Syndrom ateusza

81. Data: 2008-03-06 13:27:07

Temat: Re: Syndrom ateusza
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message news:fqob3m$ror$1@news.dialog.net.pl...
> Chcesz dyskutowac, czy udowadniac swoje?

Na czym wedlug Ciebie polega dyskusja jesli nie na uzasadnieniu
swojej pozycji?

> Jako przyklad zla religijnego przedstawiasz mi kobiete ktora je makaron :)
> Albo wyprawy krzyzowe, ktore sa szerokim pojeciem.

Kobieta ktora w burce je makaron jest przykladem jakie zniszczenia
w mozgu powoduje u czlowieka religia. To jest przyklad jakie niedorzeczne
zachowania wywoluje religia. Religia rowniez wywoluje sztuczny zestaw
wartosci ktorymi posluguja sie ludzie: ocena moralna takiego samego
postepowania niezabarwionego religijnie jest inna niz zabarwionego...
Dowodza takiej zmianie oceny moralnej rozne eksperymenty psychologiczne.
Takie zmiany oceny moralnej prowadza do swietych wojen, czy atakow
samobojczych na ludziach ktorych jedyna "wina" jest to, ze nie
podzielaja tych samych przekonan religijnych.

> Czy jestes w stanie zrozumiec co sie dzieje na bliskim wschodzie?
> Spokojnie zyjace ludy arabskie staly sie teatrem walki pomiedzy ZSRR a USA.
> Kraje te zostaly zdestabilizowane, ostatnio przez USA.
> Nastapil chaos, przemoc, zniszczenie.
> Ci ludzie sie bronia, a poniewaz zostali pokonani przez
> NAJEZDZCE, probują jeszcze metod ktore im zostały - to sa zamachy.

Chcesz powiedziec ze WTC w 2001 byl odwetem za inwazje na Irak w 2003 roku?

> Czy zdajesz sobie sprawe ze zamachy sa bardzo racjonalne,
> z punktu widzenia wojowania? I tych ludzi?
> (jedna ofiara zabija kilka + powoduje strach u wroga).
> Tej wojny muzułmane nie zaczeli, to oni sa celem ataku.

Mozesz naszkicowac zwiazki przyczynowo skutkowe tak jak
one wygladaja z Twojego punktu widzenia?

> Umiesz spojrzec SZERZEJ, niz tylko z Twojego punktu widzenia?
> Bo ja widze (przepraszam) syndrom ateusza, wlasnie.
>
> ======
> Komunizm byl i jest ateistyczny a to ze Ci ludzie w jakiejs mierze byli i sa
fanatykami - to jest zgodne z tezą watku
> o agresywny ateizmie, czyli syndromie ateusza.
> O ironio! ci ludzie zawsze uwzali siebie za CZYSTYCH ateistow,
> a nie fanatykow. Tak jak Ty uwarzasz siebie.

Obudz sie i przetrzyj oczy - czy ateista wymaga od swojego ludu
aby czcili jego obrazy? Aby budowali mu mauzoleum?
Reakcja ludzi byla typowo religijna.

> Zaloze sie ze sam siebie uwazasz za "czystego" ateiste.
> Ja widze syndrom ateusza, zacietrzewienie.

Masz urojenia moze... Gdzie to zacietrzewienie widzisz?

82. Data: 2008-03-06 13:34:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzejek" <c...@o...pl> wrote in message

> Chrzest niemowląt pokazuje, że religia nie jest i nie może być sprawą prywatną i że
nie wszystko we wszystkim jest takie jak
> chcemy, żeby było. Chciałbyś mieć wpływ na cudze dzieci? Nie płodząc swoich?
Chrzcząc niemowlę zobowiązujemy się do jego
> wychowania w ciągłym kontakcie z religią, jej prawdami.

Prawdami? Jakie to prawdy? To sa bajki.

> (...)
>
> Nie propagandzie, tylko wychowaniu i formacji.

Inne slowa na to samo.

> Najlepiej ateistę, co? Rynek wymusi intensyfikację produkcji ateistycznych mądrali
od religii...

Po prostu dac rozwijajacemu sie czlowiekowi WYBOR.
Wybor nieskazony indoktrynacja religijna.
Zastanawiales sie dlaczego Ty jestes chrzescijaninem a nie muzulmaninem?
Pewnie Cie to zaskoczy, ale jestes chrzescijaninem wylacznie z przypadku.
Ty jestes chrzescijaninem bo Twoi rodzice byli skazeni przez ta religie
przez swoich rodzicow. Gdybys przypadkiem urodzil sie w Iranie to dzis
bylbys muzulmaninem i zachodzilbys w glowe dlaczego inni ludzie sa tacy
durni ze nie widza ze islam jest jedyna sluszna religia a wszyscy inni
to infidels, ktorzy zdradzaja jedynego prawdziwego boga Allaha.

