Świerzb, bezdomny i prosta ludzka uczciwość...

1. Data: 2007-12-16 15:57:04

Temat: Świerzb, bezdomny i prosta ludzka uczciwość...
Od: Marek <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dotyczy pewnego bezdonego. Zachorował na świerzb. Był w domu opieki (w
sumie trochę mu tą decyzję "wciśnięto") ale zrezygnował a pobytu w ośrodku.
Myślę, że gdyby mi trochę pomóc mógłby jakoś w miarę niormalnie
zafunkcjonować.Ale to nie an temat. Jak wspomniałem, człowiek ten zakaził
ię świerzbem. Czy lokalne meduia pisząc o nim i jego chorobie nie
narusazają jakiś przepisów ??? Sianie paniki w małym (2 tys.) miasteczku
"bo on jest chory na świerzb i zaraża" jest w sumie jakims "napiętnowaniem"
człowieka.
--
Marek

--
Marek

2. Data: 2007-12-16 18:10:13

Temat: Re: Świerzb, bezdomny i prosta ludzka uczciwość...
Od: kffiatek <k...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek pisze:
> [...]
> "bo on jest chory na świerzb i zaraża" jest w sumie jakims "napiętnowaniem"

Lekarz jest zobowiązany do zachowania tajemnicy, więc ten, który
postawił diagnozę, a potem ujawnił ją mediom, może być ścigany na
podstawie kodeksu karnego. Zdaje się, że na wniosek pokrzywdzonego.
Co do mediów, to raczej zapytaj na pl.soc.prawo, bo tutaj to NTG.

I to nie chory człowiek jest napiętnowany. On ma tylko świerzb. Za to
tych, którzy go piętnują trawi o wiele groźniejsza choroba rozwijająca
się znacznie głębiej niż w naskórku... o wiele bardziej zakaźna i
wyniszczająca.

Kffiatek

3. Data: 2007-12-16 20:25:44

Od: "WT" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "bo on jest chory na świerzb i zaraża" jest w sumie jakims
> "napiętnowaniem"

Napiętnowani są ci, którym odmawia się informacji im potrzebnych. Brak
informacji jest zagrożeniem uniemożliwiającym zachowanie ostrożności.
Napiętnowanie to podawanie informacji nieprawdziwych albo złośliwych. Teraz
taka moda, że wszędzie jest pełno "kryminalistów" określanych jako np.
Tomasz D. zamiast pełnego nazwiska. Przepis o tzw. ochronie danych osobowych
powinien być zniesiony albo zmodyfikowany. W niektórych krajach jak np. USA,
nie ma takich dziwolągów i nic złego z tego nie wynika.

4. Data: 2007-12-17 06:52:48

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WT" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> osobowych powinien być zniesiony albo zmodyfikowany. W niektórych krajach
> jak np. USA, nie ma takich dziwolągów i nic złego z tego nie wynika.

Dlatego bardzo podobają mi się takie informacje: oskarżony doktor Józef K.,
brak Andrzeja Krzywego... ;o)

Pzdr
Paweł

5. Data: 2007-12-17 14:00:10

Od: kffiatek <k...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

WT pisze:

> Napiętnowani są ci, którym odmawia się informacji im potrzebnych. Brak
> informacji jest zagrożeniem uniemożliwiającym zachowanie ostrożności.

Ostrożność powinieneś zachowywać zawsze. To co piszesz, to wierutne
bzdury, bo postępowanie jakie proponujesz stwarza tylko *sztuczne*
poczucie bezpieczeństwa. Jeśli ostrożność zachowujesz tylko przy
potwierdzonym zakażeniu, to narażasz się na ekspozycję we wszystkich
pozostałych przypadkach, w których rozpoznanie jeszcze nie zostało
postawione?
Standardy bezpieczeństwa powinny być dla wszystkich takie same, bo brak
diagnozy (propagowanej dodatkowo przez media) nie oznacza braku choroby.

> [...]
> powinien być zniesiony albo zmodyfikowany. W niektórych krajach jak np. USA,
> nie ma takich dziwolągów i nic złego z tego nie wynika.

Oczywiście, że świerzbem można zarazić się wszędzie i pokazywanie w TV
człowieka, który zachorował nie daje społeczeństwu nic poza budowaniem
psychozy strachu i odzieraniem nieszczęśnika z intymności.
Tyle osób chodzi po ulicy z dużo groźniejszymi chorobami! Jak ich
wszystkich pokazać w TV? Kto to zapamięta? Jak wyobrażasz sobie
wytypowanie tych, wobec których będziesz ostrożny?

Strasznie jestem ciekaw Twojego stanowiska, bo może zrewolucjonizujesz
świat medyczny, który z problemem ekspozycji na patogeny radzi sobie
zachowując te same standardy bezpieczeństwa wobec wszystkich pacjentów.
Zastąpienie tego nagłaśnianiem w mediach byłoby bardzo wygodne, ale na
ile skuteczne?

Kffiatek

6. Data: 2007-12-17 18:53:02

Od: "WT" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Standardy bezpieczeństwa powinny być dla wszystkich takie same, bo brak

> Zastąpienie tego nagłaśnianiem w mediach byłoby bardzo wygodne, ale na

Choremu ze świerzbem nie należy podawać ręki, u innych chorych wymagania
mogą być inne. Dziennikarz zawodowy żyje z afer ze wszystkimi tego
konsekwencjami. Ale zakładanie cenzury na wszystko powoduje, że nie wiemy o
miejscach niebezpiecznych ze względu na choroby, nie mamy nazwiska na
domofonie...

7. Data: 2007-12-17 22:03:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Dec 2007, kffiatek wrote:

> [...]
> zachowując te same standardy bezpieczeństwa wobec wszystkich pacjentów.
> Zastąpienie tego nagłaśnianiem w mediach byłoby bardzo wygodne, ale na

problem jest w tym, że informację o chorobie wcale nie musiał
przekazać mediom lekarz. Świerzb wygląda tak charakterystycznie -
w końcu jest to choroba skóry, że jeśli ktokolwiek zetknął się
z tą chorobą to pozna osobę chorującą na nią.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Drgawki u niemowlęcia
EKG wysilkowe
Białko w moczu?????
Lekarz psychiatra w Lodzi
potas z sodem, magnez z wapniem , a chrom ?