Szczepienia obowiazkowe i wizyta poloznej srodowiskowej

1. Data: 2004-08-04 07:44:42

Temat: Szczepienia obowiazkowe i wizyta poloznej srodowiskowej
Od: "Benito" <B...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie, mam dwa pytanie:

1. Czy wizyte poloznej srodowiskowej do noworodka nalezy zamowic,
czy tez przyjdzie ona sama? Kiedy (ile czasu po urodzeniu) powinna
ta wizyta nastapic?

2. Obowiazkowe szczepienie planowane na szesc tygodni po tym pierwszym
(otrzymanym w szpitalu) - znaczy sie WZW typu B i błonica/tezec/krztusiec
- na ile dokladnie trzeba przestrzegac tego terminu (co do dnia, tygodnia
czy jaki jest dopuszczalny margines) i co grozi jesli szczepienia sie nie
wykona
(chodzi mi o zagrozenie zdrowia dziecka, a nie o konsekwencje prawne)?

Pozdrawiam
Bernito

2. Data: 2004-08-04 08:26:23

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Czy wizyte poloznej srodowiskowej do noworodka nalezy zamowic,
> czy tez przyjdzie ona sama? Kiedy (ile czasu po urodzeniu) powinna
> ta wizyta nastapic?

przyszła sama bez zamawiania ,dzien po moim wyjsciu ze szpitala
byla 2 razy.

> 2. Obowiazkowe szczepienie planowane na szesc tygodni po tym pierwszym
> (otrzymanym w szpitalu) - znaczy sie WZW typu B i błonica/tezec/krztusiec
> - na ile dokladnie trzeba przestrzegac tego terminu

2-3 dni nie zrobi różnicy a czy więcej np. tydzien chyba tez nie ale jak 6
tygodni to 6 tygodni.
czy cos grozi?
nie wiem ale po cos te szczepienia sa wykonywane.
p.

3. Data: 2004-08-04 08:44:41

Od: MadziaMa <m...@b...pl_niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Aug 2004 09:44:42 +0200, "Benito" <B...@s...wp.pl>
wrote:

>Witam serdecznie, mam dwa pytanie:
>
>1. Czy wizyte poloznej srodowiskowej do noworodka nalezy zamowic,
>czy tez przyjdzie ona sama? Kiedy (ile czasu po urodzeniu) powinna
>ta wizyta nastapic?

Mi kazano zgłościc do mojej przychodni ze dziecko sie urodziło
telefonicznie w gabinecie poradni K - polożna zapisała co trzeba i
przyszła. Bo niby skad ma wiedzieć że się urodziło - no chyba że już
otworzyłaś dziecku kartę w rejestracji dzieciecej to pewnie sobie
dane przekażą.

> [...]
>czy jaki jest dopuszczalny margines) i co grozi jesli szczepienia sie nie

Z tego co wiem to najlepiej trzymać sie tych terminów - sa one po to
aby szczepienie odniosło jak najlepszy efekt w skrajnych przypadkach
zeby wogóle odniosło efekt (jednak nie chodzi o dni). Jeśli natomiast
są przeciwskazania do szczepienia w danym terminie to nic sie nie
dzieje z powodu lekkiego opóźnienia. Znajoma miałay duze opóźnienie i
też nic sie nie stało. Lekarz zdecyduje w konkretnym przypadku co jest
korzystniejsze dla dziecka w zależności od jego stanu zdrowia.
Znajoma mówiła że pediatra raz użył takiego sformuowania: ale w ciągu
trzech m-cy drugą dawkę WZW to już trzeba podać (czyli 6 tyg. jest
opcją super ale odstepstwa od normy są możliwe a czasem konieczne).

pozdr
Magda

4. Data: 2004-08-04 09:33:51

Od: "Tomaszka" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Benito" <B...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie, mam dwa pytanie:
>
> 1. Czy wizyte poloznej srodowiskowej do noworodka nalezy zamowic,
> czy tez przyjdzie ona sama? Kiedy (ile czasu po urodzeniu) powinna
> ta wizyta nastapic?

