Niespodzianka od mamy :o))

1. Data: 2001-11-13 22:59:42

Temat: Niespodzianka od mamy :o))
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Siedze sobie teraz i zajadam sie jablkowym serem od mamy mniammmm...
Kolezanka przywiozla mi dzis z Wilna :o))) Moja mama jest kochana i robi
cudowne sery :o))) Taka mam mame :o))))
Jedliscie kiedys ser jablkowy?

Dumna Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-14 01:18:54

Temat: Re: Niespodzianka od mamy :o))
Od: "Don Pablo" <c...@d...pl.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> Siedze sobie teraz i zajadam sie jablkowym serem od mamy mniammmm...
> Kolezanka przywiozla mi dzis z Wilna :o))) Moja mama jest kochana i robi
> [...]

Hmmm... Prawdę mówiąc nawet o takim nie słyszałem. Jak smakuje? Jabłkowo czy
serowo? ;o))) A dasz gryza? 8-)))

Don Pablo
P.S. Niezłe tam macie wynalazki... A słyszałem że i piwo dobre... i inne
rzeczy.

1. Data: 2001-11-14 01:52:00

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmmm... Prawdę mówiąc nawet o takim nie słyszałem. Jak smakuje? Jabłkowo
>czy serowo? ;o)))

Zdecydowanie jablkowo - sera tam nie ma ;o)

> A dasz gryza? 8-)))

A dasz lyzke miodu z mleczy? ;o)

> P.S. Niezłe tam macie wynalazki...

Nie narzekamy ;o)))

> A słyszałem że i piwo dobre... i inne rzeczy.

Spytaj sie Konrada B. - achhhh... te spiewy na ulicy ;o) (hihihi...
przepraszam ;o) ). A z tych innych, to polecam np. chlebek czarny z
czosnkiem, suszona rybke lub raki, suszony wedzony ser kminkowy lub
czosnkowy (to wszystko do piwa) ;o)

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-11-14 02:02:46

Od: "FeLicja (Kasia)" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepraszam ;o) ). A z tych innych, to polecam np. chlebek czarny z
> czosnkiem, suszona rybke lub raki, suszony wedzony ser kminkowy lub

Bozenko, pora chyba isc spac! Trzecia godzina dochodzi, a Ty nadal czuwasz
na grupie? ;))
Kasia
Ps. Z reka na sercu przyznam sie, ze tez tak robie - gdy u mnie dochodzi 3
nad ranem, to u Was jest 9 i wtedy zaczyna sie cala fala nowych postow, to
jest na prawde wciagajace o takiej porze ;))

1. Data: 2001-11-14 06:09:17

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
(ciach)
A z tych innych, to polecam np. chlebek czarny z
: czosnkiem, suszona rybke lub raki, suszony wedzony ser kminkowy lub
: czosnkowy (to wszystko do piwa) ;o)

Bozenko, a jadlas robiony w Polsce chleb litewski? Kupilam niedawno w Zielonej
Gorze taki chleb, ale przyznam sie, ze jestem zawiedziona.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-14 13:35:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Siedze sobie teraz i zajadam sie jablkowym serem od mamy mniammmm...
>Kolezanka przywiozla mi dzis z Wilna :o))) Moja mama jest kochana i robi
> [...]

ale Mama!!!!
A co to to-to? U nas jak przed slowem "cheese" jest owoc to
oznacza to dzem przetarty

Krysia, badzo ciekawa jablowego sera
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-14 13:37:20

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bozenko, a jadlas robiony w Polsce chleb litewski? Kupilam niedawno w
Zielonej
> Gorze taki chleb, ale przyznam sie, ze jestem zawiedziona.
> pozdr. Wilma

Natychmiat, gdy tylko zobaczylysmy z kolezanka w sklepie, zostal zakupiony i
wyprobowany :o))), ale litewskiego tam bylo tylko slowo "litewski" :o( .
Teraz wole zwyklego razowca.

1. Data: 2001-11-14 14:02:02

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale Mama!!!!

Koooochaaaana :o))))

> A co to to-to? U nas jak przed slowem "cheese" jest owoc to
> oznacza to dzem przetarty

Ogolna technologia robienia takiego sera jest bardzo prosta. Jablka obrac i
pokroic w osemki lub 16-stki. Zasypac cukrem i zostawic na ok. 2 dni, co
jakis czas mieszac. Potem, gdy jablka juz puszacza sok, mase sie gotuje b.
dlugo na malym ogniu caly czas mieszajac, aby byla bardzo, bardzo gesta.
Potem prawie zimna mase wyklada sie np. do woreczkow z gazy lub z plotna i
wiesza sie, aby schly. Ogolnie to tak wyglada. Sa sposoby tez na szybsze
gotowanie.
Jezeli kogosto interesuje, to moge podac dokladny przepis.

Masa wychodzi bardzo ciemna, ale mozna tez zrobic marmurkowy ser :o))) Caly
czas sie zastanawiam, jakby tu opisac ten ser i nie wiem jak :o( . Jest
idealny do herbaty lub kawy. Bardzo lubie jesc taki serek i popijac herbata.
Ma taki jablkowy smak (troche podobny do dzemu), lekko ciagnacy sie
mniamm...

1. Data: 2001-11-14 15:15:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-11-14 23:42:45

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

"Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> wrote in message
> Jezeli kogosto interesuje, to moge podac dokladny przepis.

Przepis mam w książce. Chyba w weekend się wezmę za niego. A miałem pisać
magisterkę, a tu nie dość, że przyjaciółka po roku ze Stanów wróciła, to
jeszcze Bożenka na grupie pyszności przypomina. Ludzie! Czy Wy serca nie
macie? :-)

Acha, jak ktoś chce, to mam zdjęcie apple cheese, więc mogę zeskanować
i wysłać. Zgłoszenia proszę na priv.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"