Soda oczyszczona zamiast calgonitów

1. Data: 2005-07-12 09:59:56

Temat: Soda oczyszczona zamiast calgonitów
Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Słyszałem że do pralki zamiast różnej maści drogich preparatów typu Calgon
można stosować z powodzeniem sodę oczyszczoną, czy ktoś stosował to w
praktyce?

Pozdrawiam!

2. Data: 2005-07-12 10:20:15

Temat: Re: Soda oczyszczona zamiast calgonitów
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adrian" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Słyszałem że do pralki zamiast różnej maści drogich preparatów typu
> Calgon można stosować z powodzeniem sodę oczyszczoną, czy ktoś
> stosował to w praktyce?

:-)))
Można też po prostu nie stosować nic. Też z powodzeniem. I z mniej
więcej takim samym skutkiem.
Na upartego można tez sobie odliczać co ile się kupowało nowe pudełko
Calgonu i co taki okres wrzucać dokładnie taką sumę do
świnki-skarbonki z przyklejoną na ryjku karteczką "na nową grzałkę do
pralki".

A na poważnie - poczytaj: http://42.pl/url/djf

J.

3. Data: 2005-07-12 12:18:21

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "N,T,B" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> No fajnie, ale Calgon jest z pewnością tylko mieszaniną kilku
> związków
> chemicznych (tak przynajmniej sądzę). Może ktoś wie, co się kryje za
> handlową nazwą Calgonit.

Czym by nie był, jego stosowanie jest po prostu bez sensu. W podanym
wyżej linku masz wiele dyskusji na ten temat, szkoda zaczynać
kolejnej.

J.

4. Data: 2005-07-12 12:18:53

Od: "N,T,B" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No fajnie, ale Calgon jest z pewnością tylko mieszaniną kilku związków
chemicznych (tak przynajmniej sądzę). Może ktoś wie, co się kryje za
handlową nazwą Calgonit.
Jack

5. Data: 2005-07-12 18:47:02

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"N,T,B" <n...@p...onet.pl> writes:

> Może ktoś wie, co się kryje za handlową nazwą Calgonit.

Ja wiem - proszek do mycia naczyn.

MJ

6. Data: 2005-07-13 07:07:03

Od: "Grzexs" <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym by nie był, jego stosowanie jest po prostu bez sensu. W podanym wyżej
> linku masz wiele dyskusji na ten temat, szkoda zaczynać kolejnej.

Dokładnie. W skrócie - to, co jest w Calgonicie, to jest we wszystkich
proszkach. Odwrotnie ta relacja nie działa - proszek dodatkowo jeszcze
pierze.

Grzexs

7. Data: 2005-07-13 07:36:31

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl> napisał w
wiadomości news:db2f0r$ecj$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Dokładnie. W skrócie - to, co jest w Calgonicie, to jest we
> wszystkich proszkach. Odwrotnie ta relacja nie działa - proszek
> dodatkowo jeszcze pierze.

W Calgonie! Calgonit to co innego, jak słusznie, choć w zawoalowany
sposób niżej kol. Michał sugeruje :-)
Niby też do prania służy, ale w innej pralce i brudy z natury twardsze
trochę ;-)

J.

okna+silikon
jak podłączyc wtyczkę w żelazku