Swieze zurawiny - co zrobic?

1. Data: 2001-11-14 16:35:18

Temat: Re: Swieze zurawiny - co zrobic?
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja <k...@s...pl> wrote:

>buuu, juz po sezonie?
>moze jeszcze w weekend znajde....

...Może nie tak bardzo po, ale na moim bazarze zwiedła bo mało
sympatyków. Szukaj w weekend.

>no cos ty! przeciez zaskronce nie sa jadowite :))))))))
..ale jak groźnie wyglądają...dusiciele

agataW.

1. Data: 2001-11-14 17:35:53

Od: "Alphie" <a...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

FeLicja (Kasia) <I...@n...net> wrote in message
> A co mozna zrobic ze swiezych zurawin? Kupilam ostatnio spory worek i na
> razie wrzucilam do zamrazalnika, bo pomyslow niet.
> z gory dziekuje
> Kasia

Kochana Kasiu,
Pozdrawiam serdecznie i daje znac, ze zyje. Liscik podesle na priva a
tymczasem spiesze z moim ulubionym przepisem na zurawiny. Prwde mowiac
chcialam go uzyc kiedys jako "wkupne" do tej grupy ale jakos zeszlo i nie
wyszlo. No wiec teraz bedzie premiera tego pyyysznego deseru.

Zapiekanka z jablek i zurawin (cranberry-apple casserole)

1. Zmieszac razem 2 szklenki (w orginalnym przepisie - cups) zurawin i 3
szklanki jablek pocietych w nieduze kawalki.

2. Przesypac te mieszanine 1/4 szklanki bialego cukru - wszystko z grubsza
wymieszac.

3. Stopic ok. 1/6 paczki masla (w przepisie - 1/3 stick) i polaczyc z 1/2
szkl. brazowego cukru, 1/3 szkl. maki i 1 szklanka siekanych, wloskich
orzechow. Zamieszac.

4. Mase jablkowo-zurawinowa umiescic w naczyniu zaroodpornym, posypac z
wierzchu mieszanina cukru, maki i orzechow i zapiekac w dosc goracym
piekarniku przez 1h. (350 F)

5. Deserek jest gotowy gdy orzechy zrobia sie brazowawe a zurawiny i jablka
stopia sie w jednolita, pyszna mase. Smakuje fantastycznie na cieplo jak i
na zimno.

Smacznego

Kasia (Ventura, Ca)

1. Data: 2001-11-14 21:48:44

Od: "FeLicja (Kasia)" <I...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Alphie wrote:

> Pozdrawiam serdecznie i daje znac, ze zyje. Liscik podesle na priva a

O, fajnie ze zyjesz ;)) Tez juz mialam do Ciebie pisac :)

> tymczasem spiesze z moim ulubionym przepisem na zurawiny. Prwde mowiac
> chcialam go uzyc kiedys jako "wkupne" do tej grupy ale jakos zeszlo i nie
> wyszlo. No wiec teraz bedzie premiera tego pyyysznego deseru.

Wiesz co? Wlasnie o cos takiego mi chodzilo. Nie dopisalam w moim
oryginalnym poscie, kisiel robie czesto, obowiazkowo na Wigilie, zurawiny w
Stanach tylko z indykiem sie kojarza, az do obrzydzenia, a ja chcialam cos
innego.
Na pewno wyprobuje i dam znac jak smakowalo :)
Kasia
Ps. Dziekuje wszystkim dziewczynom za pomoc! Na pewno skusze sie jeszcze
na te przesmazane jak borowki :)

1. Data: 2001-11-15 01:13:40

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

>FeLicja (Kasia) <I...@n...net> wrote >> A co mozna zrobic
ze swiezych zurawin? <

dorzucic do nich puszke mrozonego soku pomaranczowego i troche swiezego,
startego drobno imbiru, pogotowac az sie zurawiny zaczna rozpadac (mieszac i
pilnowac bo lubia sie przypalac), wystudzic i jesc, same albo z czymkolwiek.

katarzyna

1. Data: 2001-11-15 18:06:01

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Dzem z zurawin do miesa
1/2 kg zurawin
200 gr cukru
200 ml wody

Zagotowac w niealuminiowym garnku, kiedy wiekszosc zurawin peknie, wlac
gorace do sloika i zakrecic. Gdy wystygna, bedza sztywne jak galareta.

Mozna podawac do pieczeni, drobiu, nawet na chleb sa dobre.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-11-16 14:10:07

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

katarzyna sornat wrote:
> [...]
> pilnowac bo lubia sie przypalac), wystudzic i jesc, same albo z czymkolwiek.

a czemu czesc soku pomaranczowego ma byc mrozona a czesc swieza? pozniej i
tak sie wszystko gotuje....
jakie to jest mniej wiecej w smaku? slodkie jest? to raczej deser czy co?

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl