Sterylizacja - tak/nie?

201. Data: 2003-04-08 13:40:02

Temat: Re: Sterylizacja - tak/nie?
Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak wrote:

> Ahhh... No to zabawmy się: masz wypadek, trafiasz do szpitala, gdzie
> lekarzami są świadkowie Jehowy. Nie są "bezkrytyczni i bezwarunkowo
> posłuszni" i kierują się własną oceną twoich potrzeb. Powiedzmy, że
> potrzebujesz transfuzji krwi... Pomińmy kwestie prawne - wszak mówimy > o
> wolnej woli i lubimy sprowadzać pewne (wygodne) rzeczy do absurdu. :->

Podobny przypadek sie zdarzyl. Co prawda nie wszyscy ale w jednym z
warszawskich szpitali pielegniarka odmówila brania udzialu w zabiegu
poniewaz jest swiadkiem Jehowy. Troche przy tym agitujac. Co sie stalo?
Ano nic szczegolnego. Po prostu asystowal kto inny i tyle.
Po to wlasnie sa te normy prawne które chcielibyscie tu pominac- chronia
pacjenta w takich wypadkach. W innym wypadku rzeczywiscie mogloby dojsc
do absurdu.
pzdr
agi

202. Data: 2003-04-08 15:37:49

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał

> Powtórze to co napisalam wczesniej: Jesli gdzies tak to
funkcjonuje- to
> wypaczenie roli lekarza.

Funkcjonuje wszędzie tam gdzie jest dopuszczalna
sterylizacja, aborcja ... itd.

> Jesli mialoby
> to stac sie wlasnie _obowiazujaca_ norma- wtedy wolalabym
aby nie
> istniala instytucja lekarza medycyny.

Obawiam się, że jeśli chodzi o w/w to my (Polska) jesteśmy w
tej mniejszości gdzie to jest zabronione.
Więc _normą_ jest właśnie .... sama rozumiesz.

Pozdrawiam
MOLNARka

203. Data: 2003-04-08 15:47:57

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka wrote:

> funkcjonuje- to

> Funkcjonuje wszędzie tam gdzie jest dopuszczalna
> sterylizacja, aborcja ... itd.

Nie- dopoki jest to zgodne z sumieniem lekarza.
I dopoki o wykonaniu zabiegu bedzie decydowalo wlasnie jego sumienie a
nie kasa czy miejsce wykonania (czyt. panstwowo - be a prywatnie juz
cacy )
A to, ze mnie sie to kloci- to juz inna inszosc. Na szczescie lekarzem
nie jestem i nie musze borykac sie z takimi dylematami.

> aby nie
>
> Obawiam się, że jeśli chodzi o w/w to my (Polska) jesteśmy w
> tej mniejszości gdzie to jest zabronione.
> Więc _normą_ jest właśnie .... sama rozumiesz.

Nie- lamanie prawa nawet i nagminne nie jest jeszcze _obowiazujaca_
norma. A ja o tym mówie jako o wypaczeniu. Nie o tym, które zabiegi sa
dozwolone w swietle prawa a o tym czy o wykonaniu danego zabiegu
powinien decydowac lekarz zgodnie ze swoim sumieniem czy wylacznie
pacjent dzieki portfelowi. Wracajac do poczatku dyskusji i argumentów
tam podanych: czy lekarz powinien byc wylacznie uslugodawca nie majacym
nic do powiedzenia skoro pacjent sobie zyczy, czy kims wiecej.
pzdr
agi

204. Data: 2003-04-08 16:52:42

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek wrote:

> Gdybym to ja rządził, już dawno wysłałbym Was na Kamczatkę/Syberię i tam
> nawet nie pomyślałybyście o rozmnażaniu przy -40 st. C. (ew. JEDYNIE o
> rozmrażaniu)!!! :]

Chyba raczej to drugie ( rozgrzać trza się jakoś, nie?;-))

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło"

205. Data: 2003-04-08 20:05:32

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "agi ( fghfgh )"
<a...@p...onet.pl> mówi:

>Po to wlasnie sa te normy prawne które chcielibyscie tu pominac- chronia
>pacjenta w takich wypadkach. W innym wypadku rzeczywiscie mogloby dojsc
>do absurdu.

Kto chciałby pominąć normy?

Agnieszka (też nie lubię zwrotów typu "-ście")
--
.-._ http://www.pieski.tukan.pl/ - niestety zdechło
{_}^ )' Agnieszka Krysiak

206. Data: 2003-04-08 20:07:58

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Z. Boczek" <z...@w...pl> mówi:

>ale
>
>No ale espansja Eskimosów nam nie grozi :)
>Z tego co NIE słyszałem, to problemu sterylizacji też nie mają (choć noc u
>nich dłuuuuuuuuuga ;)).

Bo oni troche szybko się zużywają i trzeba często wymieniać. :)

>Zresztą widać po nich, że w zimnie to nic nie chce rosnąć :)

Sople rosną. :>

Agnieszka (waligórskość jest bardzo)

207. Data: 2003-04-09 06:08:24

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak wrote:

> Kto chciałby pominąć normy?

Ty i Z.Boczek w koncówce rozmowy i podanych przykladach aby uczynic
zadosc oparom absurdu :) Wiem przeciez, ze nie w zyciu a tylko na
potrzeby dyskusji.
Tylko dlatego uzylam tutaj slow na -scie :)
pzdr
agi

208. Data: 2003-04-09 07:22:14

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie, ile w niechęci do innych metod antykoncepcji tylko złej
woli, a
> ile prawdziwej niemocy korzystania.

Strelizacja jest w Polsce dozwolona ze względów medycznych.
To znaczy jeśli kolejna ciąża w jakikolwiek sposób zagrażałaby zyciu,
lub zdrowiu kobiety, lekarz ma prawo ją przeprowadzić.

I tu jest chyba coś istotnego.
Jesli wystarczyłoby stosować tabletkę, spiralkę, czy inne środki
antykoncepcyjne - z pewnością to byłoby wtedy stosowane.
Tymczasem kiedy istotne jest aby kobieta na pewno nie zaszła w ciażę
bo to groźne dla jej zdrowia, lub zycia - wtedy stosuje sie
sterylizację.

Pozdrowienia.

Basia

209. Data: 2003-04-09 08:08:07

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "agi ( fghfgh )"
<a...@p...onet.pl> mówi:

>Ty i Z.Boczek w koncówce rozmowy i podanych przykladach aby uczynic
>zadosc oparom absurdu :)

Było pisać, że to o tych eskimosach było. ;-)

Agnieszka (środowo ZUSowa)

210. Data: 2003-04-09 09:33:26

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Krysiak wrote:

> Było pisać, że to o tych eskimosach było. ;-)

A co ja sie bede Eskimosom narazac ;)
pzdr
agi (politycznie poprawna ;)

Jak powinienem postapic?
Zaproszenie na optymistyczną stronkę
do żon- prosze o rad
Lublin-terapia małzeńska
Ciuchy dla dzieci (i nie tylko) prosto z USA