Środek na mszyce na iglaku - Decis ?

1. Data: 2006-05-17 21:04:39

Temat: Środek na mszyce na iglaku - Decis ?
Od: "Max Wolf" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Na dwóch iglakach pojawiły się pod większością nowych gałązek brązowe
zgrubienia (coś na kształ bulwy) ... podobno są to mszyce (ochojnik).
Kupiłem w markecie środek na mszyce, przybiegam do domu a ... tam nic
nie ma o mszycach na iglakach. Środeke nazywa się DECIS (Bayer) i
zwalcza mszyce ale ulotka jest tylko o drzewach owocowych. Boję się go
zastosować aby nie zniszczyć iglaka ... ktoś może mi powiedzieć czy to
jest także środek bezpieczny dla iglaków?

M.Wolf

2. Data: 2006-05-17 21:50:17

Temat: Re: Środek na mszyce na iglaku - Decis ?
Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Max Wolf" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zastosować aby nie zniszczyć iglaka ... ktoś może mi powiedzieć czy to
> jest także środek bezpieczny dla iglaków?

zła wiadomość: jesli to są świerki i jeśli to jest ochojnik to musisz zerwać
te wszystkie bulwy i je wyekspediować w kosmos, czyli najlepiej spalić. I
prawdopodobnie masz w pobliżu modrzew na którym te ochojniki sobie
egzystują. A decisem najlepiej potraktować modrzew, ale to chyba w innej
porze. Doczytaj o ochojniku świerkowo-modrzewiowym i wszystko będzie jesne.
:-)))

--
ewa

3. Data: 2006-05-17 22:33:56

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Max Wolf" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam,

> ktoś może mi powiedzieć czy to
> jest także środek bezpieczny dla iglaków?

Najbezpieczniejszym środkiem na ochojnika są ptaszki
bez oprysków. Co roku na moich sosnach są ochojniki
ale nie pryskam. Wieszam domki dla ptaków.
W zupełności wystarcza.
:-)
pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2006-05-18 09:32:18

Od: "Max Wolf" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:

> [...]
> modrzew, ale to chyba w innej porze. Doczytaj o ochojniku
> świerkowo-modrzewiowym i wszystko będzie jesne. :-)))

Ok, zerwe wszystkie ochojniki dzisiaj. Srodek zmieniłem na Confidor i
dzisiaj go podleje. Pytanie tylko jak często mam nim podlewać iglalki ?
Raz czy co kilka dni ? Niewiem....

--
M.Wolf

5. Data: 2006-05-18 10:03:01

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Max Wolf"
> Ok, zerwe wszystkie ochojniki dzisiaj. Srodek zmieniłem na Confidor i
> dzisiaj go podleje. Pytanie tylko jak często mam nim podlewać iglalki ?
> Raz czy co kilka dni ? Niewiem....

ja też nie, musisz wyszukac i doczytać. Staram się jak najmniej stosować
takich środków. Jeśli w pobliżu sa modrzewie, a u mnie są, to świerki są bez
szans. W miarę odporne na ochojnika sa świerki srebrne i Omoriki, ale też na
nich moga pojawiac się galsy. Ja po prostu już jestem na to wyczulona i przy
kazdym obchodzie ogrodu sprawdzam "choinki", a jesli coś trafię, to od razu
zrywam. Prócz tego na trasie między świerkami a modrzewiami starałam się
posadzić jakiegoś sporego iglaka intensywnie pachnacego, np żywotnik czy
jakiś cyprysikowaty, co by zmylić fruwającego przeciwnika ;-)))
Jeśli masz Picea glauca conica lub pendula to też na nie uważaj, bo sa
narażone : /

--
ewa

6. Data: 2006-05-18 11:40:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <m...@l...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Max Wolf"

Wetnę się...jak to podlewać? dlaczego podlewać?

> Jeśli masz Picea glauca conica lub pendula to też na nie uważaj, bo sa
> narażone : /

Od kiedy? Uprawiam Conicę ponad 20 lat i ani jednego galasa, ani jednej
mszycy nigdy nie było.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

7. Data: 2006-05-18 16:06:04

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <

> Od kiedy? Uprawiam Conicę ponad 20 lat i ani jednego galasa, ani jednej
> mszycy nigdy nie było.

są rzadziej ale też się pojawiają; na mojej miałam trzy galasy dwa lata
temu. Dlatego nie napisałam ze podatne, ale że narazone i trzeba obserwować
w sytuacji gdy jest ich dużo w ogrodzie.

--
ewa

8. Data: 2006-05-19 10:26:43

Od: "Max Wolf" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:

> są rzadziej ale też się pojawiają; na mojej miałam trzy galasy dwa
> lata temu...

Wczoraj oberwałem golasy z dwóch iglaków (jeden ma 1.5 metra, drugi
prawie 2.5 metra) i nazbierało się tego ... pełna reklamówka marki
Biedronka ! Naprawde sporo tego było, obrywałem i odcinałem to troche
ponad 2 godziny. Za kilka dni poszukam jeszcze kolejnych których pewnie
niezauważyłem a wcześniej podleje iglaki Confidorem. Mam nadzieję że
pomoże...

--
M.Wolf

9. Data: 2006-05-19 10:34:48

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Max Wolf"

> [...]
> ponad 2 godziny. Za kilka dni poszukam jeszcze kolejnych których pewnie
> niezauważyłem a wcześniej podleje iglaki Confidorem. Mam nadzieję że

awróć uwagę na wszystkie miejsca na których młody przyrost się skręca,
zagina. to już prawdopodobnie tworzy się galas.
I nie zapomnij spalic draństwa, albo moją metodą w butelkę po mineralnej ,
dobrze zakręcić i do puszki ze smieciami ;-)))
Tego nie można zostawić bo się wylęgnie z galasów i znowu wróci na
iglaczki.

--
ewa

10. Data: 2006-05-19 10:49:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ponad 2 godziny. Za kilka dni poszukam jeszcze kolejnych których pewnie
> niezauważyłem a wcześniej podleje iglaki Confidorem. Mam nadzieję że

Jak _podlejesz_, to nie pomoże na pewno. Już wcześniej pytałam, o co chodzi
z tym podlewaniem.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/