Sprzet Amica strasznie sie psuje - tylko u mnie?

1. Data: 2005-05-02 12:09:39

Temat: Sprzet Amica strasznie sie psuje - tylko u mnie?
Od: "Mateusz Jaworski" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka

W lipcu 2003 roku kupowalem komplet sprzętu do mieszkania. Z wyrobów Amica
wybralem:

Pralke PB4512B421, do dziś awarii uleglo:
łożysko, elektronika (wymieniana juz 2 razy), pompa, 2 elektrozawory
Wszystko wymieniono na gwarncji (cale szcescie ze trafilem na okres jak
dawali 3 lata)
az sie boje co bedzie dalej - serwisant poradzil mi zebym rzadzej pral;)
(piore raz - 2x w tygodniu)

Piekarnik elektryczny do zabudowy EB2602:
Spalona grzałka termoobiegu (niestety po gwarancji)

Zmywarka ZSI nie pamietam modelu (do zabudowy)
Wymienony uklad sterowania (naprawa gwarancyjna)

Reszte kupilem innych firm (okap i mikrofale whirlpool, lodowka lg, mikser,
sokowirowka i odkurzacz zelmer)
i nie mialem zadnych awarii.

Czy mam pecha do Amica czy produkuja taki szajs (a wlasciwie to firmuja bo
70% ich asortymentu to wyroby innych firm)

Jak u was z Amicami?

pzdr

matjaw

PS
Serwis Amica ma ceny prawdziwie europejskie:
wymiana lozysk 300zl (pralka) - tyle bym zaplacil bez gwarancji
wymiana pompy 200zl (pralka) - tyle bym zaplacil bez gwarancji
o elektronike balem sie zapytac :)

w kuchence - wymiana grzalki 150zł - kupilem 35zl i sam wymienilem w 15
minut

2. Data: 2005-05-02 18:55:48

Temat: Re: Sprzet Amica strasznie sie psuje - tylko u mnie?
Od: Dandi <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 May 2005 14:09:39 +0200, "Mateusz Jaworski"
<m...@a...pl> wrote:

>Hejka
>
>W lipcu 2003 roku kupowalem komplet sprzętu do mieszkania. Z wyrobów Amica
>wybralem:
[ciach]

Witaj,

u mnie kuchnia gazowa amica. z roku 98. uzywana przez 2 lata. zeby
korzystac z piekarnika, musze blokowac pokretlo gazu lyzka drewniana.
opatentowana technologia. ale kuchnie wymianiam po remoncie.

rzeczony sprzet to zakup lokatorow. ja bym w zyciu czegos takiego nie
kupil. zbyt ubogi jestem, zeby mnie bylo stac na taka rozrzutnosc,
wiec wybieram, rzeczy solidniejsze. place wiecej za logo, np. tv sony,
ale wiem, ze to SONY i co sie za marka kryje.

serdecznosci

Daniel

3. Data: 2005-05-02 19:17:55

Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dandi wrote:

> [...]
> wiec wybieram, rzeczy solidniejsze. place wiecej za logo, np. tv sony,
> ale wiem, ze to SONY i co sie za marka kryje.

Niestety, ale tak było kilka lat temu, teraz na pl.misc.elektronika
można poczytać, że wnętrzności sprzętu Sony niczym nie różnią się od
zdecydowanej większości elektroniki (czyli są kiepskie); przeżyłem to na
własnej skórze: telewizor mojej matki (Sony) zaczął wariować pare
tygodni po skończeniu się gwarancji, na razie działa... W zasadzie
trudno powiedzieć skąd bierze się takie uwielbienie w Polsce do sprzętu
matki Sony ale firma jak widać na tym zarabia.

--
Filip.----------------------------------------------
----------------

4. Data: 2005-05-02 19:58:24

Od: "madzia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Jaworski" napisał >
> [...]
>
> Czy mam pecha do Amica czy produkuja taki szajs (a wlasciwie to firmuja bo
> 70% ich asortymentu to wyroby innych firm)

lodowka AMICA..padla tuz po gwarancji,uklad chlodniczy...piekarnik i plyta
dziala,poki co..
pozdr
magda

5. Data: 2005-05-03 13:06:51

Od: "pawel" <pawel.h@_usuń_to_chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś, gdy wszystkie telewizory oparte były na kineskopie w kształcie
wycinka kuli, firma SONY opracowała kineskop w kształcie walca - Trinitron,
który uchodził za najlepszy na świecie. Telewizory SONY wówczas były
produkowane w Japoni, co jest synonimem wysokiej jakości.
Obecnie telewizory SONY składane są w Hiszpani, Trinitron został zastąpiony
przez płąski kienskop, który właściwie chyba niczym już się nie wyróżnia
wśród innych. Lusdzie narzekają na wysoką awaryjnośc soniaków produkowanych
w Hiszpani.

