Sterylizacja - tak/nie?

171. Data: 2003-04-07 12:09:08

Temat: Re: Sterylizacja - tak/nie?
Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )"
> Z przysiegi Hipokratesa:
> W czystości i niewinności zachowam życie swoje
;-) Ważność - tak jak reszta
Asia - bez rozwinięcia

172. Data: 2003-04-07 12:23:56

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AsiaS wrote:

> ;-) Ważność - tak jak reszta

Hihi ok zagalopowalam sie. Co nie zmienia faktu, ze Kodeks Etyki
Lekarskiej istnieje i lekarz ma obowiazek ( na mocy Ustawy o Zawodzie
Lekarza Art. 4. ) sie do niego stosowac.

I cos dla MOLNARki a propos nie podejmowania decyzji przez lekarza:

Ustawa o Zawodzie Lekarza Art. 39.
"Lekarz może powstrzymać się od wykonania świadczeń zdrowotnych
niezgodnych z jego sumieniem, z zastrzeżeniem art. 30, z tym że ma
obowiązek wskazać realne możliwości uzyskania tego świadczenia u innego
lekarza lub w innym zakładzie opieki zdrowotnej oraz uzasadnić i
odnotować ten fakt w dokumentacji medycznej. Lekarz wykonujący swój
zawód na podstawie stosunku pracy lub w ramach służby ma ponadto
obowiązek uprzedniego powiadomienia na piśmie przełożonego. "

pzdr
agi

173. Data: 2003-04-07 14:53:31

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał

> Nie przyrownywalabym tak pochopnie lekarza - wylacznie do
roli
> uslugodawcy, który ma zrobic wszystko za co zaplaci
uslugobiorca.

To jak się ma ww przez Ciebie przysięga i legalizacja
sterylizacji (aborcji, eutanazji) w wielu krajach ?

> Blad zasadniczy - on nie tylko wykonuje. Rowniez ma prawo
podjac decyzje
> opierajac sie na swojej moralnosci, etyce i przysiedze
jaka skladal.

Ok ... ale jak trafię na lekarza o 'mojej' moralności to
wykona bez problemu, co ?

To co przywołałaś w innym poście (Ustawa o Zawodzie Lekarza
Art. 39.) powstało w Polsce po całej akcji dopuszczalności i
nie aborcji ... to była 'ucieczka' środowisk lekarskich
przed legalną aborcją w szpitalach (w szpitalu lekarz ze
względu na swoje przekonania odmawiał wykonania zabiegu ...
i przy okazji dawał swoją wizytówkę z adresem gabinetu
prywatnego ... bo tam już moralność miał inna ... i kasa za
zabieg była).

Pozdrawiam
MOLNARka

174. Data: 2003-04-07 15:13:41

Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Apr 2003 13:27:04 +0200, agi ( fghfgh ) <a...@p...onet.pl> wrote:
:
:
: Katarzyna Kulpa wrote:
:
: > a spiralek nie rodzacym wczesniej kobietom sie nie zaklada.
:
: Z tekstu tweety:
: " a ja sie pytam dlaczego _jako matka 2 dzieci_ nie mogę swiadomie
: poddac
: sie sterylizacji czy podwiązania w celach antykoncepcyjnych???"

a co mnie (przepraszam tweety) obchodzi tweety? nigdzie nie twierdzilam, ze
sterylka to tylko dla dzieciatych.

: > kazda antykoncepcja wiaze sie z jakimis niewygodami, skutkami ubocznymi.
:
: Posluze sie angielskim: life is brutal.
: Cos za cos. Kazdy wybór wiaze sie z okreslona cena. A dozwolonych
: srodków antykoncepcyjnych na rynku calkiem sporo.

nie mialabym nic przeciwko temu, zeby ten wybor sie powiekszyl.

kasica
--
"he that breaks the thing to find out what it is has left the path of
wisdom"

175. Data: 2003-04-07 15:16:07

Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Apr 2003 05:28:42 +0200, Z. Boczek <z...@w...pl> wrote:
: Wprąciłem się, ponieważ Katarzyna Kulpa <k...@k...net> popełnił(a) co
: następuje:
: | czasem nie da sie dobrac wlasciwych. niektore organizmy tego nie znosza
: i
: | juz.
:
: Dobrze, ale uzgodnijmy: jest WIELE innych środków antykoncepcyjnych,
: prawda? :)

jest. so what? :)

: | chce pozwolic na dobrowolna sterylke? :) BTW facet zawsze przeciez moze
: | zwalic antykoncepcje na kobiete :)
:
: Tak, ale ja nie krzyczę za tym prawem i uważam, że - jeśli nie chcę mieć
: dzieci - muszę się dostosować (choć mi trudniej, prawda? :))

to twoja sprawa. widac dostepne metody sa dla ciebie i/lub twojej partnerki
akceptowalne. ale nie dla kazdego musza.

