Spaghetti letnie

1. Data: 2003-08-02 17:39:21

Temat: Spaghetti letnie
Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich! :-))))
Dziś na obiad zrobilam spaghetti na lato. Bardzo dobre, Ogrowi trzesly sie
uszy. :-))):
1/2 kg dojrzalych, świeżych, twardych pomidorów
1 duża cebula
10 wypestkowanych czarnych oliwek
2 ząbki czosnku
1/3 szklanki natki, i proszę się nie bać tej natki, nawet jak ktoś średnio
lubi, bo ona odgrywa tu swoją rolę
2 łyżki suszonej bazylii lub świeżej, to wtedy trochę więcej
3-4 łyżeczki odsączonych kaparów
1/2 łyżeczki mielonej papryki
1/2 łyżeczki oregano
kilka łyżek octu balsamico
1/2 szklanki oliwy
makaron spaghetti
sól

Z pomidorów zdjąć skórkę, pokroić je na w miarę duże kawałki. Pokroić drobno
cebulę, pokroić oliwki na 4 części każdą, zmiażdżyć czosnek. Natkę
poszatkowac.
W salaterce wymieszać pomidory, kapary, oliwki, cebulę, czosnek, natkę,
bazylię roztartą (świeżą pokrojoną ostrym nożem), roztarte oregano, paprykę.
Polać to wszystko balsamico (nie żałować) i oliwą z oliwek. Nie solić.
Wymieszać i wstawić do lodówki na 6 godzin lub na całą noc. Jak postoi w
lodówce tylko godzinę, to nie będzie taki efekt, ale jak ktos jest
niecierpliwy, to niech i tak będzie, nie jest złe.
Potem ugotować spaghetti w osolonym wrzątku z łyżeczką oliwy. Ugotować al
dente. Dobre jest do tego to puste w środku spaghetti. Dobrze odcedzić i
natychmiast wymieszać z sosem wyciągniętym z lodówki. Podać zaraz. Pachnie
pięknie. :-))) Latem.

Poziomka
P.S. Jutro przygotowuję cannelloni z dwoma sosami (białym i czerwonym) oraz
piekę półkruche ciasto ze śliwkami. Te przepisy wrzucę jutro. Niech Was
zainspirują. :-)))))

1. Data: 2003-08-02 18:25:22

Temat: Re: Spaghetti letnie
Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich! :-))))
> Dziś na obiad zrobilam spaghetti na lato. Bardzo dobre, Ogrowi trzesly sie
> uszy. :-))):

a ja zrobilam takie cos - tez do spaghetti (choc dzisiaj z takimi wielkimi
muszlami jedzone)
1 cukinia
1 baklazan
3 cebule
4-5 duzych, dojrzalych pomidorow
kilka pieczarek
nac selera i pertruchy
swieza bazykia
odrobina koncentratu pomidorowego
4 zabki czosnku

do posmarowanego olejem gara wrzucamy pociapany na plasterki czosnek - jak
sie aromat rozchodzi ladnie, to dorzucamy cebule pokrojone w piorka,
przykrywamy i na malenkim ogniu podduszamy
jak sie cebula zeszkli, dorzucamy obrane ze skorki pomidory, pokrojone w
kosteczke i dusimy az sie rozpadna (no tak prawie), dosypujac suszona
bazylie, kawalki pieczarek i podziabana natkie selera (jeszcze lepiej seler
naciowy) - w razie potrzeby dolewamy wody, ale nieduzo bo pomidory
wypuszczaja soczek
w miedzyczasie kroimy na kawalki cukinie i baklazana - tego ostatniego
zasypujemy sola i jak pusci sok, to przeplukujemy.
Kiedy juz w garnku zrobi sie cos w rodzaju dosc gestego sosu, dorzucamy na
jakies 7 - 12 min kawalki cukinii i baklazana. Doprawiamy sola, pieprzem,
koncentratem pomidorowym, ew. granulowanym czosnkiem.
Sosik wyszedl aromatyczny, zwlaszcza, gdy po wylaniu na makaron zostal
potraktowany swieza bazylia i natka pietruchy.

Mam wrazenie, ze bedzie tez swietnie smakowal z makaronem razowym.

J.

1. Data: 2003-08-02 19:26:30

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> napisał w
wiadomości news:bggvna$i7v$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Sosik wyszedl aromatyczny, zwlaszcza, gdy po wylaniu na makaron zostal
> potraktowany swieza bazylia i natka pietruchy.
>
> Mam wrazenie, ze bedzie tez swietnie smakowal z makaronem razowym.
Bardzo mi sie Twoj przepis podoba.:-))) W przyszlym tygodniu na pewno
wyprobuje. Uwielbiam wszystkie skladniki, ktore sa w Twoim sosie, a makaronu
razowego nie jadlam.
Tez chcialam kupic na jutro muszle, ale dostalam tylko rurki.
Zaraz ide przygotowywac ciasto, choc nie chce mi sie, ale jutro goscie.
Niedlgo bedzie pachnialo w domu cynamonem. Lubie ten zapach w sobote w nocy.
:-)))))
Pozdrawiam! :-)
Poziomka

1. Data: 2003-08-02 21:15:56

Od: "ogr" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości
> Dziś na obiad zrobilam spaghetti na lato. Bardzo dobre, Ogrowi trzesly sie
> uszy. :-))):
Co do uszu prawda! Jeśli chodzi o ścisłość, to Poziomka użyła makaronu
bucatini (nr 5) i IMHO bardziej się sprawdza w tym przepisie. Do tego
polecam schłodzone lambrusco przepyszne przy upałach.

Ogr co nadaje z raju (kulinarnego)

1. Data: 2003-08-02 21:29:51

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Poziomka <p...@e...com> wrote:

> Witam wszystkich! :-))))
> Dziś na obiad zrobilam spaghetti na lato. Bardzo dobre, Ogrowi trzesly sie
> uszy. :-))):

Przepraszam cie, ale po co piszesz tu o takich banalach?

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-02 21:37:31

Od: "earthworm" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> Przepraszam cie, ale po co piszesz tu o takich banalach?
Poziomka próbuje zajac piedestal po Czikiriki lub ukleknac na podnózku
walkie-talkie!
dzdzownica

1. Data: 2003-08-02 21:52:31

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

earthworm <d...@a...pl> wrote:

> Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> sie

> Poziomka próbuje zajac piedestal po Czikiriki lub ukleknac na podnózku
> walkie-talkie!

Na to wyglada.

Wladyslaw

1. Data: 2003-08-02 22:35:04

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci
> Przepraszam cie, ale po co piszesz tu o takich banalach?
> Wladyslaw
:-))))))))) Staram sie zrobic dobre wrazenie. hrehre hre

1. Data: 2003-08-02 23:26:31

Od: "ogr" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Nie próbuje zajac niczyich piedestalów. Ma wlasny. Wybudowalem go w jadalni.
Dosc wysoki.

ogr, co wlasnie czeka na ciasto ze sliwkami (na bananowe jakos ostatnio nie
moge patrzec)

1. Data: 2003-08-03 07:18:06

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Poziomka <p...@e...com> wrote:

> Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci
> :-))))))))) Staram sie zrobic dobre wrazenie. hrehre hre

dobre wrazenie juz tu zrobilos. Teraz pora pokazac co naprawde umiesz.

Wladyslaw

poszukuję pilnie
Były sobie pytania dwa
Tort bakaliowy - gdy nie ma co zrobić z białkami
ZAPROSZENIE DO POWROTU
co to za debilizmy??