Re: muffiny

From: Maria <m...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: muffiny
Date: Thu, 11 Nov 2004 16:05:06 +0100

> opanowal mnie szal muffinowy - nie mam jeszcze odpowiedniej foremki, ale
> przepisy juz zbieram ;)
> w pazdziernikowej "Kuchni" jest kilka przepisow, jest tez ponoc cala
> ksiazeczka muffinologiczna, ale trudna do dostania. wiec jesli ktos ma jakies
> swoje ulubione muffiny (slodkie badz wytrawne) to ja bardzo poprosze o
> podzielenie sie przepisem :)

Witam milosniczke muffinow. Ja mam cala ksiazke poswiecona muffinom, ale
chyba zostawilam ja u Mamy, wiec przepisy jakies moge Ci wklepac w
czasie pozniejszym. Ale skoro i tak nie masz jeszcze formy...
Wkleje Ci za to przepis z portalu mniammniam (gdy jeszcze nie byl
platny) na muffiny z suszonymi sliwkami. Bardzo, bardzo mi smakowaly,
rodzinie tez. Dalam wiecej cynamonu bo to takie moje prywatne zboczenie
:-) Smacznego, Maria:

"Do posypania: 2 łyżki cukru, 2 łyżki drobniutko posiekanych orzechow
wloskich, 1/3 łyżeczka cynamonu
Ciasto: 2 szklanki maki, 1 szklanka cukru, 2 łyżeczki proszku do
pieczenia, 1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1 szklanka pokrojonych w kostkę suszonych sliwek, 1/2 szklanki
posiekanych orzechow (niekoniecznie)
1 jajko, 1 zoltko, 1 szklanka kwasnej smietany lub jogurtu, 6 lyzek
rozpuszczonego masła
2 łyżki mleka, 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Palaczyc razem wszystkie skladniki posypki.
Rozgrzać piekarnik do 200^(o)C, foremke do muffinow posmarowac masłem.
Wszystkie suche skladniki wymieszać w duzej misce, dodac sliwki i
orzechy, ponownie wymieszać.
W osobnej misce rozbeltac jajko i zoltko, dodac smietane, rozpuszczone
(ale nie gorace) masło, mleko i wanilię, dobrze wymieszać. Wlać calosc
do suchych skladnikow i wymieszać, ale tylko do momentu kiedy skladniki
sie polacza, ne dłużej, bo muffiny będą twarde.Wypełnić masa foremki,
posypac mieszanka orzechowo-cynamonowa. Piec około 20-25 minut, az będą
lekko zlociste. Wyjac z foremek jeszcze gorace i wystudzic na metalowej
siateczce. (Bajaderka)"