Stara egipska lampa - jak wyczyscic

1. Data: 2004-07-05 17:51:39

Temat: Stara egipska lampa - jak wyczyscic
Od: "eMONIKA" <m...@K...pompy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym wyczyscic stara metalowa lampe, (pamiatke z Egiptu)? Wisiala u
nas troche zapomniana i sie mocno przykurzyla...

Myslalam o natarciu olejem, ale boje sie, ze jak wstawie potem
swieczke (tealight) to ten olej zacznie sie palic...

:-) eMonika

1. Data: 2004-07-05 17:51:50

Temat: Re: Stara egipska lampa - jak wyczyscic
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eMONIKA" <m...@K...pompy.pl> napisał w wiadomości
> Czym wyczyscic stara metalowa lampe, (pamiatke z Egiptu)? Wisiala u
> nas troche zapomniana i sie mocno przykurzyla...

Ja bym spróbowała mechanicznie, jakąś trochę twardszą szczoteczką albo
czymś. A "metalowa" to miedziana, mosiężna czy jeszcze jakaś inna? I czy ma
być wyczyszczona do połysku, czy ma zostać spatynowana?

> Myslalam o natarciu olejem[...]

Aladyn też tak zaczynał i same problemy z tego wynikły :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-07-05 18:10:02

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05.07.2004 19:51, Użytkownik eMONIKA napisał:

> Czym wyczyscic stara metalowa lampe,

Ja proponuję WD-40 popsikać, może trochę odczekać i wypolerować,
ewentualnie powtórzyć. Czyszczę tym m.in. narzędzia i wszystko jest OK.

> Myslalam o natarciu olejem, ale boje sie, ze jak wstawie potem
> swieczke (tealight) to ten olej zacznie sie palic...

By się zapaliło to ... musiałaby ta lampa ociekać olejem.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-07-07 06:31:44

Od: "raysoft" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eMONIKA" <m...@K...pompy.pl> napisał w wiadomości
> Czym wyczyscic stara metalowa lampe, (pamiatke z Egiptu)? Wisiala u
> nas troche zapomniana i sie mocno przykurzyla...

Ja polecam domowy wypróbowany sposób: pastą do zębów.
Bardzo łądnie poleruje metale. Jeśli są jakieś naloty to dodatkowo łądnie
usunie.
Tylkolepiej nie trzeć za mocno. A jeśli lampa ma patyne którą dla uroku
chcesz zostawić to jakimś płynem do naczyń z gorącą wodą.
No chyba że to ceramika to wtedy zdecydowanie nie pasta tylko płyn.
pozdr

1. Data: 2004-07-07 08:04:31

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"raysoft" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> Ja polecam domowy wypróbowany sposób: pastą do zębów.
> Bardzo łądnie poleruje metale.

To sposób z czasów PRLowskiej pasty do zębów Nivea (pamiętacie te aluminiowe
tubki? ;-) ), nie jestem pewien, czy współczesne pasty nie mają za
delikatnych środków ściernych. Jeśli to ma być na błysk, to polecałbym
raczej pasty polerujące, dostepne choćby w sklepach 'samochodowych'. A jesli
patyna ma zostać a chodzi tylko o wyczyszczenie, tak jak wyżej: lampę do
michy z ciepłą wodą + płyn do mycia naczyń, nie szorować, jedynie delikatnie
obmywac jakąś gąbkową myjką.

J.

1. Data: 2004-07-07 20:32:02

Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 5 Jul 2004 19:51:39 +0200, na pl.rec.dom, eMONIKA napisał(a):

> Myslalam o natarciu olejem

Są takie płyny, do czyszczenia biżuterii srebrnej i złotej. Świetnie czyści
się nimi również naczynia platerowane, myślę, że tym warto by było
spróbować. Ale ten płyn usunie też patynę, a nie wiem, czy na tym Ci
zależy.

--
Eva Sheers

jeszcze o szafkach narożnych