Świat według Snerga

1. Data: 2020-03-28 03:11:43

Temat: Świat według Snerga
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jan Czerniawski - Świat według Snerga
Nowa Fantastyka - luty 1991 r.

...Amatorowi trzeba, rzecz jasna, wybaczyć pewną naiwność ujęć. Nie można więc np.
mieć mu za złe pośpiesznego utożsamienia czterowymiarowej przestrzeni wypełnionej
przez "tworzywo czasoprzestrzenne" z czasoprzestrzenią, a drogi przebywanej przez
punkt powierzchni falowej "fali czasoprzestrzennej" z czasem (co, jak łatwo zauważyć,
uniemożliwiałoby sensowne mówienie o stałości prędkości rozprzestrzeniania się tej
fali). Podobnie, można mu darować bezkrytyczne powtarzanie broszurkowych sloganów o
wzajemnie wykluczających się własnościach eteru w sytuacji, gdy koncepcja "tworzywa
czasoprzestrzennego" od starszej, mechanistycznej wersji koncepcji eteru różni się
jedynie ilością wymiarów przypisywanych "tworzywu". Trudno jednak zrozumieć dlaczego,
miast ograniczyć się do prezentacji swojego modelu kosmologicznego, ostatnie
rozdziały książki autor wykorzystał do przedstawienia jadowitego paszkwilu przeciwko
oficjalnej nauce, ze szczególnym uwzględnieniem fizyki.

http://niniwa22.cba.pl/swiat_wedlug_snerga.htm

"Jednolita teoria" nie wywołała spodziewanego przez autora wstrząsu w nauce.
Rozgoryczony Snerg w 1995 r. popełnił samobójstwo przez powieszenie.

2. Data: 2020-03-28 03:24:32

Temat: Re: Świat według Snerga
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 28 marca 2020 03:11:45 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]
>
> "Jednolita teoria" nie wywołała spodziewanego przez autora wstrząsu w nauce.
Rozgoryczony Snerg w 1995 r. popełnił samobójstwo przez powieszenie.

A tu recenzowany tytuł:
http://snerg.lh2.pl/dziela/jtc/jtc.pdf

3. Data: 2020-03-28 04:23:36

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-03-28 03:11, Jakub A. Krzewicki wrote:
> [...]
>
> "Jednolita teoria" nie wywołała spodziewanego przez autora wstrząsu w nauce.
Rozgoryczony Snerg w 1995 r. popełnił samobójstwo przez powieszenie.

//oczywiscie, bez udzialu osob trzecich.

Kazda nowa teoria musi miec zastosowanie biznesowe, w przeciwnym wypadku
Nobla nie dajom...

4. Data: 2020-03-28 04:25:04

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-03-28 03:24, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
oficjalnej nauce, ze szczególnym uwzględnieniem fizyki.

Rozgoryczony Snerg w 1995 r. popełnił samobójstwo przez powieszenie.

//zarchiwizowano

Biedactwa!
Echa dawnego życia?
Test: Ile POstow zajmie mi...doprowadzenie cie do... ;)
masz cos z tym wspolnego xl?
Chironie :-)