Ketchup - :)

1. Data: 2014-07-21 13:00:52

Temat: Ketchup - :)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Tak wiem, profanacja ale jednak wiele osób lubi.
Mnie czasami też nachodzi.
Zaprawiam pomidory ale ketchupu to mi się nie chce.

Ostatnio bedac na biwaku skorzystałem z ketchupu porzadnej firmy kotlin, po
czym w moje rece wpadł ketchup biedronkowy bodaj madero.
I co ciekawe - madero duzo lepszy.

Przeczytałem ulotkę i okazuje sie ze madero (robiony przez daytonę) jest
przygotowany z prawie 2 x takiej ilości pomidorów jak kotlin.
I oczywiscie jest mimo to droższy...

Ot marka...

2. Data: 2014-07-21 14:21:22

Temat: Re: Ketchup - :)
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik napisał:

> [...]
>
> Przeczytałem ulotkę i okazuje sie ze madero (robiony przez daytonę)
> jest przygotowany z prawie 2 x takiej ilości pomidorów jak kotlin.

Najśmieszniejsze jest to, że oryginalny ketchup, ten malajski
(chiński, czy w ogóle azjatycki) wcale nie zawierał pomidorów.

> Ot marka...

Nie wiem czemu, ale stanęły mi teraz przed oczami Markowe Szczawiny
(ten biwak, to gdzie on był?).

Jarek

--
To cóż że jeść ja będę zupy i tomaty
Gdy pomnę wciąż wasz świeży miąższ

3. Data: 2014-07-21 14:54:00

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-07-21 13:00, obywatel Budzik uprzejmie donosi:
> [...]
>
> Przeczytałem ulotkę i okazuje sie ze madero (robiony przez daytonę) jest
> przygotowany z prawie 2 x takiej ilości pomidorów jak kotlin.

Ponadto jest nieźle doprawiony (czytaj: nie jedzie octem).

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

4. Data: 2014-07-21 18:31:56

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 13:00:52 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> I co ciekawe - madero duzo lepszy.

Mój faworyt to Włocławek - oczywiście ten pikantny (163 g pomidorów na 100 g
produktu) oraz również pikantny Pudliszki, ale generalnie nie mam aż takiej
orientacji, bo ketchupu używamy sporadycznie, jedna butelka raz na jakiś czas, bo w
charakterze pikantnych dodatków wolimy domowe marynaty i sos tatarski na bazie
majonezu "Kieleckiego". W ww ketchupach trochę ocet czuć, ale w końcu chyba właśnie
dla tego pikantnego smaku je się ketchup. "Madero" w każdym razie spróbuję także, bo
jestem ciekawa.

5. Data: 2014-07-21 19:16:55

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ikselk%g...@g...com ...

> [...]
> ketchupach trochę ocet czuć, ale w końcu chyba właśnie dla tego
> pikantnego smaku je się ketchup. "Madero" w każdym razie spróbuję

Z tego co pamietam - jest w nim 180g pomidorów.

6. Data: 2014-07-21 19:27:17

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Jul 2014 11:00:52 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
> Przeczytałem ulotkę i okazuje sie ze madero (robiony przez daytonę) jest
> przygotowany z prawie 2 x takiej ilości pomidorów jak kotlin.

A tak nawiasem mowiac -
http://www.heinz.pl/pl-PL/Settings/Deprecated/Ketchu
p%20Lagodny%20342g%20but%20szkl

22.8g cukru na 100g produktu.

Toz to sam cukier jest ...

J.

7. Data: 2014-07-21 19:37:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik napisał:

> Z tego co pamietam - jest w nim 180g pomidorów.

Rozumiem, że też w stu gramach. Biorąc różnicę, można wyznaczyć defekt
masy, a dalej już prosto ze wzoru E=mc^2 łatwo wyznaczyć wartość
energetyczną produktu.

--
Jarek

8. Data: 2014-07-21 20:01:01

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> Rozumiem, że też w stu gramach.

Tak, nawet 185.

9. Data: 2014-07-21 20:49:23

Od: XL <ikselk%gazeta.pl@gtempaccount.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 21 lipca 2014 19:27:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> 22.8g cukru na 100g produktu.
> Toz to sam cukier jest ...

Tam jest napisane "cukier" (w domyśle: sacharoza) czy "węglowodany"? Chciałabym
bowiem przypomnieć, że (jako organy wegetatywne) pomidory to owoce i jak wszystkie
owoce zawierają sporo cukrów różnej maści (w tym fruktozę np), a poza tym taki
ketchup z reguły zawiera zagęstniki skrobiowe (skrobia to węglowodan).
Biorąc pod uwagę duże (bo prawie dwukrotne - o ile to w ogóle prawda, a jestem
sceptyczna, bo zamiast pomidorów nagminnie stosowany jest czerwony barwnik spożywczy
koszenila!) zagęszczenie produktu w stosunku do naturalnego składu świeżego owocu,
nie ma co podnosić alarmu z powodu ilości cukrów. Generalnie nie dowierzam
producentom. Skoro taki "święty" (producent żywności dla niemowląt!!!) jak Gerber,
miał wpadkę stulecia z mięsem MOM, to jak wierzyć innym? Absolutnie im nie wierzę,
nawet w dzień dobry! Robiłam ketchup, to sama najlepiej wiem, jak ma wyglądać taki
dwukrotnie zagęszczony przecier.

10. Data: 2014-07-21 21:47:21

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Mon, 21 Jul 2014 11:00:52 +0000 osobnik zwany Budzik
napisał:

> [...]
>
> Przeczytałem ulotkę i okazuje sie ze madero (robiony przez daytonę) jest
> przygotowany z prawie 2 x takiej ilości pomidorów jak kotlin. I

z kupnych to najbardziej mi pasuje No VII z Faneksu

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

Świeży koperek, natka pietruszki - przechowywanie przez parę dni
Trucizna nasza powszechna.
Napaliłam dziś...
I na moje wyszło!
czym umyć