Srodki antykoncepcyjne - za darmo

1. Data: 2003-11-26 23:37:09

Temat: Srodki antykoncepcyjne - za darmo
Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie jak sprawa wylada w innych krajach europejskich.
Mieszkam od jakiegos czasu w Anglii, i okazuje sie, ze srodki
antykoncepcyjne sa tu calkowicie za darmo.
Co ciekawe nie praktykuje sie tu wogole badania ginekologicznego.
Moja pierwsza wizyta w rejonowej przychodni wyladala w ten sposob: kilka
pytan na temat przebytych chorob, palenia papierosow itp, zmierzenie
cisnienia, zwazenie, po czym dostalam 2 op. Cilest i 2 op. prezerwatyw, po
dwoch miesiacach zglosilam sie po raz drugi i dostalam 6 op. Cilest.
W Polsce bralam Cilest i placilam ok. 26 zl za miesieczne opakowanie.
Czyzbysmy w Polsce doplacali do lekow w krajacUE?
Lidka

2. Data: 2003-11-27 05:51:02

Temat: Odp: Srodki antykoncepcyjne - za darmo
Od: "Wojciech Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lidia_b <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bq3dnl$25p$...@i...gazeta.pl...

> Czyzbysmy w Polsce doplacali do lekow w krajacUE?

Nie ma darmowych obiadow. Antykoncepcja nie jest tam za darmo, tylko na
koszt podatnika, tzn. wszyscy skladaja sie na to, by wybrana czesc
spoleczenstwa mogla sobie pouzywac bez konsekwencji (a przynajmniej bez
ryzyka ciazy). IMHO jest to nieetyczne.
W Polsce na szczescie za antykoncepcje sie placi, nie krajom UE, tylko
producentom, czyli firmom farmaceutycznym.

pozdrawiam
Wojtek

3. Data: 2003-11-27 07:46:53

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lidia_b <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bq3dnl$25p$...@i...gazeta.pl...

> Czyzbysmy w Polsce doplacali do lekow w krajacUE?

Oczywiście. Nie wiedziałaś?? Na mocy traktaty z Littleshit z 1956 r.
wszystkie kraje niestowarzyszone z UE pokrywają od 30 do 95% wartości leków
kupowanych w UE.

Monika

4. Data: 2003-11-27 08:16:21

Temat: Re: Srodki antykoncepcyjne - za darmo
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Chmielnicki <e...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> koszt podatnika, tzn. wszyscy skladaja sie na to, by wybrana czesc
> spoleczenstwa mogla sobie pouzywac bez konsekwencji (a przynajmniej bez

Etyka-śmietyka, wolisz płacić na utrzymanie czyichś niechcianych dzieci?

JoP

5. Data: 2003-11-27 09:51:44

Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2003-11-27 10:14:25

Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

">
> Etyka-śmietyka, wolisz płacić na utrzymanie czyichś niechcianych dzieci?

W Polsce nikogo nie obchodza niechciane dzieci, w WB samotna matka
otrzymuje od panstwa mieszkanie i pomoc w utrzymaniu siebie i dziecka.

Zreszta nie tylko samotne matki otrzymuja taka pomoc, znam pewnego obywatela
UK, ktory 3 lata temu chorowal na raka, zostal wyleczony, w tej chwili nie
ma zadnych nawrotow, przerzutow czy komplikacji, jest zupelnie zdrowy.
Mimo wszystko nie musi pracowac, ma swoj wlasny dom za ktory nie musi placic
oplat : woda, gaz, prad, podatek, oprocz tego dostaje co dwa tygodnie 300
funtow na utrzymanie (podejrzewam ze jest to cos w rodzaju renty),
oczywiscie leki ma za darmo.

7. Data: 2003-11-27 10:27:10

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lidia_b" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oplat : woda, gaz, prad, podatek, oprocz tego dostaje co dwa tygodnie 300
> funtow na utrzymanie (podejrzewam ze jest to cos w rodzaju renty),

A nie miał czasem w jakiejś firmie ubezpieczeniowej wykupionego
ubezpieczenia od zachorowania na raka? W Polsce takie ubezpieczenia są i
faktycznie, jak się uda i się przeżyje, to można sobie spokojnie za to
żyć...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

8. Data: 2003-11-27 10:36:29

Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ubezpieczenia od zachorowania na raka? W Polsce takie ubezpieczenia są i
> faktycznie, jak się uda i się przeżyje, to można sobie spokojnie za to

Nie ma zadnego ubezpieczenia. Tutaj jest po prostu taki socjal.

9. Data: 2003-11-27 10:52:10

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bq4kbr$ktb$...@i...gazeta.pl,
Lidia_b <l...@i...pl>:
> "> A nie miał czasem w jakiejś firmie ubezpieczeniowej wykupionego
>
> Nie ma zadnego ubezpieczenia. Tutaj jest po prostu taki socjal.

Ja znalem czlowieka, nauczyciela z Londynu, ktory mial chorobe wiencowa.
Kilka lat czekal w kolejce na bypass z NHS, ale nie doczekal - zmarl...

Wiec nie jest znowu takie Eldorado, co przyznaje zreszta rzad. Stan
panstwowej opieki zdrowotnej w UK jest dosc nieciekawy.

--
Robert

10. Data: 2003-11-27 11:04:39

Od: "Lidia_b" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wiec nie jest znowu takie Eldorado, co przyznaje zreszta rzad. Stan
> panstwowej opieki zdrowotnej w UK jest dosc nieciekawy.

Opieka zdrowotna to rzeczywiscie Eldorado nie jest, ale opieka socjalna
lepsza niz dawno temu w Polsce:)

POMOCY!!! pchła ludzka?!
zakwasy
Yohimbinum D-4 i seksuolog