> bez
>
> Propagandy? Modlitwa jest wyrazem podzielania religijnego stosunku do
rzeczywistości, wyznaniem wiary.
> Propagandę to uprawiacie wy na psr albo my na jakiejś grupie ateistycznej.

Widzisz - jestes juz tak zmanipulowany ze nie widzisz rzeczywistosci.

> Bo religia to nie nauka rachowania tylko taka pogłębiona godzina wychowawcza. Nie
podoba się - dziecka nie posyłać.

Mi sie nie podoba ze Ty posylasz! Robisz krzywde dzieciom.
Robisz z niego bezmyslnego Katola z klapami na oczach...
Wychowujesz go w chorym przekonaniu ze katolicyzm jest w czyms
lepszym od islamu czy buddyzmu, tymczasem zyjesz w bablu iluzji,
takim samym bablu w jakim zyja muzulmanie czy swiadkowie Jehowy.

83. Data: 2008-03-06 13:37:21

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> wrote in message
> Pszemolu, idziesz dalej niż radośni twórcy Rewolucji Francuskiej. Dalej niż sam
Stalin. No- taki bezkompromisowy, nieprzejednany-
> i za to Cię lubię:-)

Niestety bez wzajemnosci.
A co do moich przekonan to nie masz racji.
Bezkompromisowosc jest wylacznie pozorem wynikajacym z Twojego
niezrozumienia mojego stanowiska.

84. Data: 2008-03-06 14:12:39

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kobieta ktora w burce je makaron jest przykladem jakie zniszczenia
> w mozgu powoduje u czlowieka religia.

Masz takie zdanie i masz do tego prawo. Tolerancją dla czyichs zachowań to
nie pachnie.
Ja bym na tym pozostał - wiemy jakie jest nasze inne zdanie i zostawmy to.

> Chcesz powiedziec ze WTC w 2001 byl odwetem za inwazje na Irak w 2003
> roku?

Akcje USA, Izraela i ZSRR zaczely sie tam duzo wczesniej, wojen bylo tam
sporo,
wiesz o tym, czy tylko umiesz ironizowac?

Pozdrawiam,
Duch

85. Data: 2008-03-06 14:14:26

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Smiejesz sie z makaronu a okaleczanie członka bronisz?
Tu Cie mam - hipokryto!

Duch

86. Data: 2008-03-06 14:19:37

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pszemolu, idziesz dalej niż radośni twórcy Rewolucji Francuskiej. Dalej
> niż sam Stalin. No- taki bezkompromisowy, nieprzejednany- i za to Cię

Tez tak to widze - tam tez sie tak zaczelo - wystarczy przeczytac o tych
"uzdrawiaczach swiata" widzacych na okolo ciemnogród i zacofanie ktore
trzeba koniecznie naprawiac (patrze Senyszyn).

Zamiast "ciemnej" rodziny,jako wychowanie proponowano
kolchozy, poprawne politycznie zlobki, przedszkola, kibuce.
Zeby wyrugac "ciemnote".
A jak eksperytment sie nie udal to znaczy ze byly "bledy i wypaczenia".

Duch

87. Data: 2008-03-06 15:51:32

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message news:fqou4k$asg$1@news.dialog.net.pl...

> Masz takie zdanie i masz do tego prawo. Tolerancją dla czyichs zachowań to nie
pachnie.
> Ja bym na tym pozostał - wiemy jakie jest nasze inne zdanie i zostawmy to.

Zdefiniuj mi pojecie "tolerancja" tak jak Ty go rozumiesz
bo ja mam po raz kolejny wrazenie ze mylisz to slowo ze
slowem obojetnosc i ignorancja.
To, ze ja nie przechodze obojetnie w stosunku do czyichs
zachowan nie znaczy ze nie pozostaje pasywny w swej ocenie.
Tolerancja dla mnie oznacza zezwolenie na dane zachowanie
i nie podejmowanie czynnosc im zapobiegajacych...
Moja tolerancja wiec objawia sie nie w tym ze bede chwalil
islam za wkladanie swoich kobiet w zgrzebne worki ale ze
nie bede robil krucjaty w ich krajach.
Natomiast zachowuje swoje prawo do posiadania opinii na
rozne tematy i wypowiadanie publiczne tych opinii, rowniez
negatywnych. Posiadanie negatywnej opinii na dany temat
NIE JEST rownoznaczne z przejawem nietolerancji.

BTW - nie odpowiedziales mi na moje pytanie w sprawie dyskusji.
Czym dla Ciebie jest dyskusja?

Oba slowa, "dyskusja" i "tolerancja" zdajesz sie rozumiec
niezgodnie z ich slownikowym znaczeniem...

> Akcje USA, Izraela i ZSRR zaczely sie tam duzo wczesniej, wojen bylo tam sporo,
wiesz o tym, czy tylko umiesz ironizowac?

Zastanow sie jednak co jest atakiem religijnym przeciw niewiernym.

