Spostrzeżenia z krótkiej podróży

1. Data: 2002-06-10 14:35:36

Temat: Spostrzeżenia z krótkiej podróży
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

W środę pojechałam do Krynicy Górskiej. Na chodnikach i jezdniach w mieście
wałęsają się chmary czarnych bezskorupkowych ślimaków. Dosłownie czasami
trudno przejść, żeby nie nadepnąć.
W piątek wracałam do Szczecina i miałam kilka godzin do pociągu w Krakowie.
Poszłam do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego. Bardzo ładnie.
Wiele roślin znanych z literatury i fotografii zobaczyłam na żywo. Pięknie
kwitły derenie cousa i catalpy. Zdziwiły mnie znowu hordy ślimaków
(winniczków) pustoszące cały ogród i potężne kolonie mszyc na różach. Czy w
takich placówkach nie prowadzi się ochrony roślin?
Zachwyciło mnie za to drzewko (duży krzew?) kwitnące na biało, z subtelnym
zapachem, ale bez tabliczki. Potem spotkałam jeszcze jedno, mniejsze. I co?
Ze zdziwieniem przeczytałam 'Ligustr tępolistny'. Znamy ligustry strzyżone
na żywopłoty, a tu cudowne, bardzo ozdobne drzewko. Kto może, niech
zobaczy - alejka wzdłuż ogrodu, druga od ulicy po lewej stronie, prowadząca
do nowego murowanego zbiornika wodnego.
Pozdrawiam
Majka

2. Data: 2002-06-10 14:49:40

Temat: Re: Spostrzeżenia z krótkiej podróży
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zachwyciło mnie za to drzewko (duży krzew?) kwitnące na biało, z
subtelnym
> zapachem, ale bez tabliczki. Potem spotkałam jeszcze jedno, mniejsze. I
co?

Może to jadnak było to:
Ligustrum lucidum - Tree Ligustrum
http://www.hortpix.com/pc2512.htm

> [...]
> na żywopłoty, a tu cudowne, bardzo ozdobne drzewko. Kto może, niech
> zobaczy - alejka wzdłuż ogrodu, druga od ulicy po lewej stronie,

http://www.msue.msu.edu/msue/imp/mod03/visuals/ligob
a1h.jpg
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

3. Data: 2002-06-10 18:50:28

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udalo Ci sie przywiezc cos z tej podrozy?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

4. Data: 2002-06-11 06:44:34

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
> Udalo Ci sie przywiezc cos z tej podrozy?

Niestety, a może na szczęście, bo nie mam już miejsca na działce, a małe
dotychczas roślinki rozrosły się i włażą na siebie. W ogrodzie byłam o
16.00, a przyogrodowy sklepik czynny był tylko do 15.00.

Pozdrawiam
Majka
P.S. Kiedy znów będziesz w Szczecinie?

5. Data: 2002-06-11 20:04:47

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze sie wybiore jak bede miala urlop, z przyjemnoscia zobacze Twoja dzialke
latem.

pnącze na balkon
prosba o identyfikacje
Ketmia