Od 1 pazdzirnika zeszlego roku trzeba samemu zglaszac,
ze urodzila sie dzidzia (wczesniej robily to szpitale).
Do nas polozna przyszla na drugi dzien po zgloszeniu.

> [...]
> czy jaki jest dopuszczalny margines) i co grozi jesli szczepienia sie nie

Szczepionka zostala podana mojemu berbeciowi z 9 tygodni po pierwszym
szczepieniu,
Najpierw mala byla chora i dostawala lekarstwa wiec trzeba bylo przelozyc
termin,
a potem dokladnie w dzien szczepienia dostala jakiejs wysypki wiec tez
musielismy
przesunac termin szczepienia.
A tak na marginesie to zaraz sie wybieram na kolejne szczepienie.. Jak sobie
pomysle jak mala
plakala ostatnio to az mi sie odechciewa.. :-( Ale przeciez to dla jej
dobra :-)
AM i Julcia (19.04.2004)

5. Data: 2004-08-04 10:15:27

Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomaszka wrote:
> Od 1 pazdzirnika zeszlego roku trzeba samemu zglaszac,
> ze urodzila sie dzidzia (wczesniej robily to szpitale).

U nas zgłosił szpital. I wysłał kartę szczepień.
W szpitalu trzeba było tylko powiedzieć dokąd.

> Do nas polozna przyszla na drugi dzien po zgloszeniu.

A u nas jak mały skończył trzeci tydzień... :/

FUT warning.

Rafał

6. Data: 2004-08-04 10:46:19

Od: "Ola Pytka" <olapy@nospam_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> 1. Czy wizyte poloznej srodowiskowej do noworodka nalezy zamowic,
> czy tez przyjdzie ona sama? Kiedy (ile czasu po urodzeniu) powinna

W naszym przypadku (tzn. przy Tomusiu bo to najbardziej aktualne) trzeba
bylo zadzwonic do poradni i umowic sie z polozna - podac adres, itd. Polozna
przyszla w poniedzialek, w domu bylismy od piatku. Przyszla pare razy, ale
ilosc wizyt zalezy chyba od konkretnego przypadku i od zyczen matki.

Pzdr.

--
Ola, Piotrus (25.09.2002) i Tomus (19.07.2004)
GG 4118346

---

7. Data: 2004-08-04 10:52:57

Od: "Pandora" <c...@1...cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> 1. Czy wizyte poloznej srodowiskowej do noworodka nalezy zamowic,
> czy tez przyjdzie ona sama? Kiedy (ile czasu po urodzeniu) powinna

Zalezy. Jak wiesz, gdize zapisujesz malego, to szpital wysyla do przychodni
wyniki badan - i czesto polozna przychodzi, ale IMHO najlepiej zadzwonic i
sie umowic na jakas konkretna date. U nas byla raz, i to nie z przychodni
tylko ze naszej szkoly rodzenia, po prostu mialam do niej zaufanie i ja
znalam :)

> [...]
> wykona
> (chodzi mi o zagrozenie zdrowia dziecka, a nie o konsekwencje prawne)?

Po cos sie szczepi najwyrazniej. Margines moze byc, jesli na przyklad
dziecko jest chore. Porozmawiaj z pediatra najlepiej.

Pandora
--
www.fuks-katowice.com/peter
Piotrek i inne takie

8. Data: 2004-08-04 12:44:53

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak na marginesie to zaraz sie wybieram na kolejne szczepienie.. Jak sobie
> pomysle jak mala
> plakala ostatnio to az mi sie odechciewa..

Witaj
my smarujemy miejsce wkłucia emlą (znieczulający krem) na godz. przed
iniekcją- i dzieci nic nie czują.
pozdrawiam,
Ania

Trójmiasto-szukam usg nerek