Student zjeść - dobrze i średnio drogo.

1. Data: 2004-11-11 20:56:00

Temat: Student zjeść - dobrze i średnio drogo.
Od: "Piotr Szwed" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Co zjeść żeby dobrze zjeść (tj max zdrowo przy srednim nakladzie kosztow)?
Ogólnie jestem od dłuższego czasu notorycznie zmęczony, nie wyspany itp,
jednym słowem nic mi się nie chce.Dlatego wpierw spróbuje zmienić moje nawyki
żywieniowe, jeśli nic nie pomoże to znaczyc, że mocno podupadłem na zdrowiu.Do
tej pory mój dzień wygladał tak: rano 2 kienapki z pomidorem lub palsterkiem
sera i czasami herbata do tego, więcej nie jestesm po prostu w stanie
wciąsnąc, pewnie skończylo by się to wymiotami,ok, idziemy dalej, potem
człowiek wyrusza na zajecia, czasami sobie zrobię jakaś kanapke od budy,
czasami zjem batonika czy jakiegos soka kupie.I tak do obiadu, na obiad za
zwyczaj jakieś ziemniaki+mrożone warzywa na patelke, albo ryż+piers kuraka z
sosem slodko kwasny wujka Bena, ale zamierzam sam zrobic ten sos bo ten ma za
duzo dopalaczy, ale zdarza mi sie spaghetti+m. mielone+sos ze sloika do
spaghetti. I to do kolacji, na kolacje kilka 4-5 kanapek z pomidorem i cebula
i do tego herbata, albo jajka na boczku.To tyle z dań głownych, czasami ugryze
jakiego owoca typu banan , marchewka czy pomarancza.No i to tyle co jem.Mam
176cm i 73kg.I raczej stoi to w miejscu.Nie wiem z czego wynika tak male
zapotrzebowanie na jedzonko, moze wynika to z braku sportu (2h na siloni
tygodionowo to chyba nic, ale mozg pracuje on tez cos tam potrzebuje), a tak
to sie sleczy na krzesle w domu lub na uczelni.Proszę o jakieś rady na temat
żywienia, co by tu rano zjeść aby dostrczyć ciałku tego co mu trzeba w
odpowienich ilościach, jakies witaminki itp. Muszą to być produkty słabo
przetworzone, tzn zawierające jak najmniej chemii, malo tuczące.Na jedzonko
moge wydać dziennie jakies 15-18zl.Jaki chleb polecacie? bo ten zwykly bialy
to zdrowy zbytnio nie jest,ostatnio mi zasmakował sojowy.Z mięs to tylko
ugryze drób lub rybe,ewentualnie wolowine, i najlepie duszone.Co myślicie o
sokach typu multiwitamina?(na etykietach pisze, ze sa z soków zageszczanych a
to chyba jest srednie) moze lepiej kupic za te kase kilka jablek, pomaranczy,
cytryne zamieszac z woda i samemu zrobic? I w jakich proporcjach i ilościach
to wszysstko jeść, aby bylo zdrowo.
Dziękuję za wszelkie rady,
Pzdr. - zmęczony życiem ;)

1. Data: 2004-11-11 22:37:06

Temat: Re: Student zjeść - dobrze i średnio drogo.
Od: "Netka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Na ciagłe zmęczenie i niewyspanie proponuję w sezonie jesienno-zimowym
tabletki magnezu najlepiej z wit. B6.
Małe zmiany w diecie też nie zaszkodzą: mniej sklepowych sosów wiecej warzyw,
owoców, soków i nabiału o którym mało wspominasz( ten plasterek sera na
śniadanie to pewnie ser zółty, który sama uwielbiam ale niestety nie jest zbyt
zdrowy), ciemniego chleba takiego jak razowiec, graham, pytlowy.Sojowy chleb
tez dobry o ile to nie taki biały chleb z karmelem i kilkoma ziarenkami soi.

