Spowiedź

91. Data: 2013-12-26 15:20:20

Temat: Re: Spowiedź
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> Niejeden gatunek ma dziwne zahowania i sygnały pawie pokazują ogon, psy
> obwąhują dżewka, dlaczego nie uznajesz tego za kulturę i tradycję?
> Dżewko - pieski słup ogłoszeniowy trwa dłużej niż jedno pokolenie psa,
> jest więc tradycją, a ilość legend na nim niezliczona.

Ale to jest sygnał prosty - tu byłem. A człowiek przekazuje detale
informacji --- kto, co, kiedy, dlaczego. Chodzi o drugi sdystem sygnałów.

> Pszykłady poproszę na tę kumulację w rozumieniu postępowości tradycji.
> Mi się wydaje, że tradycja to spowalnianie rozwoju by ewentualne błędy
> postęu były mniej niebezpieczne.

Kultura to nie tylko tradycja ale i awangarda. Która coś bierze z tradycji,
coś neguje, coś sama dodaje.

> Całkowite bzdury, sam piszesz, że to typowe dla średniowiecza.

Znowu manipulujesz.
Humaniści zaczęli się w renesansie, w średniowieczu nie było humanizmu tylko
teocentryzm --- trivium i quadrivium, a filozofia służebnicą teologii.
W Renesansie filozofia wyzwoliła się i powstało wolnomyślicielstwo i
humanizm.

> Instynkt nie jest częścią osoby? Pierwszy raz słyszę.

Instynkt jest zbiorowy. Nigdy nie słyszałaś hasła "owczy pęd".

> Bzdury , pyha w czystym wydaniu, jak by tak było nie było by wojen.

Nie mówię że doskonale.

> NIe było odpowiedzi, było pytanie a twojej strony.

Nie tyle pytanie, co zaprzeczenie twojej tezy przeciwstawiającej rozwój
umysłowy fizycznemu. Nie jest tak, że jeśli tutaj czegoś więcej, to tam
czegoś mniej.

--
????
???

92. Data: 2013-12-26 16:26:50

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to jest sygnał prosty - tu byłem.
Nie tylko: tu byłem, na to horuję, jadłem ostatnio, jestem wzrostu...., z
typem sierści...,
mam takie a takie stosunki ze swoim panem......

> Kultura to nie tylko tradycja ale i awangarda. Która coś bierze z
> tradycji,
> coś neguje, coś sama dodaje.
Dalej nie rozumiem postępowego harakteru tradycji.

> Znowu manipulujesz.
> Humaniści zaczęli się w renesansie,
Nie wartości humanistyczne były zawsze , nawet u jaskiniowca.

>!!! Instynkt jest zbiorowy. !!!
Wytnę i oprawię w ramkę.

> Nigdy nie słyszałaś hasła "owczy pęd".
To nie instynkt, to filozofia tłumu.

Całe twoje teksty są pszesiąknięte typowym dla humanisty brakiem precyzji,
a oznaczającym , że nie wiesz o czym piszesz.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

93. Data: 2013-12-26 16:51:36

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> Nie tylko: tu byłem, na to horuję, jadłem ostatnio, jestem wzrostu...., z
> typem sierści...,
> mam takie a takie stosunki ze swoim panem......

Tylko że to jest fizjologia a nie kultura. świadomość nie gra roli w
tworzeniu tej informacji. Pies nie ma możliwości przekazać wybiórczo tej
informacji, która z jego punktu widzenia jest istotna i korzystna, a
zatrzymać dla siebie innych. Czyli tworzyć zdań i historyjek.

> Dalej nie rozumiem postępowego harakteru tradycji.

Sama we sobie takiego nie mas. Ani też wstecznego. Dostarcza narzędzi
intelektualnych, które możesz wybierać, kombinować albo celowo używać na
odwrót.

> Nie wartości humanistyczne były zawsze , nawet u jaskiniowca.

Tylko że nie nazywał tego humanizmem. Pierwszy raz europejski humanizm jako
filozofia tak nazwana pojawił się w renesansie. A na świecie to w ogóle
najwcześniej w Chinach za Konfucjusza kilkaset lat ante era vulgaris, ale
humanizm w Europie powstał niezależnie. Właśnie zdefiniowany jako odejście
opd poddania się naturze. Magia naturalna i alchemia uprawiane przez
humanistów renesansowych miały okiełznać i ujarzmić żywioły wzburzonej
natury, a echa tego poglądu trwają w pewnym stopniu aż do dzisiaj (wyprawy
kosmiczne, budowa wielkich konstrukcji etc.)

> Wytnę i oprawię w ramkę.

> To nie instynkt, to filozofia tłumu.

To instynkt stadny.

> Całe twoje teksty są pszesiąknięte typowym dla humanisty brakiem precyzji,
> a oznaczającym , że nie wiesz o czym piszesz.

Wiem doskonale i staram się być zrozumiałym. Tylko należy czytać uważnie, a
nie po łebkach.

--
????
???

94. Data: 2013-12-26 18:51:07

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko że to jest fizjologia a nie kultura.
Nie da się tego odrużnić. Pewne rasy psa mają większą część muzgu
bezpośrednio powiązaną z nosem, z węhem. One myślą nosem i kulturę czytają
nosem, że ma to powiązanie z hemią i fizjologią, no to tak już nas natura
zbudowała.
Człowiek lotniej myśli po rybce to taż fizjologia, a jakże związana z
kulturą.

> świadomość nie gra roli w tworzeniu tej informacji.
A co to jest świadomość? Była już tu dyskusja na ten temat.

> Pies nie ma możliwości przekazać wybiórczo tej
> informacji, która z jego punktu widzenia jest istotna i korzystna, a
> zatrzymać dla siebie innych.
Bzdura, pies - istota prostolinijna potrafi jednak oszukiwać, wiem bo miałm
psa.

> Czyli tworzyć zdań i historyjek.
Skoro potrafi symulować, to znaczy , że potrafi i twożyć i opowiadać
historyjki.

> Sama we sobie takiego nie mas. Ani też wstecznego.
> Dostarcza narzędzi intelektualnych, które możesz wybierać,
> kombinować albo celowo używać na odwrót.

A czym to się rużni od zabawki - patyka podawanego psu.
Może się nim bawić, a może na złość, czy z innej pszyczyny shować zabawkę, w
pełni świadomie.

> Tylko że nie nazywał tego humanizmem.
To się sprowadza do tłumaczenia, widomo, że język wspułczesny daleko odbiega
od jaskiniowego.

> To instynkt stadny.
To nie na temat, rozmawiamy o indywidualnym człowieku i jego powiązaniu z
kulturą itp.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Cichy i pokornego serca
Stopień psychopatii
Kpiny z za grobu
Re: Bliskość emocjonalna podczas wspołzycia
No wyszło szydło z worka