Sterylizacja - tak/nie?

91. Data: 2003-04-05 19:29:39

Temat: Re: Sterylizacja - tak/nie?
Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Ewa Ressel" <r...@p...fm>
mówi:

>Ale dla każdego co innego jest "rozsądne". Niestety, albo rybka, albo pipka:
>jesli zezwolilibyśmy na sterylizację, to dla wszystkich pełnoletnich.

Właśnie - dlaczego by nie.

> Mnie osobiście mrozi jak słyszę, że w
>USA jest to obecnie PODSTAWOWA metoda antykoncepcji.

Źródło?

>Ciekawe, ile osób
>decydujących się na sterylizację gorzko tego pożałowało (bo np. umarło im
>dziecko, a następnego już mieć nie mogli)?

Ale można przyjąć, że to była ich własna decyzja i właśnie ponieśli jej
konsekwencje. Podobną opiekuńczością można usprawiedliwić wiele zakazów
- w części przypadków ma to sens, w innych trudno sie zgodzić, jeszcze
inne na pewno zostałyby uznane za absurdalne. I znowu - jak daleko ma
sięgać opiekuńczość państwa i podejmowanie decyzji za obywatela...

Agnieszka (zdaje się, że właśnie o ten zakres opiekuńczości chodzi w tej
dyskusji)
--
.-._ http://www.pieski.tukan.pl/ - niestety zdechło
{_}^ )' Agnieszka Krysiak

92. Data: 2003-04-05 19:34:34

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa"
> jasne, po prostu marzymy o zabiegu chirurgicznym pod narkoza.
Cięcie cesarskie pod zzo, łyżeczkowanie pod zzo a sterylizacja pod narkozą?
Dlaczego?
Asia

93. Data: 2003-04-05 19:34:35

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Z. Boczek" <z...@w...pl> mówi:

>Ale słyszałem, że kobiety w ciąży mają różne zachcianki i smaczki
>(biszkopty z musztardą, itp.) i nie mogą sobie odmawiać niczego :]

Myślę, że bardzo szybko powinieneś przestać się uśmiechać.

Agnieszka (niewiedza NIE usprawiedliwia, zadufanie pogrąża)

94. Data: 2003-04-05 19:37:09

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel"
> Powiem prosto z mostu jak poseł Rokita: no więc po co pyszczysz
Z łaski swojej skończ wreszcie z tymi prostackimi wyrażeniami.
Asia

95. Data: 2003-04-05 19:38:42

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ tweety <n...@n...pl> popełnił(a) co
następuje:

| juz ci napisałam to zbyt intymna dla mnie sprawa by o tym pisac na
formum (...)
| wiec nie wyciagaj takich argumentów bo sa nieciekawe.

Ty zaczęłaś, Słońce, uwłaczać pierwsza pod moją wypowiedzią, więc się nie
dziw mi i nie rób się teraz za pokrzywdzoną moją odpowiedzią.

--
Z poważaniem,
Z. Boczek

96. Data: 2003-04-05 19:41:01

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "MOLNARka" <g...@h...pl>
mówi:

>Tak dla uproszczenia ... BO TAK ... chcę decydować o własnym
>organiźmie i koniec.
>Nie chcę tabletek, spiralki .... whatever ... chcę sobie
>podwiązać jajowody (jestem dorosła, świadoma i zdrowa na
>umyśle) ... _dlaczego_ mi sie tego zabrania ?

Bo najwyraźniej nie jesteś dorosła, świadoma i zdrowa na umyśle. Osoby,
które wiedzą lepiej, co oznaczają powyższe trzy przymioty, zadecydowały,
że nie masz prawa o swoim ciele decydować, a jeśli zechcesz, musisz
złamać prawo.

Agnieszka (aż mi żal tych wszystkich zdziecinniałych i upośledzonych na
umyśle obywateli państw, gdzie sterylizacja nie jest zakazana)

97. Data: 2003-04-05 19:50:20

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ tweety <n...@n...pl> popełnił(a) co
następuje:

| kilka czyli ty i Z.Boczek jakos wiecej nie zauwazyłam, a czy z miernym
| skutkiem?? moze odwrócimy w druga stronę my np. ja MOLNARka czy puchaty
| próbujemy Wam przetłumaczyc, ze legalizacja ma sens (z miernym skutkiem
jak
| widzę).

Ha :) Tylko jak brzmią Wasze argumenty? :)
'Upraszczając: BO TAK', 'to dyskryminacja', 'nie wiem, jakie kryteria ale
się da', itp.

