Sniadanie na slodko, nalesnikowopodobne chlebki

1. Data: 2003-02-21 15:41:25

Temat: Sniadanie na slodko, nalesnikowopodobne chlebki
Od: "alla" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
A dzieki mojej babci, ktora to do II wojny mieszkala na dzisiejszej
Zachodniej Ukrainie, stosuje czesto ciasto gesciejsze od nalesnikowego do
smazenia tzw.chlebkow (to juz nazwa mojego syna jak dziecieciem byl:)
Robie ciasto i w nim maczam kromki czerstwego chleba.
Smaze na oleju. mozna je jesc:z keczupem, dzemem, mozna na gorace polozyc
cienki plaster sera zoltego itp...
"Chlebki" na 2 osoby
1 szklanka mleka
1 szklanka maki
1 lyzeczka proszku do pieczenia lub sody
1 jajko
szczypta soli

Postepowac jak z ciastem nalesnikowym,
warunek:
nie moze ciasto splynac z chleba:)))

Do tego pije mleko, kakao bo tak mi smakuje.
Alla