Sport ekstremalne/nadwrażliwość

1. Data: 2003-11-19 13:23:36

Temat: Sport ekstremalne/nadwrażliwość
Od: "Roman Płaskowiecki" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sądzicie czy ludzie uprawiający wymienione w temacie sporty (motocross,
spadochrony i tp.) mogą mieć problemy z wymienioną w temacie
nadwrażliwością? Podczas uprawiania takich akcji wydziela się adrenalina,
której w życiu codziennym może zabraknąć i wówczas, szukają jej w inny
sposób, stwarzając sobie problemy (mówię o sobie).
Miłego popołudnia.

--
Pozdro.

1. Data: 2003-11-19 13:39:52

Temat: Re: Sport ekstremalne/nadwrażliwość
Od: "Jacek \(b\)" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Płaskowiecki" <r...@g...pl> napisał w
wiadomości news:bpfqte$m5i$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> której w życiu codziennym może zabraknąć i wówczas, szukają jej w inny
> sposób, stwarzając sobie problemy (mówię o sobie).

Nie przesadzajmy - nie szukajmy na siłę w zdrowych i pełnych życia zaburzeń,
chociaż to ostatnio modne - zajmimy się tymi, którzy potrzebują pomocy.

Dla jednych DOMATORSTWO będzie zaburzeniem, bo będzie oznaczało strach przed
wyjściem, a dla innych skoki na spadochronie czy lot na lotni będzie
zmierzaniem ku smierci.

Nie szukajmy na siłę sensu, bo doszukamy się nonsensu.
Czy chęć przeżycia fajnej przygody można nazwać szukaniem sobie problemu? -
Tak samo mozna powiedzieć, że kupowanie oleju słonecznikowego jest
niebezpieczne, ano, bo sie wyleje, poślizgniemy sie na nim i expresem do
bozi....

A co do samej nadwrażliwości, to powiedziałbym telegraficznie: nieadekwatna
reakcja na bodźce i już - najczęściej większa reakcja niz bodziec - ale to
tez sprawa indywidualna, społeczna, kulturowa, osobowościowa itd....

1. Data: 2003-11-19 14:31:56

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> Pozdro.
>
> Dokładnie tak jest. Sama to przerobiłam od A do Z.
Pozdrawiam K

1. Data: 2003-11-19 17:18:32

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Płaskowiecki; <bpfqte$m5i$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
> której w życiu codziennym może zabraknąć i wówczas, szukają jej w inny
> sposób, stwarzając sobie problemy (mówię o sobie).

Uważasz, że jak ktoś jest nadwrażliwy, to potrzebuje dawki "ogłuszacza"
w postaci adrenaliny? Może? ;)

Flyer
ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

1. Data: 2003-11-20 08:58:20

Od: "Roman Płaskowiecki" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uważasz, że jak ktoś jest nadwrażliwy, to potrzebuje dawki "ogłuszacza"
> w postaci adrenaliny? Może? ;)
Jest na odwrót - po emocjach dostarczonych podczas zabawy z ryzykiem
niedobór adrenaliny zastępujesz se organizowaniem wrażeń na codzień, tak że
ściska Cię w żołądku. :-(

1. Data: 2003-11-20 21:05:51

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Płaskowiecki; <bphvq8$f0l$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> Jest na odwrót - po emocjach dostarczonych podczas zabawy z ryzykiem
> niedobór adrenaliny zastępujesz se organizowaniem wrażeń na codzień, tak że
> ściska Cię w żołądku. :-(

Ja w swoim "rozumieniu" jestem już w innym "pomieszczeniu", więc ten
tekst, mimo zrozumienia jego warstwy językowej, do mnie nie dociera. ;)
Z mojego punktu widzenia wszelkie przeszkadzajki i używki sprowadzają
się do jednego wymiaru psychicznego - ale wtedy opis Bytu byłby be - bo
jak to tak - oceniać tak samo seks i branie kokainy, skoki ze
spadochronu i "maniakalne" czytanie gazet? ;)

Wyobraź sobie, że istnieje jakaś substancja, która ułatwia "trud
istnienia" [przez "ogłuszanie" części mózgu/fragmentu osobowości] - czy
nie próbowałbyś utrzymać tego stanu? ;)

1. Data: 2003-11-23 23:48:15

Od: "Matthias" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwszy raz spotkałem się z taką opinią. Całkiem niezła, tzn. sprawdza się
w moim przypadku. Chodzi chyba o zagłuszenie nadmiaru bodźców który wynika z
nadwrażliwości czymś mocniejszym. W moim przypadku paralotnia... :) Wisząc
kilkaset metrów nad ziemią mam gdzieś przeżytą nieszczęśliwą miłość i strach
przed kolejnym zaangażowaniem. Tam u góry ma się nad wieloma rzeczami
kontrolę, na dole wracają stare demony

Chyba ostatnie wolanie o pomoc (dlugie)
Trema?
a może by tak jeszcze raz!