Syndrom ateusza

31. Data: 2008-03-03 18:47:47

Temat: Re: Syndrom ateusza
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message news:fqgq3d$ujk$1@news.dialog.net.pl...
> Czy ludzie moga miec swoje zasady z zakazem picia alkoholu, czy nie?

Swoje zasady moga miec, pytanie czy uczciwe jest argumentowanie takich
zasad wyimaginowanym bogiem i sztucznie wytworzona bogobojnoscia?
Nie uczciwiej byloby znalezc jakies racjonalne uzasadnienie jakiegos
zakazu, jesli zakaz rzeczywiscie ma takie racjonalne uzasadnienie?
Bo jesli nie ma, to mamy przyklad nacisku nad ludzmi bez racjonalnych
pobudek - ot, ktos sobie wymyslil ze fajnie byloby zakazac ludziom
picia alkoholu wiec dorobil do tego spiewke ze okropnie grozny Bog
tak kazal i liczyl na naiwnosc ludzi ktorzy wierza w co im sie poda.

32. Data: 2008-03-03 19:05:25

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> "Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:fqcbpq$245$1@news.onet.pl...
>
> ... ale przynajmniej udalo Ci sie Sky-ju
> uaktywnic agresywnych ateistów.
> Duch

Mówisz że czas na uaktywnienie agresywnych teistów
i napuszczenie jednych na drugich...?

33. Data: 2008-03-03 19:46:55

Od: "eS-Q" <es-q@gazeta./ciach/.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pobudek - ot, ktos sobie wymyslil ze fajnie byloby zakazac ludziom
> picia alkoholu

i jedzenia mięska wieprzowego, za to śmierdzący śledź owszem...
co za obłuda, kleszki opychają się indyczkiem a głupawym każą żreć jakieś
bliny i śledize.

34. Data: 2008-03-03 22:01:44

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Mar, 13:14, "Duch" <n...@n...com> wrote:
> "J-23" <k...@g...pl> wrote in message

.googlegroups.com...

> Nie rozumiem o co chodzi....
> Podales kilka zasad muzułmanow,
> np. zakaz picia alkoholu.
>
> Dlaczego Ci to tak przeszkadza, dlaczego to tak atakujesz?
> Nie jestes muzulmaninem raczej. Wiec o co chodzi?
> Czy ludzie moga miec swoje zasady z zakazem picia alkoholu, czy nie?
>
> To jest pytanie o ten atakujacy ateizm, o jego przyczyne.
> Pozdrawiam,
> Duch

Przytaczam kanony wiary roznej, nie atakuje. Przytaczam, czyli
wymieniam bez komentarza. Gdzie tu agresja?

35. Data: 2008-03-04 00:13:02

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> "Duch" <n...@n...com> wrote in message
>
> Swoje zasady moga miec, pytanie czy uczciwe jest argumentowanie takich
> zasad wyimaginowanym bogiem i sztucznie wytworzona bogobojnoscia?

To według Ciebie Bóg jest wyimaginowany. Wiesz- nie kojarzę żadnego
znajomego ateisty- a mam ich sporo. Nawet jak który z początku twierdzi, że
jest ateistą- to i tak po krótkiej rozmowie przyznaje, że on się po prostu
tym nie zajmuje, ale pewno i "coś tam jest". A Ty- z wciąż niezachwianą
pewnością siebie walisz takie egzotyczne tezy:_)

> [...]
> picia alkoholu wiec dorobil do tego spiewke ze okropnie grozny Bog
> tak kazal i liczyl na naiwnosc ludzi ktorzy wierza w co im sie poda.

Pszemolu- a potrafisz zdefiniować "moralność"? A "miłość"? I dać im
racjonalne wytłumaczenie?

Chiron

36. Data: 2008-03-04 06:42:41

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> wrote in message
> To według Ciebie Bóg jest wyimaginowany.

A nie jest?
Potrafisz mi moze pokazac eksperyment dowodzacy istnienia Boga?

> [...]
> ale pewno i "coś tam jest". A Ty- z wciąż
> niezachwianą pewnością siebie walisz takie egzotyczne tezy:_)

A co mnie obchodza Twoi zmieniajacy zdanie koledzy?
Moze powiedzieli Ci ze zmienili zdanie bo mieli juz dosc rozmowy
z Toba i to byl ich zdaniem jedyny sposob abys sie juz zamknal? :-))

Oczywiscie. A Ty nie potafisz?

37. Data: 2008-03-04 11:01:51

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Swoje zasady moga miec, pytanie czy uczciwe jest argumentowanie takich
> zasad wyimaginowanym bogiem i sztucznie wytworzona bogobojnoscia?

Dlaczego mialoby byc nieuczciwe? Jeden chce tak, inny inaczej - po co
atakowac kogos,
skoro NIE pije alkoholu?

Inna sprawa, ze w tym napisales, sugerujesz wiele rzeczy:
-sztuczna bogobojnosc
-wyimaginowanego boga
-ze sprawy musza miec racjonalne uzasadnienie
-ze ktos naciska na ludzi
-ze ludzie sa naiwni

to Twoje zdanie, moze muzulmanie maja inne?
Jesli tak - to co sie tym przejmujesz?
Czy chcesz ich nawracac na ateizm? I tu dochodzimy do sedna sprawy! :)
Pozdrawiam,
Duch

38. Data: 2008-03-04 11:04:19

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> wrote in message news:fqi2u3

> Potrafisz mi moze pokazac eksperyment dowodzacy istnienia Boga?

A potrafisz eksperymentalnie dowiesc istnienia zla, dobra, milosci, smutku,
sensu istnienia, sumienia?

Na tym to polega :)
Duch

39. Data: 2008-03-04 11:09:03

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
f.googlegroups.com...

A chocby tutaj niepotrzebna zacieklosc, napisales:

"Mentalnosc katola, ktorego wkurza niewiara innego czlowieka.
Zakuj sie w stal, i na saracena z ogniem i mieczem!"

problem w tym ze napisales to do Skyja, a nie wiem czy on Katolikiem jest :)
Widzisz - zamiast podjac polemike - szukasz wroga-Katolika.
Ok, nie jest zle z Twojej, ale na tym to polega.
Duch

40. Data: 2008-03-04 11:33:37

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

Jeszcze inaczej - jakie jest racjonalne uzasadnienie, zeby np. matka
opiekowala sie
swoimi dziecmi?
Ktos powie - opiekuje sie zeby przetrwaly.
Ale jakie jest racjonalne uzasadnienie zeby dzieci przetrwaly?
Ktos powie - zeby przetrwal gatunek.

A jakie jest racjonalne uzasadnienie, zeby przetrwal gatunek?
Nie ma takiego uzasadnienia! Gatunek przetrwa lub nie.

Jedyne co uzasadnia opieke nad dziecmi lub NIE picie alkoholu jest IDEA,
WIZJA. Ktos ma wizje sprawiedliwosci, dobra, Boga i w tej wizji nie pije
alkoholu.
Proste?
I odwrotnie - wizja tego zeby wszystko bylo racjonalne (jak Twoja), to tez
tylko
wizja. Bo jak ocenic czy cos jest racjonalne? To "tylko" lub "az" wizja
rzeczywistosci.
Pozdrawiam,
Duch

Masz cipkę?
Re: Czy syndrom poaborcyjny=psychoza wyrzutów sumienia...
Re: Co ma do zaproponowania ateizm?
Lokata Mojżesza Szota
Hej, jade, ja se jade.