Smażony węgorz-jak?

1. Data: 2005-08-22 11:20:52

Temat: Smażony węgorz-jak?
Od: "drzeju" <a...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bom wczoraj złowił, a teraz ja się głowię

Drzeju

2. Data: 2005-08-22 11:37:05

Temat: Re: Smażony węgorz-jak?
Od: "Kyllyan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim uważaj przy sprawianiu, żeby się nie skaleczyć, bo krew
węgorza jest trująca i może spowodować zakażenie.
A smażyć normalnie, jak każdą inną rybę.
Można też elegancko. Zrobić pętlę z mocnego szpagatu i powiesić węgorza za
głowę na klamce. Naciąć skórę wokół głowy, ściągnąć i dopiero wtedy smażyć.
No, nie w całości. pokroić na dzwonka.
Bardzo mi smakuje rosół z W. Zrobić normalnie rosół z kurczaka. Wyjąć mięso
a dodać kawałki węgorza bez skóry. Gotować na malutkim ogniu 15 minut.
--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

3. Data: 2005-08-22 11:40:16

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie drzeju napisał(a):

> Bom wczoraj złowił, a teraz ja się głowię

Hmmm... co może być w tym trudnego?? :)

oczyścić, osolić, rozgrzać tłuszcz, wrzucić na patelnię i smażyć kilka
minut- nie za długo bo wszystko co najlepsze wysmażysz :))

No dobra, w wersji wypasionej może być poza solą, sok z cytryny, cebula,
czosnek, natka pietruszki lub jakieś świeże zioła. Wszystkim tym obłożyć
szacowną rybkę i na kilka godzin odłożyć do lodówki, potem oczyścić rybę
z dodatków i wrzucić na patelnię... smacznego!!

Pozdrawiam.
PS. Jutro sam jade na węgorze... może i ja posmakuje :))
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
www.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

4. Data: 2005-08-23 05:35:25

Od: "ag" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "drzeju" <a...@p...com.pl> napisał w
wiadomości news:67da.00000e1e.4309b514@newsgate.onet.pl...
> Bom wczoraj złowił, a teraz ja się głowię
>
> Drzeju

Na stronie http://kobieta.gazeta.pl/kuchnia/0,54045.html jest film pt..
Sprawianie ryb w tym jest pokazane sprawianie węgorza.

Jezeli zastanawiasz się nad przepisem, to przeczytaj n/w:-)

-węgorz po rybacku http://www.marbo.agnet.pl/

-węgorz duszony na stronie http://www.swd.prv.pl/

- i może coś mniej u nas znanego RYBA DUSZONA W SOSIE PAPRYKOWYM
http://poloniamozambik.tripod.com/Kulinarne_Ryba_pap
ryka.txt

smacznego

OT do Krakusow