Spuchnieta kostka po skreceniu

1. Data: 2004-09-17 23:57:09

Temat: Spuchnieta kostka po skreceniu
Od: morkil <m...@...o.s.p.a.m.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam taki problem: troche ponad tydzien temu skrecilem sobie mocno staw
skokowy, poszedlem do lekarza, ten mi zalozyl longete. Poszedlem dzis na
kontrole, ale w szpitalu powiedzieli, ze dzis tylko ostry dyzur i
skonczylo sie na wizycie w rejestracji. Wieczorem odbandazowalem wreszcie
gips, zeby umyc noge (okropnie swedziala) i stwierdzilem, ze jest bardzo
spuchnieta (wyglada jak napompowany balonik), cala stopa i tak do 5 cm
powyzej kostki. Mam tez jakies dziwne siniaki na lydce, ktorych sobie nie
przypominam z czasu zakladania gipsu. Dla bezpieczenstwa stawu longete
spowrotem zalozylem. Pytania - czy to jest normalne, czy nie i czy
powinienem wczesniej udac sie do lekarza, czy moge "spokojnie" poczekac do
poniedzialku do kontroli?

Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedzi,
--
morkil
volenti nihil difficile

2. Data: 2004-09-18 05:54:48

Temat: Re: Spuchnieta kostka po skreceniu
Od: Tomek Klamka <k...@M...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

morkil wrote:
> Witam,

/cut/

ja mialem jednoczesnie skrecenie stawu i zlamanie kosci srodstopia ale
wygladalo to bardzo podobnie, wielka sina spuchnieta i cholernie obolała
stopa od kostki (potem ladnie przeszly w zielen ;) ale po 16 dniach
chodzilenm juz normalnie i wszystko sie ladnie wykurowalo. takze chyba
tak ma byc - ALE _nie jestem lekarzem_ !

pzdr

3. Data: 2004-09-18 08:51:43

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Opisane objawy wydają się być normalne. Siniaki, których wcześniej nie było,
są najprawdopodobniej krwiakiem, który najpierw utworzył się głęboko, w
okolicy stawu, a teraz opada i przebija przez skórę. To normalny objaw,
krwiak może wchłaniać się nawet do 6 tygodni. Obrzęk pewnie wynika ze stanu
zapalnego, jako efektu urazu. Do poniedziałku możesz poczekać, ale... tylko
do poniedziałku. Dla pewności powinien to obejrzeć lekarz.

Pozdrawiam
Piotr

srodki znieczulajace przed zabiegiem
Lamblioza-jaki lek dla dziecka