: Nie zwalam antykoncepcji na kobietę - to NASZA wspólna sprawa i dbamy
: wspólnie. Jeśli się zgadza sama o to dbać - w porządku. Jeśli nie - zrobię
: to ja.

no i ok.

kasica

176. Data: 2003-04-07 15:26:32

Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Apr 2003 06:11:07 +0200, Z. Boczek <z...@w...pl> wrote:

: | wciaz zbyt duzo skutkow ubocznych. nie sadze, zebys chcial sie zamienic.
:
: Doprawdy - będę wolał wersję do przełknięcia niż naciąganą :]

nawet, jesli zredukuje ci libido do wartosci bliskiej zeru? :)

: | ale ja nie chce uzywac lekow, tylko sie wysterylizowac. leki mi nie
: sluza.
: | po co mam sie godzic z ich minusami?
:
: Żeby nie pluć do studni - być może jeszcze będziesz musiała pić z niej
: wodę.
: Ja nie zabraniam - podkreślam jedynie, że wymaganie, żeby lekarz
: przykładał do tego rękę 'na życzenie', jest trochę IMHO nie tentego. Ale
: się już powtarzam.

ale ja nie domagam sie, zeby kazdy lekarz w kazdej chwili i na kazde zadanie
sterylizowal kazdego bez pytania.

: Mów do mnie prościej, droga Kasiu - i z dowodami poproszę :) Co Ci nie
: pasuje w przykładach? :)

brak analogii. nie widze analogii miedzy sterylka a obcinaniem jezyka na
zadanie, poza tym, ze obie rzeczy to zabiegi chirurgiczne.

kasica

177. Data: 2003-04-07 15:47:09

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uslugobiorca.
>
> To jak się ma ww przez Ciebie przysięga i legalizacja
> sterylizacji (aborcji, eutanazji) w wielu krajach ?

Nijak, niestety. Podobnie zresztą jak łapówki.
ER

178. Data: 2003-04-07 16:00:13

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ Katarzyna Kulpa <k...@k...net> popełnił(a) co
następuje:

| (...)

Skoro we wszystkim się zgadzasz, nie chce mi się dyskutować z jedynym (w
moim wolnym tłumaczeniu):
'nie każdy musi lubieć 20 innych metod antykoncepcji - ma PRAWO nie
lubieć, szanuj to'
Pisałem o tym już wielokrotnie wyżej, że jak wybrzydza, to... ;)

Dla mnie EOT :)

Pozdrawiam :)

--
Z poważaniem,
Z. Boczek

179. Data: 2003-04-07 16:06:47

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

| : Doprawdy - będę wolał wersję do przełknięcia niż naciąganą :]
| nawet, jesli zredukuje ci libido do wartosci bliskiej zeru? :)

Jeśli założymy, że teraz t_możl = oo (nieskończoność), nawet wartość
zbliżona do zera będzie dobra :)
No i będę miał większy wybór wśród kobiet, prawda? :] Myślał więcej dobrą
głową itd :)

> [...]
Ale
| : się już powtarzam.
| ale ja nie domagam sie, zeby kazdy lekarz w kazdej chwili i na kazde

Dla mnie 'po zadaniu pytan(ia)' to też za mało. De facto oznacza to 'bo
tak chcę!'
A chodziło o udostępnienie tego zabiegu ludziom naprawdę z lepszym
uzasadnieniem chyba.
Ale ok - niech będzie, przynajmniej nagroda Darwina w tej dziedzinie też
zacznie mieć sens (kto głupi się wysterylizuje, nie będzie swoich genów
przekazywał :])

> [...]
| brak analogii. nie widze analogii miedzy sterylka a obcinaniem jezyka na
| zadanie, poza tym, ze obie rzeczy to zabiegi chirurgiczne.

Chodziło o to 'bo tak chcę', ''a dla własnego widzimisię - książkę
piszesz, Doc? Tnij".
O aspekt, że argumentem większości pt. 'mam prawo' inne, wręcz absurdalne
żądania też można wytłumaczyć - ale nie o to chyba chodzi?

Pozdrawiam z nieśmiałą chęcią wypowiedzenia EOT :)

--
Z poważaniem,
Z. Boczek.

180. Data: 2003-04-07 16:33:17

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał

> Nijak, niestety. Podobnie zresztą jak łapówki.

Łapówki są nielegalne.
Porównujmy jabłko do jablka.

Pozdrawiam
MOLNARka

Jak powinienem postapic?
Zaproszenie na optymistyczną stronkę
do żon- prosze o rad
Lublin-terapia małzeńska
Ciuchy dla dzieci (i nie tylko) prosto z USA