Swierki - kiedy szyszki?

1. Data: 2002-03-06 13:43:14

Temat: Swierki - kiedy szyszki?
Od: "Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat frapuje mnie od dluzszego czasu.
W literaturze podaje sie, ze szyszki pojawiaja sie na swierkach
w wieku kilkudziesieci lat.
Trzy lata temu kupilem kilkanascie swierkow (2-3 letnie) do obszdzenia
ogrodzenia. Mialem je przycinac (delikatnie), ale caly czas stoja mi przed
oczami swierki "pielegnowane" przy torach kolejowych.
Poniewaz jeden ze swierkow byl bardzo ksztaltny, posadzilem go
osobno. Zdziwilem sie po roku, gdy wyksztalcily sie na nim dwie
szyszki. Myslale, ze to jakis szok po przprowadzce ze szkolki (chociaz
byly to swierki doniczkowane). Nastepnego roku (ubieglego) - ponownie
szyszki - rowniez dwie).
Zastanawiam sie co bedzie w tym roku, czy do trzech razy sztuka.
Swierki kupowalem jako tzw. pospolite.
Zastanawiam sie co sie stalo, ze na 3-4 letnim swierku pojawily sie szyszki,
na pozostalych, zakupinych razem, swierkach ani jednej (z tym ze czesc
drzewek
"poszla" w swiat - zlodziej "odwiedza mnie regularnie co roku na wiosne)!
Podaje sie, ze na jodlach koreanskich szyszki wyksztalcaja sie po 7-9
latach,
ale ten swierk u mnie w ogrodzie chyba troche przesadil.

Pozdrawiam,
Stanley.

2. Data: 2002-03-11 20:14:31

Temat: Re: Swierki - kiedy szyszki?
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> napisał w
wiadomości
> [...]
> szyszki. Myslale, ze to jakis szok po przprowadzce ze szkolki (chociaz
> byly to swierki doniczkowane). Nastepnego roku (ubieglego) - ponownie

Może są to różne gatunki. Mogły zostać zamieszana na szkółce albo w handlu.
Np. bardzo wcześnie szyszkuje świerk czarny.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2002-03-12 16:46:40

Od: "Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może są to różne gatunki. Mogły zostać zamieszana na szkółce albo w
handlu.
> Np. bardzo wcześnie szyszkuje świerk czarny.
> --

Swierki wygladaja na oko podobnie.
Sprobuje poszukac zdjec swierka czarnego.
Zaskoczeniem dla mnie bylo tak wczesne zawiazywanie szyszek.

Pozdrawiam,
Stanley.

Wierzba
WIOSNA???? (odpukać) :-)))
Sklep z nasionami w Ogrodzie botanicznym
Nowy sklep wysyłkowy
Miejsce dla różanecznika