Surimi

1. Data: 2011-09-05 18:38:49

Temat: Surimi
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miał ktoś okazję próbować _prawdziwego_ surimi i porównać go z tym dostępnym np. w
Lidlu?
Te lidlowskie oznaczone są jako ,,Paluszki Z surimi o smaku krabów" więc podejrzewam
że jest to wyrób
surimi-podobny, choć nie wiem czy słusznie.

Dopiero dziś zacząłem się nad tym zastanawiać choć kupuję ten wyrób już od długiego
czasu bo to
świetny dodatek do sałatek, za surimi innych producentów na razie się nie
rozglądałem, może jednak
warto?

2. Data: 2011-09-05 18:42:36

Temat: Re: Surimi
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-05 20:38, vcore pisze:

> [...]
> Te lidlowskie oznaczone są jako ,,Paluszki Z surimi o smaku krabów" więc
> podejrzewam że jest to wyrób surimi-podobny, choć nie wiem czy słusznie.

Hehe.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Surimi
Smacznego ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

3. Data: 2011-09-05 18:45:15

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-05 20:42, Aicha pisze:

> Hehe.
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Surimi
> Smacznego ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Surimi
A tu więcej pikantnych szczegółów.

4. Data: 2011-09-05 20:29:39

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-05 20:45, Aicha pisze:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Surimi
> A tu więcej pikantnych szczegółów.

No tutaj faktycznie sporo szczegółów, to na naszej wiki czytałem już dawno temu ale
raczej nie
oświeciło mnie to zbytnio :)

Morał z tego taki że produkcja surimi to żadna filozofia, ale bez glutaminianu sodu
to byłaby raczej
breja bez smaku

5. Data: 2011-09-06 08:58:40

Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-05 22:29, vcore pisze:

> [...]
>
> Morał z tego taki że produkcja surimi to żadna filozofia, ale bez
> glutaminianu sodu to byłaby raczej breja bez smaku

To co jest w supamaket to chemiczna zmiksowana breja nie jedz tego.

6. Data: 2011-09-06 13:05:03

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-06 10:58, Jerzy Dombczak pisze:
> To co jest w supamaket to chemiczna zmiksowana breja nie jedz tego.

Generalnie to oprócz guanylanu disodowego to nie ma w składzie nic nadzwyczajnego

7. Data: 2011-09-06 13:15:35

Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-06 15:05, vcore pisze:

> Generalnie to oprócz guanylanu disodowego to nie ma w składzie nic
> nadzwyczajnego

Odpady poprodukcyjne i soja

8. Data: 2011-09-06 16:19:46

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-06 15:15, Jerzy Dombczak pisze:
> Odpady poprodukcyjne i soja

Jak i pasztet, paprykarz, parówki. A soja to raczej nie chemia :) lepsze to niż
polimerowe
syntetyczne wypełniacze

Ciasto na tortilla
filtry do wody