...@g...com pisze:
> [...]
Dutch Master). Z zewnątrz folia a pod nią "coś" - pomarańczowe, nieco kruszące się.

To jest wosk. Chroni ser przed wysychaniem.

> Jakaś kolejna osłonka czy może sery długo dojrzewające mają taką naturalną
"skórkę"? To trzeba obkroić, czy może jadalne?

Trzeba odkroić, ale jak zjesz, to nic się nie stanie - tak jakbyś się
nałykał świeczki ;-)
pwz

3. Data: 2014-08-29 16:45:58

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-08-29 08:19, obywatel pwz uprzejmie donosi:

> To jest wosk. Chroni ser przed wysychaniem.

> Trzeba odkroić, ale jak zjesz, to nic się nie stanie - tak jakbyś się
> nałykał świeczki ;-)

I od tego się nie umiera.
Sprawdzone.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

4. Data: 2014-08-29 17:45:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> I od tego się nie umiera.
> Sprawdzone.

Może trzeba cierpliwie poczekać?

--
Jarek

5. Data: 2014-08-29 18:00:47

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-08-29 17:45, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

Ile?

Q, w imieniu krążących sępów

6. Data: 2014-08-29 19:09:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Ile?

Zależy jak długo dojrzewające.

--
Jarek

7. Data: 2014-09-03 07:46:25

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Aug 2014 08:19:31 +0200, pwz napisał(a):

> To jest wosk. Chroni ser przed wysychaniem.

To chyba nie całkiem tak. Old Dutch Master, który bywa w kilku
supermarketach ma nieco inną "konstrukcję". Nie ma żadnej folii. Parafina
jest na zewnątrz, pod nią papier z "etykietą", a jeszcze głębiej coś.
Rzeczywiście pomarańczowe, dość sprężyste. To raczej nie wygląda na wosk.

8. Data: 2014-09-03 09:41:49

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
.pl...

> [...]

jest na zewnątrz, pod nią papier z "etykietą", a jeszcze głębiej coś.
Rzeczywiście pomarańczowe, dość sprężyste. To raczej nie wygląda na wosk.
*********************************

Czy to wygląda jak ta L'Amuse gouda?
https://www.yahoo.com/food/the-best-cheeses-to-buy-n
ow-78450444538.html
Bo na stronie o Old Dutch Master niespecjalnie można się dopatrzeć tej
skórki.
osobiście przypuszczam ( a niejeden ser w życiu jadłem) że to może być
warstewka sera o innej konsystencji i kolorze uzyskiwana w czasie długiego
dojrzewania ( a ściślej kilkakrotnej zmiany warunków dojrzewania).
pozdr
Stefan

9. Data: 2014-09-03 10:43:43

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 03 Sep 2014 09:41:49 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> warstewka sera o innej konsystencji i kolorze uzyskiwana w czasie
> długiego dojrzewania ( a ściślej kilkakrotnej zmiany warunków

http://static.akcniceny.cz/foto/vyrobky/928500/92833
9.jpg

Masz z pokrojony bez papieru i parafiny ale z tą pomarańczową "skórką".
To jest cienka (1-1,5 mm) warstwa wyraźnie oddzielająca się od sera.

10. Data: 2014-09-03 11:50:55

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> [...]

Masz z pokrojony bez papieru i parafiny ale z tą pomarańczową "skórką".
To jest cienka (1-1,5 mm) warstwa wyraźnie oddzielająca się od sera.

***********************************
http://english.frico-corporate.nl/frico-products/spe
ciality-cheeses/old-dutch-master?steID=2&catID=473
http://english.frico-corporate.nl/frico-products/spe
ciality-cheeses/old-dutch-master/old-dutch-master-2.
htm?steID=2&itmID=319
pozdr
Stefan

Wakacyjne miłości