Owszem - z miernym, bo nie dam sobie nawkładać do głowy bzdur typu:
'decyduję o sobie, a lekarz ma mnie słuchać', 'faceci nie mają prawa się
wypowiadać', itd. :]

| nie legalizacja pozwoli na swiadome macierzynstwo i regulacje urodzin
dzieci
| w róznych innych sytuacjach (np. kiedy kobieta + facet maja "skazę
| genetyczną", albo mają ichnaścioro dzieci i klepią biedę ze szok)

- więcej znaków przestankowych - czasem trudno Cię zrozumieć.
- pokaż mi małżeństwo ze skazą, które zechce się na 100% poddać
starylizacji. Jeśli tylko lekarz powie, że są szanse na to, że dziecko
urodzi się zdrowe (geny regresywne, o to chyba chodzi, prawda?) - ludzie
będą gotowi spróbować.

A druga strona medalu to już bardzo bliska modelu szwedzkiego - skoro mogą
sami o tym zdecydować, czemu nie zdecydować za nich?

Stare przysłowie mówi: Nigdy nie pluj do studni - nigdy nie wiadomo, kiedy
będziesz z niej musiał czerpać wodę.
I tak samo myślę na temat decyzji o sterylizacji.

--
Z poważaniem,
Z. Boczek

98. Data: 2003-04-05 20:02:36

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> popełnił(a)
co następuje:

Wam o
| Ja tak na marginesie: nie zauważyłam, by Tweety się rozdwoiła.
|
| Agnieszka (no chyba, że mówisz, do nas, kobiet. Ale wtedy napisz jakiej
| grupy jesteś przedstawicielem i kto ci dał upoważnienie)
| :->
| (el trollo sobotto)

:)
Wam = tweety i MOLNARce ;)

Czepiasz się, faktycznie :)

99. Data: 2003-04-05 20:05:34

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Krysiak napisał:

> Pytanie kontrolne: jesteś pewien, że Tweety powinna mieć prawo do
> głosowania, zaciągania pożyczek w banku i podejmowania decyzji o własnym
> ciele?

Nie jestem, ale i nie musze być pewien. Tweety nie przyszła do mnie po
pożyczkę ani bym jej coś wyciął.

> Agnieszka (może panowie z komisji wyborczej, banku, chirurdzy plastyczni
> i ginekolodzy powinni mieć dla wszystkich testy na <baczność>dorosłość i
> odpowiedzialność</spocznij>? [1])

Tak. Zamiast dowodziku w wieku lat 18 powininno być świadectwo
odpowiedzialności. Wystawiane na podstawie umiejętności wywiązywania się
ze swoich dotychczasowych obowiązków.

Adam

100. Data: 2003-04-05 20:18:01

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> popełnił(a)
co następuje:

| /.../
| To się nazywa reductio ad absurdum, ale pewnie to wiesz. Proponuję od co
| soczystszych porównań przejść do merytorycznej dyskusji. Keanu Reeves
| jako advocatus diavoli był przynajmniej przystojny (nie ubliżając, jako
| że twojej fizjonomii nie znam).

IMVHO różnica między sterylizacją a 'tradycyjnym' antykonceptywowaniem
jest taka sama jak pomiędzy wycięciem sobie języka a przyrzeczeniem
milczenia jak grób.

Zresztą nie ja pierwszy zacząłem upraszczać ('upraszczając: BO TAK, TEGO
CHCĘ').

Poza tym jak najbardziej (wytknięte przez Ciebie) przykłady zdają mi się
merytoryczne - jako kontrargumenty i analogiczne przykłady 'wolnej woli w
medycynie', 'zabiegu na życzenie', 'lekarz nie ma nic do gadania', itp :)

| No, u mnie na przykład dzisiaj siadło światło na korytarzu. Cholerna
| wolna wola, o mało sobie po ciemku nosa nie rozwaliłam.

Eeee, to nie tak działa. Ja tak nie argumentuję. Obrażasz mnie! :D

| Agnieszka (latinum puerum discet blah blah blah)

Z tą łaciną to mnie przeceniasz, choć do tego momentu (bez 'włącznie' :])
w miarę nadążałem :)

Pozdrawiam :)

--
Z poważaniem,
Z. Boczek.

Jak powinienem postapic?
Zaproszenie na optymistyczną stronkę
do żon- prosze o rad
Lublin-terapia małzeńska
Ciuchy dla dzieci (i nie tylko) prosto z USA