Sumak

1. Data: 2001-12-05 07:53:26

Temat: Sumak
Od: "Onka" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupę,

I od razu mam prośbę. Dostałam w prezencie zestaw przypraw, wśród któryk
znajduje się ww. Do czego to cudo się stosuje?

Pozdrawiam

Onka

1. Data: 2001-12-05 08:18:31

Temat: Re: Sumak
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Onka" <o...@p...com> napisał w wiadomości
> Witam Grupę,
>
> I od razu mam prośbę. Dostałam w prezencie zestaw przypraw, wśród któryk
> znajduje się ww. Do czego to cudo się stosuje?

Sama jestem ciekawa, bo dla mnie sumak to taka roslina - sumak octowiec i
jest zdaje sie trująca...
Może nasz Waldemar cos slyszal na ten temat...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-12-05 08:30:21

Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Onka" <o...@p...com> wrote in message news:9ukjsf$aus$1@news.tpi.pl...
> [...]
>
> I od razu mam prośbę. Dostałam w prezencie zestaw przypraw, wśród któryk
> znajduje się ww. Do czego to cudo się stosuje?

This dark red powder is generally used as a "souring" agent in near Eastern
dishes. Made from the dried berry of a Mediterranean Sumac tree, its taste
is slightly sour with citrus overtones.
SHASHLIK
2 lb lamb leg, cubed 1 1/2 -2"
1 grated onion
1/2 c minced parsley (or 1 tsp dried oregano)
salt
pepper
1/4 c wine vinegar or fresh lemon juice
sumak
Takie różne o sumaku znajdziesz na www.google.com jak wpiszesz np. sumak
food
Pozdrawiam
Mirek

1. Data: 2001-12-05 08:40:15

Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> I od razu mam prośbę. Dostałam w prezencie zestaw przypraw, wśród któryk
> znajduje się ww. Do czego to cudo się stosuje?

These dried edible berries crushed to a powder and are delicious sprinkled
on kebabs
the ground berries of the edible sumac, used to give a tart lemon taste to
food.
.........and took a bucket with her walking, and had 5 gallons of sumack
berry branches when she came home. We soaked it in a metal bowl for about 3
hours, and then drained it and added LOTS of sugar! I remember it was so
good, my dad brought about 7 medical students home, and collegues, over and
all of us enjoyed it...after that, we made several gallons of natural Sumak
Tea.
Jak widać zastosowań może być wiele :)))
Mirek

1. Data: 2001-12-05 09:26:03

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(ciach angielszczyzne)
A po naszemu to jak to bedzie? ;o))

: Jak widać zastosowań może być wiele :)))
: Mirek

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-12-05 09:30:46

Od: "Onka" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

wielkie dzięki, jutro zaczynam sksperymentować.

1. Data: 2001-12-05 12:30:07

Od: "Anna Pawłowska" <a...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> I od razu mam prośbę. Dostałam w prezencie zestaw przypraw, wśród któryk
> znajduje się ww. Do czego to cudo się stosuje?

Ja pamietam ze kolezanka przywizla z Turcji. Sypałyśmy to na pokrojoną
cebulke przed podsmażeniem.... I zostawialysma na jakies 20 minut... Potem
smazona cebulka w calej klatce pachniala..... Genialne. Swoją drogą - czy w
Warszawie to gdzies mozna kupic?
Pozdr,
AP

1. Data: 2001-12-05 12:49:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>smazona cebulka w calej klatce pachniala..... Genialne. Swoją drogą - czy w

Ale CZYM to tak pachnie? Drzewem?

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-06 00:49:36

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

!
Onka <o...@p...com> a écrit dans le message : 9ukpj0$gq9$...@n...tpi.pl...
> wielkie dzięki, jutro zaczynam sksperymentować.

A moglabys prztlumaczyc ?

(merci par avance)

Eve

--
Niesz

1. Data: 2001-12-07 09:02:39

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale CZYM to tak pachnie? Drzewem?

Mysle, ze raczej pachnie sumakiem :)))

--
ostry

grzybowa
Bak.łażany w cieście
Pieczona swinka
Witam grupowiczów - wkupne (drożdżowe słodkości)
Do calej kupy ludzi