88. Data: 2008-03-06 15:59:14

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message news:fqou80$b1o$1@news.dialog.net.pl...
> Smiejesz sie z makaronu a okaleczanie członka bronisz?
> Tu Cie mam - hipokryto!

??? Dobrze sie czujesz?
Sprawdz wiec znaczenie trzeciego slowa w slowniku.
Nie wiesz co to dyskusja, co to tolerancja ani hipokryzja.

Nigdzie nie napisalem ze popieram obrzezanie, natomiast
napisalem ze znecanie sie psychiczne nad mlodym czlowiekiem
i okaleczanie jego umyslu opowiesciami o wymyslonym bogu
jest WIEKSZA niesprawiedliwoscia niz odciecie 1cm
nikomu niepotrzebnego kawalka skory.

89. Data: 2008-03-06 16:02:21

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message news:fqous6$bg3$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
> Zeby wyrugac "ciemnote".
> A jak eksperytment sie nie udal to znaczy ze byly "bledy i wypaczenia".

Eksperyment sie nie udal nie dlatego ze dziecku potrzebna
jest religia tylko dlatego ze probowano zastapic rodzicow
niewyksztalconych i kierujacych sie w zyciu zabobonami,
przesadami i bogobojnoscia instytucja zlobkow czy przedszkoli.
Lepiej by bylo gdyby udalo sie zmienic rodzicow, dac im
wiedze i inteligencje, usuniecie z ich zycia zabobonow
i przesadow aby nie nasaczali takimi bzdurami czystych
umyslow dzieci. Jak sie zapewne domyslasz taki ideal nie
jest mozliwy i dlatego proba z przedszkolami sie nie udala...

Zamiast tego typu rewolucji potrzebna jest ewolucja umyslow
w spoleczenstwie - propagowanie racjonalizmu i wysmiewanie
glupoty, zacofania, zabobonow i przesadow. To zaowocuje
po wielu latach wieksza swiadomoscia w spoleczenstwie
i uzdrowienie rodziny jako komorki wychowujacej dzieci.
Odejscie od religi jest od dluzszego czasu obserwowanym
tredem w spoleczenstwach cywilizowanych w calej Europie
Zachodniej. Polska niestety jest w stosunku do w polowie
swieckiej Francji czy Wielkiej Brytanii daleko w tyle...
Mamy wciaz mozgi skazone czarna zaraza i dlugo sie to
jeszcze nie zmieni bo zaraza jest przekazywana z ojca na syna.

90. Data: 2008-03-06 16:44:27

Od: "Andrzejek" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Andrzejek" <c...@o...pl> wrote in message

> Prawdami? Jakie to prawdy? To sa bajki.

A Tobie się tylko wydaje że jesteś nieszczęśliwy ;-)

> Inne slowa na to samo.

Czyli proponujesz zastapić propagandę religijną propagandą ateistyczną?

> Po prostu dac rozwijajacemu sie czlowiekowi WYBOR.

Przecież dajemy mu wybór. Musi poznać religię, aby wiedzieć co przyjąć lub
odrzucić.

> Wybor nieskazony indoktrynacja religijna.

Indoktrynacja ateistyczna wydaje ci się sympatyczniejsza? Ja jej podlegałem
20 lat. Faktycznie wydaje mi się, że Kościół to może wzmocnić nawet. Ale nie
sadziłem, że zależy ci na jego wzmacnianiu.

> Zastanawiales sie dlaczego Ty jestes chrzescijaninem a nie muzulmaninem?
> Pewnie Cie to zaskoczy, ale jestes chrzescijaninem wylacznie z przypadku.

Co ty powiesz? Tak jak ty ateistą?

> [...]
> durni ze nie widza ze islam jest jedyna sluszna religia a wszyscy inni
> to infidels, ktorzy zdradzaja jedynego prawdziwego boga Allaha.

Jestem wdzięczny wielu osobom a w szczególności dziękuję Bogu, że w Polsce
istniał Kościół Katolicki kiedy go potrzebowałem.

> Widzisz - jestes juz tak zmanipulowany ze nie widzisz rzeczywistosci.

Znaczy że nerwy Cię nie ponoszą? A to co widać to złudzenie.

> Mi sie nie podoba ze Ty posylasz!

Naprawdę cie to denerwuje?

Robisz krzywde dzieciom.
> Robisz z niego bezmyslnego Katola z klapami na oczach...

Boisz się że Ciebie nie zobaczy?

> Wychowujesz go w chorym przekonaniu ze katolicyzm jest w czyms
> lepszym od islamu czy buddyzmu, tymczasem zyjesz w bablu iluzji,
> takim samym bablu w jakim zyja muzulmanie czy swiadkowie Jehowy.

Jak ty wszystko o mnie wiesz! Gratuluję przenikliwości.

abc

Masz cipkę?
Re: Czy syndrom poaborcyjny=psychoza wyrzutów sumienia...
Re: Co ma do zaproponowania ateizm?
Lokata Mojżesza Szota
Hej, jade, ja se jade.