Supermemo - czy według Was skuteczne?

1. Data: 2006-11-17 10:22:39

Temat: Re: Supermemo - czy według Was skuteczne?
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> wrote in message
news:1614903.BmMGzKtAyB@Marcin_Ciesielski...

O super memo bylo kiedys glosno, ale od paru lat nic nie slysze.
Zyje to jeszcze?

Duch

2. Data: 2006-11-23 21:13:03

Temat: Supermemo - czy według Was skuteczne?
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/SuperMemo
-----CYTAT------------------------------------------
--
SuperMemo to metoda przyswajania wiedzy oraz pakiet oprogramowania
wykorzystujący tę metodę. SuperMemo jest rozwijane od 1985 r. Autorami

Metoda ta umożliwia szybkie uczenie się dzięki specjalnemu systemowi
powtarzania materiału, opartemu na stochastycznym modelu pamięci
długotrwałej, zawierającym dwa komponenty: dostępność, określającą
prawdopodobiństwo wywołania danego śladu pamięciowego, oraz stabilność,
odnoszącą się do szybkości zanikania śladów pamięciowych. System ten opiera
się na redukcji do minimum efektu przerwy. Według autorów, dana ilość
wiedzy może zostać przyswojona w czasie 10-50-krotnie krótszym niż przy
zastosowaniu tradycyjnych metod.

Z metody można korzystać przy użyciu programu komputerowego na systemy
Windows, Pocket PC i PalmOS, można również wykorzystać przeglądarkę
internetową. Program jest komercyjny, ale starsze wersje (m.in. SuperMemo
98) są dostępne jako freeware.
-----KONIEC CYTATU--------------------------------------

Na szczęście znam jednego ze współautorów metody - prof. Edarda Jacka
Gorzelańczyka - jest moim "mentorem". Z programem było tak, że P. Woźniak
zajmował się działaniem głównie od strony informatycznej (implementacja
algorytmu), a E. Gorzelańczyk od strony psychofizjologicznej - to on
właściwie zaprojektował metodę. Opis algorytmu i jego prawdopodobne
uzasadnienie neurofizjologiczne zamieścił w pracy habilitacyjnej prof.
Gorzelańczyka pt. "Pamięć, świadomość, języka. Zastosowanie algorytmu
optymalizującego odstępy między powtórkami w glottodydaktyce", wydanej
również w postaci książki o takim samym tytule przez wydawnictwo Medsystem
(Poznań 2000) [por. również "Hypothetical molecular correlates of the
two-component model of long-term memory" - Wozniak, P.A., Gorzela?czyk,
E.J. - http://www.supermemo.com/english/ol/mem1998.htm ].

Prawda wyglądała tak, że prof. Gorzelańczyk zbyt słabo zadbał o swoje prawa
autorskie i dlatego się rzadko się go wymienia jako współautora, chociaż to
on wykonał zasadniczą część pracy. Jeśli chodzi o P. Woźniaka, zarobił na
programie dużo, ale z tego, co słyszałem, wynika, że zaczął się dość
nietypowo zachowywać - odmawiał uczestnictwa we wszelkich konferencjach,
odizolował się od ludzi, a poza tym (mimo że jest Polakiem) wzbrania się
przed rozmawianiem z innymi (nawet Polakami) w języku innym niż angielski.

Z badań prowadzonych przez Gorzelańczyka wynikało, że algorytm rzeczywiście
zwiększa skuteczność nauki. Dlatego chciałbym zapytać, jakie się Wasze
subiektywne odczucia dotyczące tej metody - czy wydaje się Wam skuteczna?

3. Data: 2006-11-23 21:17:26

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski wrote:

> właściwie zaprojektował metodę. Opis algorytmu i jego prawdopodobne
> uzasadnienie neurofizjologiczne zamieścił w pracy habilitacyjnej prof.
> Gorzelańczyka pt. "Pamięć, świadomość, języka. Zastosowanie algorytmu

Miało być: "Opis algorytmu i jego prawdopodobne uzasadnienie
neurofizjologiczne zamieścił prof. Gorzelańczyk w swojej pracy
habilitacyjnej pt. "Pamięć, świadomość, języka. Zastosowanie algorytmu...".

4. Data: 2006-11-23 23:43:11

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:10404634.5ODsIEM3AF@Marcin_Ciesielski...

> [...]
> neurofizjologiczne zamieścił prof. Gorzelańczyk w swojej pracy
> habilitacyjnej pt. "Pamięć, świadomość, języka. Zastosowanie

Dzięki facet, ale wydalę coś nieco, po analizie.

ett

5. Data: 2006-11-24 11:32:47

Od: "Greg" <s...@m...na.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uczyłem się tym programem angielskiego i muszę powiedzieć, że efekty są
bardzo dobre. Przede wszystkim program daje Ci plan nauki i wymaga
regularnego stosowania, co jest krytyczne w nauce języka. Ponadto dba o
zapamiętanie każdego słowa. Bardzo polecam.

Greg

6. Data: 2006-11-24 11:48:00

Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> O super memo bylo kiedys glosno, ale od paru lat nic nie slysze.
> Zyje to jeszcze?

Żyje, żyje, nawet ma się nieźle;)

http://www.supermemo.pl/

A jak chodzi o skuteczność, to sam nie używałem, ale słyszałem
wiele bardzo pozytywnych ocen od tych, którzy się tym bawili. Na
pewno jest to unikat wśród programów edukacyjnych.

Pac

7. Data: 2006-12-18 13:47:33

Od: "R.A.M." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Używam tego programu. Rzeczywiście jest skuteczny jeśli ktoś wytrzyma (moim
zdaniem) nudną aktywność.

Ciekawy wątek na forum kognitywistyki.net - neurochemia a miłość
Załamana pomocy
Pernazyna
Informacja: Forum kognitywistyka.net przeniesione
Dla Tomka Starodawnego lektura ktorej szuka