muffiny

1. Data: 2004-11-11 13:50:50

Temat: muffiny
Od: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

opanowal mnie szal muffinowy - nie mam jeszcze odpowiedniej foremki, ale
przepisy juz zbieram ;)
w pazdziernikowej "Kuchni" jest kilka przepisow, jest tez ponoc cala
ksiazeczka muffinologiczna, ale trudna do dostania. wiec jesli ktos ma jakies
swoje ulubione muffiny (slodkie badz wytrawne) to ja bardzo poprosze o
podzielenie sie przepisem :)

kasica
--
"Lepsza w domu swiekra z zezem, niz tu jajko z majonezem"
- W.Szymborska

1. Data: 2004-11-11 14:30:27

Temat: Re: muffiny
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Nov 2004 13:50:50 +0000 (UTC), Katarzyna Kulpa
<k...@k...net> wrote:

> [...]
>swoje ulubione muffiny (slodkie badz wytrawne) to ja bardzo poprosze o

Pssst, lec do archiwuma zanim sie tu niektorzy obudza i Ci
popedza kota (sic!) i walna blacha z dolkami...w archiwum poewnie
sa wszelkie mozliwe kombinacje muffins

Rzyczlywy
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-11-11 15:05:06

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swoje ulubione muffiny (slodkie badz wytrawne) to ja bardzo poprosze o

Witam milosniczke muffinow. Ja mam cala ksiazke poswiecona muffinom, ale
chyba zostawilam ja u Mamy, wiec przepisy jakies moge Ci wklepac w
czasie pozniejszym. Ale skoro i tak nie masz jeszcze formy...
Wkleje Ci za to przepis z portalu mniammniam (gdy jeszcze nie byl
platny) na muffiny z suszonymi sliwkami. Bardzo, bardzo mi smakowaly,
rodzinie tez. Dalam wiecej cynamonu bo to takie moje prywatne zboczenie
:-) Smacznego, Maria:

"Do posypania: 2 łyżki cukru, 2 łyżki drobniutko posiekanych orzechow
wloskich, 1/3 łyżeczka cynamonu
Ciasto: 2 szklanki maki, 1 szklanka cukru, 2 łyżeczki proszku do
pieczenia, 1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1 szklanka pokrojonych w kostkę suszonych sliwek, 1/2 szklanki
posiekanych orzechow (niekoniecznie)
1 jajko, 1 zoltko, 1 szklanka kwasnej smietany lub jogurtu, 6 lyzek
rozpuszczonego masła
2 łyżki mleka, 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Palaczyc razem wszystkie skladniki posypki.
Rozgrzać piekarnik do 200^(o)C, foremke do muffinow posmarowac masłem.
Wszystkie suche skladniki wymieszać w duzej misce, dodac sliwki i
orzechy, ponownie wymieszać.
W osobnej misce rozbeltac jajko i zoltko, dodac smietane, rozpuszczone
(ale nie gorace) masło, mleko i wanilię, dobrze wymieszać. Wlać calosc
do suchych skladnikow i wymieszać, ale tylko do momentu kiedy skladniki
sie polacza, ne dłużej, bo muffiny będą twarde.Wypełnić masa foremki,
posypac mieszanka orzechowo-cynamonowa. Piec około 20-25 minut, az będą
lekko zlociste. Wyjac z foremek jeszcze gorace i wystudzic na metalowej
siateczce. (Bajaderka)"

1. Data: 2004-11-11 15:06:55

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Acha, te z kolei bardzo smakowaly mojej siostrze!
Tez z mniammniam-a, autorstwa Sd_silver:

Muffiny cappucino z kawałkami czekolady
2 szklanki mąki, 3/4 szklanki cukru, 2 łyżki kawy rozpuszczalnej, 1/4
łyżeczki soli, 1/4 łyżeczki cynamony
2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 szklanka mleka, 1/2 kostki rozpuszczonego masła (125 g), 1 rozbełtane
jajko, kilka kropli olejku waniliowego
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
Nagrzać piekarnik do 190 stopni. Foremki wysmarować olejem lub masłem.
Czekoladę drobno posiekać lub zetrzeć na tarce. Mąkę, cukier, kawę, sól
i cynamon wymieszać. Mleko, jajko, olejek wymieszać w drugiej misce. Do
suchych składników dodać płyn i krótko wymieszać. Dodać czekoladę i
wymieszać. Przełożyć od foremek. Piec 20 min. Sprawdzić patyczkiem czy
ciasteczka się upiekły. Sd_silver

Pozdrawiam, Maria

1. Data: 2004-11-11 15:07:18

Od: "Pete" <e...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Kulpa" wrote
> opanowal mnie szal muffinowy

Blueberry muffin ze Starbucks Coffee to był mój ulubiony w Stanach.
Niestety nie podam przepisu bo nie znam, no chyba że taki uproszczony:

1kg muffinów
100g borówek

Wymieszać razem. ;-)

Pozdr.

Pete

1. Data: 2004-11-12 07:41:59

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Pete napisal(a):

>Blueberry muffin ze Starbucks Coffee to był mój ulubiony w Stanach.
>Niestety nie podam przepisu bo nie znam, no chyba że taki uproszczony:

Ale co Wy w tych muffinach widzicie? Przeca to obrzydlistwo.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-11-12 08:38:13

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Ale co Wy w tych muffinach widzicie? Przeca to obrzydlistwo.

A jadles swieze, domowe muffiny?

Maria, co "sztucznych" muffinow tez nie lubi, ale samodzielnie pieczone
jak najbardziej

1. Data: 2004-11-12 08:47:28

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Maria napisal(a):

>A jadles swieze, domowe muffiny?

Nie, tylko w knajpach w usiech. Kilka razy. Potem juz unikalem tego
dziadostwa. Podobnie jak juz wiecej nie tkne bbq i tak zwanego corn
breada.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-11-12 08:52:40

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Nie, tylko w knajpach w usiech. Kilka razy. Potem juz unikalem tego
> dziadostwa. Podobnie jak juz wiecej nie tkne bbq i tak zwanego corn
> breada.

Otoz to. Oczywiscie nie kazdy musi lubic maffiny (niektorzy przeciez w
ogole nie lubia ciast/ek), ale moge Cie zapewnic, ze takie domowe
inaczej smakuja. Na podobnej zasadzie mozna by stwierdzic, ze paskudny
jest bigos czy zurek gdyby sie go zjadlo tylko kilka razy w jakims "barze".
A prawdziwy, dobry bigos to delicje, IMO oczywiscie.

Milego dnia, Maria

1. Data: 2004-11-12 08:55:34

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Maria napisal(a):

>Otoz to. Oczywiscie nie kazdy musi lubic maffiny (niektorzy przeciez w
>ogole nie lubia ciast/ek), ale moge Cie zapewnic, ze takie domowe
>inaczej smakuja.

Mozliwe.

>Na podobnej zasadzie mozna by stwierdzic, ze paskudny
>jest bigos czy zurek gdyby sie go zjadlo tylko kilka razy w jakims "barze".

Powiedzmy, ze w przyzwoitej restuaracji, a nie 'jakims barze'.
Wszedzie gdzie to probowalem smak byl taki sam. Mdly.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

udziec jagniecy
sałatka