Stary telewizor 21" Sony moich rodziców, zakupiony w Peweksie jakieś 20 lat
temu świeci pięknie do dzisiaj i do tej pory nie odwiedził serwisu :)

6. Data: 2005-05-03 13:44:52

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mateusz Jaworski" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
(...)
> Czy mam pecha do Amica czy produkuja taki szajs (a wlasciwie to firmuja bo
> 70% ich asortymentu to wyroby innych firm)
>
> Jak u was z Amicami?

jak szukałem pralki, spodobały mi się pralki Amica (wizualnie) i wtedy była
gwarancja 3-letnia
ale po krótkiej rozmowie ze sprzedawcą zrezygnowałem - powiedział mi, że
mają sygnały od klientów, że są awaryjne
niestety, dostałem ostatnio mikrofalę Amica na prezent i nie mogłem już jej
zamienić
na razie używam pól roku i nie stwierdziłem żadnej awarii (mam nadzieję że
takich "niewidocznych" - tzn. "wyciek" mikrofal - nie ma)

rokko

7. Data: 2005-05-04 06:41:05

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 02-05-2005 14:09:39 niejaki Mateusz Jaworski napisał:

> Jak u was z Amicami?

płyta gazowa prometeusz - działa od 8-miu miesięcy - bez problemów
resztę agd nie ryzykowałem tej firmy

--
P0zdrawiam
p0li

8. Data: 2005-05-04 09:05:20

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

p0li pisze w news:1iv2rlhgc1545.dlg@p0li.z.dialoga

> płyta gazowa prometeusz - działa od 8-miu miesięcy - bez problemów
> resztę agd nie ryzykowałem tej firmy

Kuchenka elektryczna - rewelacja. Odpukać!

Zastanawiam się, czy to ma sens. Nawet najlepszym trafiają się
wadliwe modele, które się będą psuły ciągle.
Mam wieżę z tych niegdyś świetnych Sony - po 10 latach odtwarzacz
CD nie chce już odtwarzać niektórych płyt. Naprawiać się nie
opłaca, z 2 soczewek na własną rękę da się czyścić tylko jedną -
nic się zrobić nie da z tym.
Jak się będzie sprawować druga wieża, też Sony, roczna, zobaczymy.
Na razie super.

Z pozytywnych zaskoczeń: mam 10-letni telewizor 14' Nokia. Działa
bezawaryjnie i obraz ma jak żyletka. Z Nokią mam same złe
doświadczenia i żadnego zaufania do marki, a tu proszę, pięknie
działa.

16-letni walkman Panasonic - zadjabła nie chce się popsuć. Wiel
razy chciałam już sobie kupić nowy, ale przecież tamten działa
dobrze, więc po co mi nowy. :)

Zrobiłam małą ankietkę wśród znajomych:

Co się sprawuje źle:
Jedna pralka Miele (znajomi chcieli mieć coś dobrego i trwałego)
zepsuła
się tuż po gwarancji i nie opłacało się naprawiać, bo naprawa
kosztowałaby tyle co nowa pralka innej firmy.
Jednym znajomym szybko popsuła się lodówka Ardo, a innym Ariston.
1 TV Thomson - popsuł się kilka razy na gwarancji, a potem po
gwarancji.
2 pralki Whirlpool - zdechły natrychmniast po gwarancji.

Co się sprawuje dobrze:
Z kuchenek elektryczno-gazowych i elektrycznych u mnie i
znajomych najlepiej sprawują się Amiki. I to te nowsze, kupowane
w ciągu ostatnich 2-5 lat.
Z pralek - te "opluwane" tutaj Candy, też nowe i stare.
Świetnie sprawuje się gazowo-elektryczna kuchanka Mastercooka (5
lat).
3 lodówki Gorenje kupione w ciągu ostatnich 3 lat - ok.
1 6-letnia mikrofala Whirlpool - ok.
2 pralki Bosch - ok.
1 lodówka LG - ok.
4 TV Samsunga kupione nie dalej jak 3 lata temu - wszystkie OK.

Z Amiki tak ja, jak kilkoro znajomych, mamy tylko kuchenki
elektryczne kupowane w różnym czasie - wszystkie są ok.

No i bądź, człowieku, mądry! Nie podejmuję się uogólnić
awaryjności na poszczególne marki. :)))
Jakie kryteria wyboru powinno się brać pod uwagę?

--
Pozdrowieństwa,
Daga

9. Data: 2005-05-04 09:59:31

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daga" <z...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
onet.pl...
> [...]
> CD nie chce już odtwarzać niektórych płyt. Naprawiać się nie
> opłaca, z 2 soczewek na własną rękę da się czyścić tylko jedną -

przy tak precyzjnym mechaniźmie i częstym użytkowaniu układ nadążny
regulacji lasera (tak by trzymał "ścieżkę") się rozstraja i generalnie
powstają luzy w mechaniźmie

rokko

10. Data: 2005-05-04 10:15:33

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko pisze w news:d5a6ks$4i8$1@nemesis.news.tpi.pl

> przy tak precyzjnym mechaniźmie i częstym użytkowaniu układ nadążny
> regulacji lasera (tak by trzymał "ścieżkę") się rozstraja i generalnie
> powstają luzy w mechaniźmie

A co z tym można zrobić?
Bo u mnie było tak, że wieża przestała czytać CD, więc została
rozebrana (a w serwisie mówili, że jej rozebrać się nie da, wrr).
Dostęp był do jednej z 2 soczewek. Ta jedna została wyczyszczona
i wieża znowu zaczęła odtwarzać płyty. Tylko po jakimś czasie
problem powoli wrócił. I tak w kółko.

--
Pozdrowieństwa,
Daga
http://www.modus-vivendi.w.pl
http://www.proinfo.pl/ustron2004/

szafa do pracy :)
oznaczenia skór
Chcę ubezpieczyć mieszkanie. Którą firmę możecie polecić?
problem z wodą w domu
gril z piaskowca