Sprawdzenie różnicówki

1. Data: 2010-04-01 15:32:57

Temat: Sprawdzenie różnicówki
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W jaki inny sposób niż naciśnięcie przycisku można sprawdzić różnicówkę?
Myślałem o podłączeniu jakiegoś kawałka mięsa, np szynki itp, ale czy
takie coś wystarczy?
Nieco głupie pytanie, ale łapać ręką nie mam zamiaru.

2. Data: 2010-04-01 15:36:49

Temat: Re: Sprawdzenie różnicówki
Od: "TERRANova" <t...@j...eu> szukaj wiadomości tego autora

Podlaczyc dowolny odbiornik o jak najmniejszej mocy bezposredni przy
roznicowce z tym ze jeden kabel na "wejsciu" a drugi na "wyjsciu"
roznicowki. Jak jest sprawna to zadziala bo suma pradow nie bedziesie
zgadzala.

3. Data: 2010-04-01 15:48:49

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>coś wystarczy?
> Nieco głupie pytanie, ale łapać ręką nie mam zamiaru.

1. Opornik 7,5k Ohm między fazę na wyjściu a PE
2. Jakiś odbiornik pradu miedzy fazę na wyjściu a PE
3. zwierasz na wyjściu roznicówki PE i N oraz podłaczasz jakiś odbiornik
4. mięso? jak surowy karczek to możesz potestować, byles nie trzymał go w
łapach i nie podłaczał pomiędzy N i L za róznicówką, bo jak pewnie wiesz
(albo nie) róznicówka wywali jak róznica prądu wpływającego i wypływającego
będzie różna. Jak złapisz za faze to wybije. Ale jak się odizolujesz od
podłoża i złapiesz jednocześnie za L i N to się usmażysz.

--
Irokez

4. Data: 2010-04-01 16:17:57

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Opornik 7,5k Ohm między fazę na wyjściu a PE
> Irokez

Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
a nie test różnicówki.

Pozdrawiam emarcin

5. Data: 2010-04-01 16:28:15

Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

> Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
> a nie test różnicówki.

Z prawa łoma wydzieli sie 7W
Ale mi opornik 0.1W nie zdążył sie nawet podgrzać.
Chyba że będzie padnieta różnicówka to wtedy będzie dym z opornika :)

Pozdrawiam.

--
Irokez

6. Data: 2010-04-03 18:51:31

Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

> Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
> a nie test różnicówki.

Pomyśl przez jaki czas jaki prąd będzie płynął. Przy prawidłowej różnicówce
nie ma szans na smażenie.
Ale do końca nie rozumiem, czemu przycisk Ci nie wystarcza ?

Piotrek

7. Data: 2010-04-03 22:13:33

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-04-03 20:51, Piotrek pisze:
> Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

> Pomyśl przez jaki czas jaki prąd będzie płynął. Przy prawidłowej
> różnicówce nie ma szans na smażenie.
> Ale do końca nie rozumiem, czemu przycisk Ci nie wystarcza ?
Zwłaszcza że przycisk nic innego nie robi jak właśnie podłącza taki
rezystor jako obejście różnicówki, inaczej mówiąc - (sztucznie)
wprowadza różnicę prądów płynących przez różnicówkę (która musi wtedy
zadziałać)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

8. Data: 2010-05-17 06:26:41

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>coś wystarczy?
> Nieco głupie pytanie, ale łapać ręką nie mam zamiaru.

1. Obciążyć jakimkolwiek odbiornikiem sprawdzaną fazę. Zwarcie przy braku
obciążenia nie rozłączy różnicówki.
2. Zewrzeć przewód neutralny i zerowy gdzieś na końcu instalacji np
śrubokrętem.

W ten sposób sprawdzisz też poprawność instalacji PE.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Remont w mieszkaniu - wymieniać instalację elektryczną?
Pralka - jaka nie?
Co zamiast mlecznej folii na okno lazienkowe?
Jak usunąc rysy na panelach
Ktory trymer do brody?