Pozdrawiam
Netka

1. Data: 2004-11-11 23:37:47

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 11 novembre 2004 ŕ 21:56:00, vous écriviez :

> Nie wiem z czego wynika tak male
> zapotrzebowanie na jedzonko,

Masz *zupelnie* spore zapotrzebowanie na jedzonko, i jesz w sposob
przyzwoity i zrownowazony (zwazywszy na warunki ktore opisujesz).

Raczej bym poszla do lekarza, z problemami ktore opisujesz
(zmeczenie).

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-11-12 09:54:30

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Szwed" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tak
> to sie sleczy na krzesle w domu lub na uczelni.

Małe zapotrzebowanie? Ja rano zjadam jogurt, pod wieczór danie obiadowe i
czasem dogryzam jabłkiem.
No, ale to nie jest zdrowe....

Margola

1. Data: 2004-11-12 10:06:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ma?e zapotrzebowanie? Ja rano zjadam jogurt, pod wieczór danie obiadowe i
>czasem dogryzam jab?kiem.
>No, ale to nie jest zdrowe....
>
>Margola

No i poza tym jestes CHUDZINA, wiec wiecej jedzenia pewnie by i
tak nie weszlo ;))

Pierz

p.s. Jak tam nastepca tronu?
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-11-12 10:51:15

Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Nov 2004 23:37:06 +0100, Netka <z...@p...onet.pl> wrote:
:
: Na ciagłe zmęczenie i niewyspanie proponuję w sezonie jesienno-zimowym
: tabletki magnezu najlepiej z wit. B6.

ja mam chyba to samo - od jakiegos tygodnia wstanie z lozka to dla mnie
meka, a potem caly dzien sie nosem podpieram. sprobuje tego magnezu.

kasica
--
"Lepsza w domu swiekra z zezem, niz tu jajko z majonezem"
- W.Szymborska

1. Data: 2004-11-12 11:18:18

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kulpa" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> [...]
>
> ja mam chyba to samo - od jakiegos tygodnia wstanie z lozka to dla mnie
> meka, a potem caly dzien sie nosem podpieram. sprobuje tego magnezu.

Sam magnez to mało - pobudzająco działa wit C - więc trzeba niestety dbać o
to, żeby było jej pod dostatkiem przy każdym posiłku (człowiek nie ma
zdolności jej magazynowania).Jej braki objewiają się ciagłum zmęczeniem,
zniechęceniem, apatią, hustawką nastroi.
I o dawkę ruchu póki widno, jak tego brakuje, to żadne witaminy nie poradzą.

Sowa

1. Data: 2004-11-12 11:26:51

Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Nov 2004 12:18:18 +0100, Sowa <m...@w...pl> wrote:
:
[...]

z tym najgorzej - poki widno, czlek w robocie siedzi, przewaznie.

kasica

1. Data: 2004-11-12 12:17:07

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Małe zapotrzebowanie? Ja rano zjadam jogurt, pod wieczór danie obiadowe i
> czasem dogryzam jabłkiem.
> No, ale to nie jest zdrowe....

Ojej, nie stresuj mnie. Wlasnie mialam pisac, ze ja wiecej od kolegi
zjadam, a kobieta jestem, nieduza (164 cm)... i wbrew pozorom calkiem
szczupla. To czym Wy wszyscy zyjecie? I co robicie z tym jedzeniem,
ktore gotujecie?

Maria

1. Data: 2004-11-12 13:37:21

Od: "Anet" <a...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> zjadam, a kobieta jestem, nieduza (164 cm)... i wbrew pozorom calkiem
> szczupla. To czym Wy wszyscy zyjecie? I co robicie z tym jedzeniem,

Dzięki, że to napisałaś bo myslałam, że jakaś nie nażarta jestem (choc
szczupła, a może i trochę mniej niż szczupła).

Anet co lubi 'dobrze ' i dużo zjeść.

nowotór i chemioterapia
muffiny
udziec jagniecy