Suchy mielony mak

1. Data: 2005-12-13 10:41:32

Temat: Re: Suchy mielony mak
Od: "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrafię opisać. Gotowe "puszkowe" masy makowe odpadają, bo mają swoje
> specyficzne smaki zupełnie odbiegające od tych preferowanych w mojej
> rodzinie :))).
> Widziałam w sklepie suchy mielony mak, niestety na opakowaniu nic nie jest
> napisane na temat przygotowania tego produktu do dalszej obróbki. Wydaje
> mi
> się, że powinien być wcześniej namoczony (w mleku albo wodzie) -
> szczególnie
> do takiej kutii...
> Pomóżcie proszę, bo w archiwum nie znalazłam odpowiedzi.

Mak powinien byś wcześniej troszkę gotowany, do momentu aż się będzie
rozcierać w palcach.
Trzeba uważać, aby nie przypalić, więc proponuję częso mieszać.
Następnie zmielić do maszynką, najlepiej dwa razy.

3. Data: 2005-12-13 11:42:09

Od: _asia_ <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> [...]
> do takiej kutii...
> Pomóżcie proszę, bo w archiwum nie znalazłam odpowiedzi.

Znawca ze mnie zaden, ale nie mam maszynki do mielenia, wiec jak robie
makowiec lub cos podobnego, miele suchy mak w piekarni, a potem
postepuje z nim dokladnie tak jak z normalnym omijajac juz mielenie.
Efek mnie jak najbardziej zadowala :). Ale moze odpowie Ci ktos bardziej
znajacy sie na rzeczy.

_asia_

4. Data: 2005-12-13 16:25:23

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
szczególnie
> do takiej kutii...
> Pomóżcie proszę, bo w archiwum nie znalazłam odpowiedzi.

A może ktoś wie, gdzie w Warszawie na pewno jest taki suchy mielony mak?
Bardzo chętnie poeksperymentuje przy wigilijnych wypiekach bez mielenia
maku.

A w kwestii pytania, to ja bym dodała trochę wody do tego maku, bo taki
namoczony i mielony to wodę zawiera.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

5. Data: 2005-12-13 17:29:50

Od: "Aga i Darek" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może ktoś wie, gdzie w Warszawie na pewno jest taki suchy mielony mak?
> Bardzo chętnie poeksperymentuje przy wigilijnych wypiekach bez mielenia
> maku.

W Szczecinie można kupić w Geant. Rozprowadzany jest na terenie Polski przez
dawne "KRESTO-POLSKA" a obecnie VOG. Zresztą na ich stronie jest nawet
zdjęcie opakowania tego maku :))) www.vog.pl. To może pomóc w
poszukiwaniach.

Gaga

6. Data: 2005-12-13 18:39:48

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga i Darek" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
przez
> dawne "KRESTO-POLSKA" a obecnie VOG. Zresztą na ich stronie jest nawet

Dzięki, poszukam.
--
Joanna (syn Michał 18 lat, córka Anna 16 lat)
http://jduszczynska.republika.pl

7. Data: 2005-12-15 01:43:02

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaraz zaraz... przecież nikt tu nie nie mowi że masz do suchego dosypać
bakali i w ciasto zawinąć :). Trzeba go imho spażyć wodą i odstawić do
namoczenia a potem odcedzić na sitku. Tak bym zrobił gdybym robył kiedyś z
mielonego, narazie jeszcze chce mi sie mielić cały gar.

--
morghul

pasztet
kupno lodówki, wybór sprzedawcy, opinia o sklepie inetowym - BARDZO PROSZĘ o wypowiedzi!
Możecie coś polecić?
mąka razowa
rzodkiewki