Maliny na surowo na zimę (bez mrożenia)

1. Data: 2014-07-22 14:03:11

Temat: Maliny na surowo na zimę (bez mrożenia)
Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

Czy zadziała żelfix "na zimno"?
Czy ktoś z Was ma w takiej materii doświadczenie?

Chciałbym zrobić malin na surowo z cukrem (na zimę).
Kiedyś robiłem (podobnie jak galaretkę z czarnych porzeczek)
maliny z cukrem 1:1 - bardzo ładnie się trzymają, nie fermentują.
Zachowują swój specyficzny smak i (co dla niektórych szczególnie
ważne) witaminy. Ale konsystencję ma gęstego syropu, a nie
potrafi zgęstnieć tak jak porzeczki (zawierające dużo pektyn).
Zastanawiam się, czy dodanie niedużej ilości żelfix'u nie zagęściłoby
trochę tego? Czy do "uaktywnienia" działania żelującego żelfix'owi
potrzebna jest jednak wysoka temperatura?

ZZ

2. Data: 2014-07-22 21:49:14

Temat: Re: Maliny na surowo na zimę (bez mrożenia)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Jul 2014 14:03:11 +0200, ZZZ napisał(a):

> Zastanawiam się, czy dodanie niedużej ilości żelfix'u nie zagęściłoby
> trochę tego?

Nie. Ale jest sposób.

--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

3. Data: 2014-07-23 19:24:18

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie używaj tego badziewia, tradycyjne pszepisy użyj.
Z żelfiksem ci się zepsuje w inny sposub, nie bedzie widać, ale coś tam się
mnoży i po otwarcie należy pszegotowywać.
Tradycyjnie na wieżh takiego słoiczka pełnego galaretki malin z cukrem daje
się okrągłą bibułkę nasączoną spirytusem.

Ale wogule galaretki tego typu cukier + sok, lub cukier + owoce (maliny,
pożeczki) to nie jest zdrowa żywność, holernie złe na wżody pszewodu
pokarmowego zwłaszcza jelit.
Mi się wydaje , że nie warto robić.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_03f

4. Data: 2014-07-23 20:47:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Jul 2014 19:24:18 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Z żelfiksem ci się zepsuje w inny sposub, nie bedzie widać,

Owszem, jest to bardzo prawdopodobne - myślę, że tak krótkie gotowanie (2
min.) jak zalecają w przepisie, nie zabija enzymów komórkowych i nadal
zachodzą w pulpie niepożądane procesy, jakie, trudno powiedzieć, ale na
pewno niefajne. Cukier i kwas w żelfiksach (cytrynowy czy moze askorbinowy,
nie pamiętam) owszem, konserwują, ale nie na tyle.
Dżemy truskawkowe/wiśniowe, które mi zostały z poprzedniego roku, straciły
kolor i smak. W tym roku zrobię tylko frużeliny wiśniowej trochę, bo się
szybko zużyje.

5. Data: 2014-07-23 21:47:12

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku można było jeszcze kupić "Fix i masz dżem" Winiar - jedyny na rynku
bez konserwantów... Ale już go nie robią. Tak przynajmniej powiedział przedstawiciel
handlowy - zresztą nie widzę tego w sklepach...

Z Czech sobie przywiozłam Oetkera bez konserwantów - u nas go nie ma...

Otworzyłam trzyletni dżem na "fixie" z kwasem sorbowym - faktycznie, stracił smak, za
to tak "smakował" chemią, że szok... Stąd te poszukiwania.

A "normalny" domowy dżem trzyletni bywa jeszcze zjadliwy...

Ania

6. Data: 2014-07-23 22:59:44

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-23 21:47, czeremcha pisze:
> W zeszłym roku można było jeszcze kupić "Fix i masz dżem" Winiar - jedyny na rynku
bez konserwantów... Ale już go nie robią. Tak przynajmniej powiedział przedstawiciel
handlowy - zresztą nie widzę tego w sklepach...

Cukier żelujący 1:1 w kilogramowych opakowaniach nie ma konserwantów
(przynajmniej na etykiecie).

Ewa

7. Data: 2014-07-23 23:08:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Jul 2014 12:47:12 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Z Czech sobie przywiozłam Oetkera bez konserwantów - u nas go nie ma...

Kupię to - czysta pektyna. Nigdy już niczego nie będę dodawała do
frużeliny.
http://www.robimywedliny.pl/pl/p/Pektyna-do-dzemow-3
0g/394

A w ogóle - stawiam na powidła! Zawsze robię je bez cukru, bo ze sliwek w
odpowiednim stadium dojrzałości, tzn z marszczącą się skórką przy ogonku.
Własnie kończę słoik powideł sprzed 2 lat - małmazja. Mam jeszcze ze 4.
Zdrowiej, mniej kalorycznie, a jak smacznie!

8. Data: 2014-07-23 23:14:30

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-23 19:24, Stokrotka pisze:

> Mi się wydaje , że nie warto robić.

Oj, nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz...
Taki spodeczek konfitur do herbaty w jesienny oblepiający chłodem wieczór...
Albo na poranne weekendowe śniadanie do białego serka...
Albo do kaszki manny...
Albo sok z malin na przeziębienie...
Ech, współczuję tym Twoim wrzodom :)

--
Nie sztuka być wielkim kucharzem mając kasę i kuchnię wielką
jak studio TV. Sztuką jest tworzyć dzieła kucharskie na 4m. kw.,

9. Data: 2014-07-23 23:37:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-23 23:14, Aicha pisze:

> [...]
> wieczór...
> Albo na poranne weekendowe śniadanie do białego serka...

A ja najbardziej lubię dodawać swoje wiśnie ze słoików do naturalnego
jogurtu. Chowajcie się wszystkie danony i inne.

Ewa

10. Data: 2014-07-23 23:44:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> A ja najbardziej lubię dodawać swoje wiśnie ze słoików do naturalnego
> jogurtu. Chowajcie się wszystkie danony i inne.

Wiśnie o smaku malinowym?

--
Jarek (bez mrożenia)

Ketchup - :)
Świeży koperek, natka pietruszki - przechowywanie przez parę dni
Trucizna nasza powszechna.
Napaliłam dziś...
I na moje wyszło!