Spodnica z falban - wykroj

1. Data: 2005-12-08 08:40:20

Temat: Spodnica z falban - wykroj
Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj lazilam po sklepach i spodobaly mi sie spodnice uszyte z
marszczonych falban, doszytych jedna do drugiej (pelno tego teraz w
sklepach). Tylko ze cena takiej sztruksowej spodnicy wydala mi sie mocno
przesadzona (okolo 200 zl). Jako ze od wczoraj jestem posiadaczka cudownej
maszyny do szycia :D, pomyslam sobie, ze spodnice uszyje sama. I tu zaczyna
sie problem... Niby trzy paski materialu doszyte jeden do drugiego, ale
jakiej dlugosci (szerokosci) wycinac te paski i o ile zwiekszac kazdy
nastepny, zeby to sie ladnie ukladalo? Przejrzalam wszystkie burdy i nie
znalazlam niczego podobnego. Moze ktoras z Was szyla cos podobnego i moglaby
podpowiedziec jak sie za to zabrac? Albo posiada opis szycia z jakiejsc
gazety i moglaby zeskanowac?

Pozdrawiam
Magda

2. Data: 2005-12-08 09:43:25

Temat: Re: Spodnica z falban - wykroj
Od: "MagdalenaST" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej hej!

Dolaczam sie goraco do prosby.

Pozdrawiam
Magda

3. Data: 2005-12-08 10:03:45

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moglaby
> podpowiedziec jak sie za to zabrac? Albo posiada opis szycia z jakiejsc

Jeśli chodzi o marszczenie to ogólna zasada jest taka, że materiał do
marszczenia kroi sie 1,5 - 2 raza dłuższy od końcowej długości (czyli po
zmarszczeniu). Czyli można obliczyc szerokość poszczególnych pasków względem
obwodu pasa. Pierwszy pasek wzięłabym 1,5 raza szerszy aby nie zrobiła się
bombka w pasie, ostatni albo 2 szerokości materiału albo 3, zalezy jak
szeroką chcemy mieć spódnicę.

Kasia

4. Data: 2005-12-08 11:25:59

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Zmierz dlugosc jaka chcesz miec, podziel przez 3 i bedziesz miala szerokosc
paskow, wtedy jak potniesz material, bedzie obojetne czy to na pierwszy,
drugi czy trzeci pasek/falbane. Aby rownomiernie umarszczyc, przeszyj
najpierw sam pasek wzdluz jednego boku luzniejszym sciegiem i pocigajac
ostroznie za jedna nitke rownomiernie umarszcz. Po umarszczeniu mozna
jeszcze raz przeszyc aby umarszczenie sie nie przesuwalo, ale w sumie nie
jest to potrzebne.

Monika

5. Data: 2005-12-08 11:54:54

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisał w wiadomości
> [...]
> rownomiernie umarszcz. Po umarszczeniu mozna jeszcze raz przeszyc aby
> umarszczenie sie nie przesuwalo, ale w sumie nie jest to potrzebne.

Najlepiej się marszczy szyjąc najdłuższym ściegiem DWA razy - z prawej i
lewej strony ostatecznej linii wszycia, odległość tych szwów od siebie ok.
6-10 mm. Marszcząc ciągnie się wtedy za dwie nitki, żeby marszczenie się nie
rozsuwało wbija się poprzecznie szpilkę i nawija na nią końce nitek
pomocniczych. Płaszczyzna marszczenia w tym przypadku jest płaska, bo
ograniczona tymi dwoma szwami, lepiej się układa i łatwiej taki zmarszczony
kawałek wszyć. Po wszyciu nitkę pomocniczą się wypruwa.

Kasia

6. Data: 2005-12-08 14:11:44

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"KasiaA" <k...@T...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> ograniczona tymi dwoma szwami, lepiej się układa i łatwiej taki
> zmarszczony kawałek wszyć. Po wszyciu nitkę pomocniczą się wypruwa.

Dzieki, jeszcze sie czego przypadkowo nauczylam, bo jestem
szwaczka-samouczka a moja ostatnia spodnice z falban szylam na mature (ponad
10 lat temu).

Monika

Orkiestra Anielska - schematy wreszcie gotowe
Wypukły Mikołaj na gazetkę. Jak?
Sweterek z haftem
Nowa-stara
zdjecia z wystawy