Świerk więdnie. Co jest grane?

1. Data: 2007-07-23 12:55:02

Temat: Świerk więdnie. Co jest grane?
Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Przeszukałem całe dostępne archiwum grupy, ale opisu takiej przypadłości nie
znalazłem. Jeden z moich świerków wysrebrzanych (około 1,5m.), który posadziłem
w tym roku zaczął nagle więdnąć.
Posadziłem go pod koniec marca, wcześniej przezimował w doniczce po wykopaniu z
plantacji późną jesienią albo wczesną zimą. Miał bardzo mało korzeni i myślałem,
że się nie przyjmie. Jednak około miesiąca temu wypuścił piękne młode pędy.
Wszystko było w porządku do wczoraj. Pędów jest mnóstwo, pięknie i szybko
podrosły. Jednak wczoraj zauważyłem, że czubek się wychyla. Dzisiaj już zupełnie
wisi na bok. Podszedłem i okazało się, że młode pędy są wyraźnie zwiędnięte. Czy
to możliwe, że go przelałem? Podlewam go dosyć obficie. Kiedy nie pada, co kilka
(3-5) dni wlewam w nieckę która zrobiłem u podstawy około 10 litrów wody, tak
aby cały czas było wilgotno. Podłoże jest marne i sucha, przepuszczalny piasek,
niecka wypełniona czarnoziemem a dookoła gleba V czy VI kategorii, taki brązowy
piasek.
Poza więdnięciem nic nie żółknie, nie odpadają igły (jeszcze), nie usycha.
Z tego co znalazłem na sieci to być może jakiś grzyb? Może przesadziłem z tym
podlewaniem? Raz w miesiącu podsypywałem też garść nawozu do iglaków w granulacie.
Teraz nie wiem, podlewać więcej bo mu mało, czy w ogóle, zdać się tylko na
deszcz? Co jeszcze mogę zrobić?
Pozdrawiam.

Sebastian

2. Data: 2007-07-23 13:18:32

Temat: Re: Świerk więdnie. Co jest grane?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<n...@o...pl> wrote in message

Uświerkł, ale z gorąca?

3. Data: 2007-07-24 06:29:08

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:7af7.000000b0.46a4a526@newsgate.onet.pl Użytkownik
<n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> wykopaniu z plantacji późną jesienią albo wczesną zimą. Miał bardzo
> mało korzeni i myślałem, że się nie przyjmie.

Hejka. Przestań sypać nawozy, podlewaj dalej, postaraj się go chronić
przed letnim słońcem. Zrób jakis ekran rzucający cień lub zakładaj worek
jutowy na świerk w czasie gdy słońce najsilniej operuje. :-) Twój świerk ma
niewystarczajaco rozwinięty system korzeniowy i dlatego sobie nie radzi z
upałami.
Pozdrawiam sekundująco Ja...cki

4. Data: 2007-07-24 10:38:27

Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>...Twój świerk ma
> niewystarczajaco rozwinięty system korzeniowy i dlatego sobie nie radzi z
> upałami.
Chyba tak, bo "wstał" po nocy... a ja już się naczytałem o grzybach co zmieniają
strukturę korzeni itd...
Dzięki.
Pozdrawiam.

Sebastian

Czym zabezpieczyć drewniane słupki w ziemi
zdjecia lotnicze mojego ogrodu
Plyty tarasowe
Czy jest dozwolone postawienie sobie ula na działce?
malwy