Stara drewniana podłoga.

1. Data: 2002-03-29 21:25:31

Temat: Stara drewniana podłoga.
Od: ">>> Pablo <<<" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Czy ktoś z grupowiczów ma dobry i sprawdzony sposób na zdemontowanie
drewnianej podłogi? Jest to podłoga drewniana, w starym poniemieckim
domu, deski mają grubość około 3 cm i są przybite do belek pionowo
wbijanymi gwożdziami. Deski są bardzo suche i łatwo się łamią ale
drewno jest zdrowe. Chodzi o to żeby zdemontować deski jednocześnie
ich nie uszkadzając.

Pozdrawiam.

--------------------------

1. Data: 2002-04-03 11:58:24

Temat: Re: Stara drewniana podłoga.
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cudow nie ma, kup porzadna "lapke" do wyciagania gwozdzi z szeroko
rozstawionymi widelkami, z pierwsza deska sie pozegnaj, bo w calosci jej nie
wyciagniesz, a kazda kolejna po prostu przez wbijanie lapki miedzy deske a
legar i podwazanie powinienes bez problemu wyrwac.
Dobrze jest robic to w dwie - trzy osoby, rownoczesnie podwazajac cala
deske - mniejsza szansa na jej zlamanie jest wtedy.

A swoja droga, jak juz ja zdemontujesz - napisz co znalazles pod spodem, w
poniemieckim domu mozna sie spodziewac niezlych skarbow. Nie musi to byc
szkatulka pelna zlota, wystarczy ze bedzie to szpara zatkana przedwojenna
gazeta.

J.

1. Data: 2002-04-07 14:08:46

Od: "Aga B." <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[ciach]

> [...]
> szkatulka pelna zlota, wystarczy ze bedzie to szpara zatkana przedwojenna

Masz rację.
:-))) Mogę powiedzieć co można znaleść w starym aczkolwiek polskim domu. Nie
tylko przedwojenne gazety, ale i wieksze "skarby". Aczkolwiek zawinięte w
gazetę z 25 września 1939 roku :-)

Adam B.

1. Data: 2002-04-08 08:18:11

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga B." <a...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
Nie
> tylko przedwojenne gazety, ale i wieksze "skarby". Aczkolwiek zawinięte w

Jakie skarby? :-)

Ja co prawda takimi osiagnieciami sie nie moge pochwalic, ale mam w
posiadaniu pare numerow Trybuny Ludu z 80go roku, byla wykorzystana jako
izolacja przejsc pionow rurowych miedzy pietrami bloku z wielkiej plyty :-)

J.

1. Data: 2002-04-08 09:59:40

Od: "Aga B." <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> posiadaniu pare numerow Trybuny Ludu z 80go roku, byla wykorzystana jako
> izolacja przejsc pionow rurowych miedzy pietrami bloku z wielkiej plyty
:-)

W jednym z domów na mojej działce, który rozbierałem, znalazłem zawiniete w
ta gazetę oraz w płótno, które rwie się jak papier:
- figurkę Piłsudskiego
- kilka plakatów z wizerunkami Rydza Śmigłego i Mościckiego
- Plakat pt. Pogrom bolszewików pod Warszawą

Myślę, że za każdy z nich groziła kulka w łeb.
A jako uszczelnienie, to ja znalazłem gazety z 1928 roku :-)) I to wydane w
Grodnie!

Adam B.

Panele podlogowe - garsc pytan
Czym wyleczyć grzyba w łazience?