Jakie przyzwoite wino z dyskontu?

1. Data: 2014-08-09 11:45:36

Temat: Jakie przyzwoite wino z dyskontu?
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie jestem smakoszem ani znawcą win, a niedługo zbliża się okazja, żeby
z lubą wypić po lampce. Ponoć w dyskontach typu Lidl czy Biedronka można
kupić przyzwoite wino do 30 PLN. Kto poleci coś przyzwoitego w tej cenie
- interesuje mnie czerwone, półwytrawne.
Z góry dzięki i pozdrawiam.

2. Data: 2014-08-09 12:46:22

Temat: Re: Jakie przyzwoite wino z dyskontu?
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-08-09 11:45, obywatel tomjas uprzejmie donosi:
> [...]
> kupić przyzwoite wino do 30 PLN. Kto poleci coś przyzwoitego w tej cenie
> - interesuje mnie czerwone, półwytrawne.

http://dotrzechdych.pl/wina-z-biedronki-europa-srodk
owa-infografika/

Chociaż oni tam preferują wytrawne.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

3. Data: 2014-08-09 12:47:45

Od: Witek Jakubowski <j...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-08-09 11:45, tomjas pisze:
> [...]
> kupić przyzwoite wino do 30 PLN. Kto poleci coś przyzwoitego w tej cenie
> - interesuje mnie czerwone, półwytrawne.

W Tesko (choć to nie dyskont) jest Alcanta
(http://dotrzechdych.pl/alcanta-syrah-2010)

- generalnie po jakieś 26-28, ale co jakiś czas (ostatnio w zeszłym
tygodniu) jest w promocji - około 13-14 zł za butelkę.

4. Data: 2014-08-09 12:58:24

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-08-09 12:47, Witek Jakubowski pisze:

> - generalnie po jakieś 26-28, ale co jakiś czas (ostatnio w zeszłym
> tygodniu) jest w promocji - około 13-14 zł za butelkę.

Ale ceny :-) - w zwykłym sklepie w Niemczech wina, które u nas zaczynają się
od 20zł stoją tam poniżej 2 Euro. A za pięć euro można kupić
jakieś specjalitety. Takie nasze podatki .

Ale z Warszawy się chyba nie opłaca jechać :-)

5. Data: 2014-08-09 13:10:03

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 09 Aug 2014 12:58:24 +0200, cef wrote:

> [...]
> jakieś specjalitety. Takie nasze podatki .
>
> Ale z Warszawy się chyba nie opłaca jechać :-)

Co prawda to prawda. Jak pisałem - smakoszem win nie jestem, ale wiele
lat temu, jak Niemcy mieli jeszcze marki a nie ojro, i służbowo tam
jeżdziłem, to szef prosił mnie żeby mu przywieźć reńskie wina. Tam
kosztowały one w markecie coś koło 8 marek - a u nas były w jakiejś
horrendalnej cenie. Sam zresztą te reńskie polubiłem.

6. Data: 2014-08-09 13:13:53

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 09 Aug 2014 12:47:45 +0200, Witek Jakubowski wrote:

> W Tesko (choć to nie dyskont) jest Alcanta
> (http://dotrzechdych.pl/alcanta-syrah-2010)
>
> - generalnie po jakieś 26-28, ale co jakiś czas (ostatnio w zeszłym
> tygodniu) jest w promocji - około 13-14 zł za butelkę.

Dzięki za odpowiedź - co prawda ono wytrawne, ale może się skuszę.
Pozdrawiam.

7. Data: 2014-08-09 13:14:17

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 09 Aug 2014 12:46:22 +0200, Qrczak wrote:
> Dnia 2014-08-09 11:45, obywatel tomjas uprzejmie donosi:
>
> http://dotrzechdych.pl/wina-z-biedronki-europa-srodk
owa-infografika/

> Chociaż oni tam preferują wytrawne.

Dzięki za linka - zawsze człowiek coś się obędzie.
Pozdrawiam.

8. Data: 2014-08-09 14:09:47

Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Na Winicjatywie regularnie publikują recenzje kolejnych akcji:

http://winicjatywa.pl/tag/biedronka/
http://winicjatywa.pl/tag/lidl/

W skrócie: ostatnia oferta Biedronki jest słaba, chyba że wygrzebiesz
coś sprzed kilku miesięcy. Lidl podobno lepszy, niestety mam do niego
daleko.

A ostatnio podobno można też coś niezłego upolować w Żabce

http://winicjatywa.pl/tag/zabka/

- -

Nika

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

9. Data: 2014-08-09 15:50:06

Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kupić przyzwoite wino do 30 PLN. Kto poleci coś przyzwoitego w tej cenie
> - interesuje mnie czerwone, półwytrawne.

Ja również nie znam się na winach. Ale z doświadczenia mojego i mojej
żony (która wina lubi) wiem, że należy kupować wina: NIE z Francji,
Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Australii, Ameryki Płn./Płd., Afryki. W
ciemno można kupić praktycznie każde wino z Bałkanów i okolic, a więc:
mołdawskie, macedońskie, bułgarskie, gruzińskie (gruzińskie to wyższa
półka, ale każde z Gruzji sprowadzane do RP jest fenomenalne).
pwz

10. Data: 2014-08-09 16:08:45

Od: Hans Kloß <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pwz" <p...@o...eu> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> macedońskie, bułgarskie, gruzińskie (gruzińskie to wyższa półka, ale każde
> z Gruzji sprowadzane do RP jest fenomenalne).

To znaczy, że faktycznie nie masz "kompletnie" doświadczenia i nie
powinieneś się w tych tematach wypowiadać.
Francuskie i niemieckie wina, kalifornijskie wina, co ty do nich masz? Piłeś
je naprawdę? Czy spróbowałeś jakiegoś sikacza z Aldiego i już jesteś znawcą?
Każde wino z Bałkanów? Sikacze klasy "wino marki wino" w łądnych butelkach
to właśnie bałkański standard. Zdażają się oczywiście uczciwe winnice
produkujące wina najwyższej klasy, ale nie ma ich w Biedronkach i Lidlach.

Bazylia w doniczkach
Knajpka rybna
Odp: Odp: Odp: Odp: Panslavisto!
Maliny na surowo na zimę (bez mrożenia)