Czekoladowe fondue - jak zrobić ?

1. Data: 2001-12-05 09:04:13

Temat: Czekoladowe fondue - jak zrobić ?
Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, co dodać do czekolady, coby się ładnie stopiła i szybciuchno
na owocach zastygała ? I jką czekoladę, mleczną deserową ?

z góry dzięki

nann

1. Data: 2001-12-05 09:11:36

Temat: Re: Czekoladowe fondue - jak zrobić ?
Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"nann" <n...@w...pl> wrote in message
> No właśnie, co dodać do czekolady, coby się ładnie stopiła i szybciuchno
> na owocach zastygała ? I jką czekoladę, mleczną deserową ?
>
> z góry dzięki
> nann

2 banany
2 jabłka
2 gruszki
4 mandarynki
1 cytryna
3 tabliczki gorzkiej czekolady
100 ml likieru owocowego lub brandy
1/4 śmietanki 12-proc.
2 żółtka
2 łyżki cukru

Sposób wykonania :

Umyj i obierz owoce.
Pokrój na nieduże kawałki.
Owoce, które ciemnieją, skrop sokiem cytrynowym.
Ułóż starannie i estetycznie - nie mieszając gatunków owoców - na półmisku.
Przykryj folią i wstaw na 2 - 3 godziny do lodówki.
Połam czekoladę, ubij żółtka z cukrem i dwiema łyżkami śmietanki.
Wsyp do kamionkowego naczynia czekoladę.
Wlej resztę śmietanki i ubite jajka.
Postaw naczynie na podgrzewaczu i razem z gośćmi zaczekaj, aż czekolada się
roztopi.
Od czasu do czasu mieszaj masę dużą łyżkę.
W ostatniej chwili wlej alkohol i pamiętaj, że zbyt długo podgrzewana
czekolada
twardnieje i traci smak.

przepis z http://kuchnia.gery.pl
Mirek

1. Data: 2001-12-05 09:25:43

Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Persona szumnie zwana Mirek wzięła i naskrobała, co następuje:

> 2 banany
> 2 jabłka
> 2 gruszki
> 4 mandarynki

<Ciach>

dzięki, jesteś WIELKI i....... szybki :)))))))

nann

Sumak
grzybowa
Bak.łażany w cieście
Pieczona swinka
Witam grupowiczów - wkupne (drożdżowe słodkości)