Stan przedzawalowy

1. Data: 2005-01-10 20:52:56

Temat: Stan przedzawalowy
Od: Rosanna <r...@R...plVE> szukaj wiadomości tego autora

Wiatam,

Czy uwolnienie fal mozgowych beta, moze byc przyczyna wysokiego cisnienia i
bolu glowy i sytuacja odwrotna, czy wysokie cisnienie moze spowodowac
uwolnienie fal beta?
Jak rozpoznac stan przedzawalowy, czy zawsze towarzyszy mu pieczenie w
okolicy serca?
Szanowni Grupowicze co robic w sytuacji, gdy kobieta w wieku 53 lat miala
dwa dni temu stan przedzawalowy, ciscnienie utrzymuje sie na bardzo wysokim
poziomie i towarzyszy mu bol glowy?

Niecierpliwie czekam na odpowidz, gdyz bardzo martwie sie o bliska mi
osobe. Bede bardzo wdzieczna za odpowiedzi.

Pozdrawiam, Rosanna

2. Data: 2005-01-11 10:11:58

Temat: Re: Stan przedzawalowy
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Jan 2005, Rosanna wrote:

> dwa dni temu stan przedzawalowy, ciscnienie utrzymuje sie na bardzo wysokim
> poziomie i towarzyszy mu bol glowy?

tak na prawde okreslenie stan przedzawalowy jest raczej okresleniem
"popularnym" - chodzi jak sadze o niestabilna chorobe wiencowa -
czyli stan krytycznego niedokrwienia w ktorym jednakze nie doszlo
do martwicy miesnia sercowego z powodu odpowiednio wczesnego wdrozenia
leczenia lub samoistnego udroznienia naczynia badz obu procesow razem.

Objawami choroby jest bol wiencowy a chorobe rozpoznaje sie na podstawie
objawow i wynikow badan - ekg, echo, badan enzymatycznych wykluczajacych
zawal czy innych - czasami takze koronarografii. Czasami w pierwszych
minutach trudno jest odroznic n.ch.w od zawalu w bardzo wczesnej fazie
i decyduja wyniki badan lub normalizacja obrazu ekg po wlaczeniu leczenia
i ostateczne badania koncowe wykluczajace przebyty zawal

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

3. Data: 2005-01-11 15:25:14

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisal w
wiadomosci news:Pine.BSO.4.58L0.0501111107390.31132@renata.am.t
orun.pl...

> Objawami choroby jest bol wiencowy

Nurtuje mnie,jaki to jest bol,bo w niedziele dopadl mnie skorcz w klatce
piersiowej najpierw po prawe jstronie potem przerzucil sie na lewa.Ni e
moglam sie ruszyc z 15 minut.Tesciowa ktora jest po dwoch zawalach (jeden
dostala u nas w domu) mowila ze to taki bol jakby ktos czyms ciezkim
przywalil klatke piersiowa,jest to bol promieniujacy do szczeki i ucha.

Magda

4. Data: 2005-01-12 02:27:21

Od: aparatka <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostala u nas w domu) mowila ze to taki bol jakby ktos czyms ciezkim
> przywalil klatke piersiowa,jest to bol promieniujacy do szczeki i ucha.

Mój tatuś miał 4 zawały i z tego co opowiadał każdemu towarzyszył inny
ból. Na przykład pierwszy zawał przechodził podczas grypy (wezwana
karetka zmienione EKG tłumaczyła właśnie przeziębieniem) Wtedy wiem że
miał raczej duszności niż bóle. Podczas drugiego zawału odczuwała bardzo
silny ból rąk. Kolejnemu zawałowi towarzyszył ból pleców i kręgosłupa,
tak więc zróżnicowanie było naprawdę duże...

Pozdr.
Aparatka

5. Data: 2005-01-12 07:04:50

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aparatka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> silny ból rąk. Kolejnemu zawałowi towarzyszył ból pleców i kręgosłupa,
> tak więc zróżnicowanie było naprawdę duże...

Ech,czyli z kazdym "dziwnym"bolem nalezaloby latac do lekarza.....
Duzo zdrowia zycze Twojemu Tatusiowi.

Magda

podwiazanie jajnikow
prolaktyna