Sos czosnkowy

1. Data: 2005-11-01 08:37:56

Temat: Sos czosnkowy
Od: "Marcin" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzy ktos z grupowiczów moze przypadkiem przechwycił przepis na sos czosnkowy
z Pizzeri Da'Grasso. A moze ktos ma fajny przepis na taki sosik bardzo
prosze o porady.
g...@t...pl

2. Data: 2005-11-01 08:53:02

Temat: Re: Sos czosnkowy
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 1 novembre 2005 ŕ 09:37:56, dans <dk79co$ob4$1@news.isp.telenergo.pl> vous
écriviez :

> Dzy ktos z grupowiczów moze przypadkiem przechwycił przepis na sos czosnkowy
> z Pizzeri Da'Grasso. A moze ktos ma fajny przepis na taki sosik bardzo
> prosze o porady.

To nie Da'Grasso, ale nie sadze zeby sie duzo roznilo :

http://groups.google.fr/group/pl.rec.kuchnia/msg/7ce
36a1334bc2cf1?hl=fr&

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2005-11-01 10:22:45

Od: "_Madzik_" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czosnkowy
> z Pizzeri Da'Grasso. A moze ktos ma fajny przepis na taki sosik bardzo

My robimy tak : czosnek (oczywiście), jogurt naturalny, feta, sok z
cytryny.. wszystko wymieszac na gładką masę i zjeść ;)

Magda

4. Data: 2005-11-02 19:14:43

Od: Tomasz Kałużny <t...@Q...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czosnkowy
> z Pizzeri Da'Grasso. A moze ktos ma fajny przepis na taki sosik

Jest prosty. Majonez, odrobina smietany (naprawde odrobinka),
tymianek, duuuuuuzo czosnku startego lub przecisnietego, sol do smaku
i pieprz. Osobiscie wole jak jest duzo pieprzu, ale... de gustibus...

Pozdrawiam smacznie. Tomek.

5. Data: 2005-11-03 10:05:37

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):
> [...]
> z Pizzeri Da'Grasso. A moze ktos ma fajny przepis na taki sosik bardzo

Może to taki:
Bierzesz po 1/2 szklanki jogurtu i kwaśnej śmietany, mieszasz ze sobą,
przyprawiasz szczyptą soli i cukru, dodajesz soku z cytryny i drobno
posiekanej zieleniny [do wyboru] oraz na końcu wciskasz w to 6 ząbków
czosnku.

Wyszukaj googlami:
fr. - aioli, alidi,
hiszp. - aillade, allioli,
gr. - skordalia,
wł. - salsa verde,
może też ci posmakują.
pozdr. Jerzy

6. Data: 2005-11-03 10:13:37

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czosnkowy
> z Pizzeri Da'Grasso. A moze ktos ma fajny przepis na taki sosik bardzo

Do pizzy raczej sie nie nada ale dodawalem go do satatek i byl super
smietana 30%, majonez, sos jogurtowy (mozna zastapic jogurtem naturalnym)
w proporcjach "mniej wiecej" 1:1:1 (rzecz smaku... po zmieszaniu radze
sprobowac i wtedy ewentualnie dodawac kto co lubi)
do tego sol, pieprz, czosnek (tego ostatniego sporo ale uwaga- probowac po
paru zabkach-czosnki sa roznie "wydajne")
Mozna dodac do smaku odrobine papryki (i tu znowu jak kto lubi ostra,
slodka, czuszke, chili) Ja zamiast czarnego dodaje bialy pieprz
A jest to sos do salatki z pomidorow, kapusty pekinskiej, jajek, oliwek
(czarne i zielone), sera feta, rzodkiewki, zielonej pietruszki
Uff chyba wszystko (z pamieci pisze wiec nie jestem pewien)

Pozdrawiam
Kondziorek
p.s. a takla salata top do pizzy tez jest podawana czasem (nie mylic z
pojeciem dodawana heh)

7. Data: 2005-11-13 17:35:08

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1 łyżka gęstej śmietany, 5 łyżek jogurtu lub kefiru, 3-4 ząbki czosnku,
szczypta soli, troszkę cukru oraz kwasek cytrynowy.
Przepis według własnego pomysłu - mąż zachwyca się sosem.
Smacznego.

bialy nalot na patelni zeliwnej...
Truskawki sałatkowe
Bezowiec - ciasto jak zrobić
czy można zamrozić?
sałatka z pekińskiej, groszku, rodzynek....